Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2002
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-06-2008, 11:32   #1
Veteranmedlem
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Ikkje i Bergen
Meldinger: 4,619
MP Rating: 100% (4)
Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.
Barneselskap for 6-åringen

Jenta vår har bestemt seg for å be ti jenter i alderen 3 og eit halvt år til 7 år.

Den yngste vil vere 3 og eit halvt, dei to eldste er 7. Resten er 6 år.

Trenger forslag til aktivitetar dersom eting og fri leik ikkje skulle vere nok
__________________
Bergensis
Storesøster 2002
Lillebror 2007
Bergensis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2008, 14:18   #2
Veteranmedlem
 
Bolette sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 3,253
MP Rating: 0% (0)
Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barneselskap for 6-åringen

Jeg driver også og planlegger barnebesøk til neste helg. Her er det største problemet HVEM vi skal be. Guttene på 5 og 6 år er greit, der må vi be alle på avdelingen fordi han vil be såpass mange at de tre-fire utenom må få komme likevel. Men skal han be jentene? Han ble bedt til samtlige jevngamle jenter når de feiret sin bursdag i fjor, men folk har tross alt forskjellige forutsetninger både økonomisk og plassmessig, og jeg vet ikke hvordan jeg skal få plass til tjue unger inne hos meg jeg ... men siden han ble bedt er det kanskje dumt å ikke be igjen?

Tror vi har bestemt oss for bare guttene, og da blir de 13 med bursdagsbarnet. Jeg tror vi skal gå for en av bursdagsfestideene på frukt.no. Der er det forslag og sjablonger til borddekking, invitasjon, mat, snacks og både inne og uteleker

I fjor hadde vi stor suksess med skattejakt, for øvrig. Vi pakket inn en liten pappeske i gull-bokbind og hadde sjokoladepenger i, som vi gjemte godt, og så laget vi ledetråder. Tegnet for eksempel en tv, og la et bilde av en seng ved tven, og så videre.

Og er det greit å IKKE servere brus i barnebursdag? (J. drikker ikke brus selv, og hvorfor skal vi ha brus når han ikke alltid får saft i andres bursdager? ) Og ei heller noen godtepose? Jeg har ganske sterke meninger om det selv, men jeg er jo litt redd for at disse som er SÅ vant til å få sånt kommer til å kommentere det ...
__________________
Bolette og skolegutten (2002)


Støttemedlem av AF's jaktlag
Bolette er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 10:25   #3
Seniormedlem
 
minerva sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,003
MP Rating: 0% (0)
minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barneselskap for 6-åringen

Skattejakt er jo en klassiker

I England har de noe som heter "pass the parcel". Man pakker inn en liten ting i mange lag papir og så sitter man i ring og sender pakken rundt mens man spiller musikk. Når musikken stopper får den som holder pakken ta av et lag papir. Den som tar av det siste laget får pakken Blir jo nesten som stolleken, bare mindre ståk.

Stolleken er jo også fin, men der stiller vel en på 3,5 ganske svakt mot de på 6.


Sitat:
Opprinnelig postet av Bolette Vis post
Og ei heller noen godtepose? Jeg har ganske sterke meninger om det selv, men jeg er jo litt redd for at disse som er SÅ vant til å få sånt kommer til å kommentere det ...
Bare et tips til alternativ til godtepose: Da jenta mi hadde 7-årsdag fikk alle såpebobler da de dro hjem i stedet for godtepose Ingen som ble sure for det.
__________________
minerva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 21:23   #4
Veteranmedlem
 
Bolette sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 3,253
MP Rating: 0% (0)
Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barneselskap for 6-åringen

Pass the parcel høres jo kjempegøy ut da *noterer bak øret*

.. og såpebobler likeså! Når du nevner det var han i et besøk med såpebobler tidligere i år, faktisk.

Nå har jeg bedt alle guttene - magifest, blir det, så da må vi finne på noe magisk mat og bordpynt. Og eksen fabler om tørris
__________________
Bolette og skolegutten (2002)


Støttemedlem av AF's jaktlag
Bolette er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2008, 11:30   #5
Seniormedlem
 
Blesha sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,820
MP Rating: 0% (0)
Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.
Sv: Barneselskap for 6-åringen

Vi skal ha bursdagsfeiring når gutten vår blir 6 år, men vi ser an når det nærmer seg hvem som blir bedt. Det kan hende vi ender opp med 2-3 av dem i gruppen hans, som han får bedre kontakt med enn de andre, og inviterer et par andre venner av ham. Vi tenker at det å ha tegnesaker og en tykk papirduk kan være en aktivitet som vi kan legge opp til, dersom fri lek ikke slår an, eller at de går lei.
__________________




Gutten vår satt bakovervendt i Britax Two Way Elite til han var 5 1/2 år. Bakovervendt er tryggest!
Blesha er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:10.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com