Sv: avsluttningsgave til barnehagen
|
|
I barnehagen til ungene mine, er det visst tradisjon at størstegruppa gir en gave. Heldigvis var det en av de oppegående foreldrene som tok tak i dette for noen uker siden, så vi kjøpte en cd-spiller, for det ønska barnehagen seg. Hun hadde snakka med dem på forhånd, og nytt turutstyr, som ryggsekker, var også nevnt. Jeg veit ikke hva summen har vært tidligere år (har bare vært i denne barnehagen ett år), men vi valgte i år å legge oss på kr. 50,- pr. barn. Burde være et overkommelig beløp for de fleste, og med 11 skolestartere, blir det jo litt penger ut av det.
Hmm... Kom nettopp på at jeg har glømt å spørre om alle, evt. hvor mange, som betalte... Vi skreiv en lapp og la i alle hyllene og satte en konvolutt til å samle pengene i i hylla til barnet til initiativtakeren. De andre fikk nok litt kort frist, beskjeden kom fredag, og pengene skulle betales innen mandag ettermiddag, gava blei overrakt på sommerfesten sist tirsdag.
Jeg jobber jo selv i barnehage, og ville nok sette vel så stor pris på noe til barna/barnehagen som noe til personalet... Ting til personalet blir fort spist opp/brukt opp/visner osv., mens ting til barnehagen, f.eks. cd-spiller eller bøker, blir værende lenge.
|