Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2002
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-10-2008, 21:02   #1
Seniormedlem
 
Krynkel sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,673
MP Rating: 0% (0)
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.
gal Er ikke sikker på om jeg liker denne "6 års skolegutt alderen"

Fra barnehage til skole er et stort sprang, og ikke bare positivt.

Han har gått fra aktiv utegutt til lat innegutt

Før ville han ut hele tiden og elsket det, kjedet seg sjelden...
Nå vil han bare være inne, han stønner og bærer seg når jeg haaaaler han ut.

Jeg ble sinna i dag fordi samme hva jeg nevner av ting vi kan gjøre er det "stønn, uff, orker ikke, gidder ikke, kan vi ikke gjøre det en anna gang" osv.
Så nå har jeg sagt at om han skal spille playstation en time på lørdag og søndag må han være ute minst en time hver av de dagene, hvis ikke kan han glemme spillinga!

Er ikke sikker på om jeg liker denne "6 års skolegutt alderen" jeg
Syns han har blitt en liten latsekk som skal være så kul og tøff, som bare vil se tv og spille. Og når jeg skrur av (spiller kun i helger, og ser 1 time tv på hveragene) så kjeeeeeeeeeder han seg som han selv sier.
Jeg har ikke noeeeeeeee å gjøre asså mamma...

Blæh!
__________________
Uhøflighet hos barn er etter hvert blitt tegn på karakter.
Thit Jensen


Krynkel og Poden 6 1/2 år
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2008, 21:39   #2
Supermedlem
 
Simba 1 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,173
MP Rating: 0% (0)
Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.
Sv: Er ikke sikker på om jeg liker denne "6 års skolegutt alderen"



Ja det er jo en forandring som skjer nå med skoleverdens inntog, det er klart.

Junior liker godt å slappe av foran tv når vi kommer hjem, og enten gjør han lekser umiddelbart mens jeg lager middag, eller så gjøre leksene litt senere.

Men i mange tilfeller får han besøk på ettermiddagene, og da er energien der til gangs. De er gjerne utenfor og spiller fotball og herjer (eller på trampolina som ikke har blitt tatt ned enda), iallefall er han aktiv nok da.

Han liker også godt å finne på ting med meg, som f.eks å strikke eller veve..!
(masse impulser fra SFO nå) eller vi kan spille brettspill, tegne osv.

Så ennå syns jeg ikke han har endret seg så veldig, bortsett fra en del nye gloser som har kommet i vokabularet...type "dritt-god" osv.
__________________
Hilsen Simba 1 og ungene (2002 og 2005)
Simba 1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2008, 22:26   #3
Supermedlem
 
heldiggrisen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Solbergelva
Meldinger: 885
MP Rating: 0% (0)
heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.
Sv: Er ikke sikker på om jeg liker denne "6 års skolegutt alderen"

Vokubularet er definitivt utvidet etter skolestart... I dag fikk minste mor beskjed om at hvis hu ikke flytta seg skulle han banke henne

Helsigvis(?) er han en skikkelig fotball gutt som helst sparker hele dagen....
__________________
Mamma`n til

02 05 06

heldiggrisen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-10-2008, 20:38   #4
Supermedlem
 
Miwana sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,110
MP Rating: 0% (0)
Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er ikke sikker på om jeg liker denne "6 års skolegutt alderen"


Høres litt kjent ut dette..
Sjørøveren liker godt å slappe foran TV eller med spill, men er fremdeles aktiv, så det bekymrer ikke så mye.
Men vokabularet Der er det mye stygge ord for tiden, og i tillegg er han begynt å spytte Han suger til seg alt de store og tøffe guttene gjør som en svamp, mor er ikke like imponert..

Og jeg er fryktelig spent på hvordan første foreldresamtale kommer til å utarte seg..
__________________
Miwana, Sjørøveren 02, Skjora 03 og Solstråla 07
Miwana er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-10-2008, 23:50   #5
Seniormedlem
 
Krynkel sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,673
MP Rating: 0% (0)
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er ikke sikker på om jeg liker denne "6 års skolegutt alderen"

Og ikke minst... "JEG VET"

Samme hva jeg spør han om eller sier så blir jeg avbrutt med et nebbete "JEG VET"
__________________
Uhøflighet hos barn er etter hvert blitt tegn på karakter.
Thit Jensen


Krynkel og Poden 6 1/2 år
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 00:54   #6
Æresmedlem
 
Delfinus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Some place in Norway
Meldinger: 15,390
MP Rating: 0% (0)
Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.
Sv: Er ikke sikker på om jeg liker denne "6 års skolegutt alderen"

Er det ikke søtt?
Heldigvis merker jeg ingen forskjell på min jente, men det er kanskje forskjell på gutter og jenter?
__________________
IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002
Delfinus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 06:54   #7
Veteranmedlem
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 4,330
MP Rating: 0% (0)
Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er ikke sikker på om jeg liker denne "6 års skolegutt alderen"

Sitat:
Opprinnelig postet av Delfinus Vis post
Er det ikke søtt?
Heldigvis merker jeg ingen forskjell på min jente, men det er kanskje forskjell på gutter og jenter?

Jeg har gutt og merker ingen forskjell - han er like glad i å være ute som før, og akkurat like sjarmerende
__________________
Embriksmamma, fire barn & en liten fosterdatter

Embriksmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:28.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com