Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2002
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-09-2007, 10:23   #1
Medlem
 
Siki sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 130
MP Rating: 0% (0)
Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.
Hjemme fra barnehagen dag, tips?

Hei, jeg lurer litt på hvordan jeg skal organisere hjemme-fra-barnehage-dagene.
Etter at jeg fikk Marius har Sander villet være hjemme fra barnehagen oftere, selv om han trives kjempegodt i barnehagen.
Jeg har egentlig også lyst til å ha ham hjemme litt, det er jo ikke så lenge til han går på skolen, og da kan han jo ikke være hjemme.

De sjeldne gangene han har vært hjemme har vi somregel vært hjemme på formiddagen, han har tegnet litt og lekt med biler, og så har vi gått på tur. Noen ganger spist lunsj ute (matpakke) eller på cafe. Men det jeg synes er vanskelig er at barna har så forskjellig behov. Marius klarer ikke die når Sander er i nærheten, og Sander vil ikke alltid leke alene når jeg skal legge Marius. Har slitt såppas med dagsøvnen til Marius at det er mest fristende å legge ham inne, for da får han sovet best. Dagene Sander har vært hjeme har Marius fått mindre søvn, og da jeg prøvde å prioritere søvnen for Marius, ble det litt kjedelig for Sander, samtidig har jeg jo lyst til å holde huset rent og ryddig (noe det ikke er)

Jeg har begynnt å si til Sander at vi har regler når han skal være hjemme fra barnehagen, den ene regelen er at han skal leke alene med jevne mellomrom, (men da må jo jeg ha noe klart som han synes er spennende å holde på med, da)
den andre er at han skal være med å jobbe i huset, f.eks ta ut av oppvaskmaskinen, henge opp vask eller vaske gulv, det siste har vært en hit, det er morsomt å vaske gulv, og han får jo mye skryt også, samt at jeg får det rent
det tredje er at han skal rydde opp når han har lekt med noe, det har han blitt veldig flink til

Dette ble langt, jeg bare lurte på hvordan dere (som har mulighet) eventuellt organiserer hjemme fra barnehagen dagene.
Jeg synes spesiellt ettermiddagene blir slitsomme, for da er Marius trøtt og Sander kjeder seg litt og jeg skal lage middag...Har prøvd å få med Sander på å lage middag, men det er ikke spennende nok lenger...
__________________
Siki og Sander 02 og lille Marius 22/12-06

Siki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-09-2007, 11:27   #2
Veteranmedlem
 
sofia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Sted: Midt på
Meldinger: 3,254
MP Rating: 0% (0)
sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.
Sv: Hjemme fra barnehagen dag, tips?

Nå er det ikke så ofte vi har Vesla hjemme sammen med Mini ganske enkelt fordi det blir for kjedelig for Vesla. Vesla er så aktiv, elsker å være ute, klatre, sykle og alt mulig som Mini ikke kan. Men vi bor innerst i en blindvei sånn at hun kan leke ute dersom jeg skal legge Mini.
Det blir stort sett helger og fridager de er hjemme samtidig, og det syns jeg holder for dem begge. De kan riktignok leke fint sammen i perioder, men siden Vesla er mye mer aktiv blir det for lite utfordringer for henne å være hjemme.
Høres jo ut som dere har fine kjøreregler hjemme nå da. Har nok ikke så mange tips utenom. Jeg ville droppet husarbeid mens minstemann sover da, heller spille et spill med Sander da. Dere gjør vel nok husarbeid sammen.
__________________
Poden '97
Vesla '02
Mini '05

Liten matboksblogg
Lite på NM - send heller PM
sofia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2007, 10:40   #3
Medlem
 
Siki sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 130
MP Rating: 0% (0)
Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.
Sv: Hjemme fra barnehagen dag, tips?

Sitat:
Opprinnelig postet av sofia
Jeg ville droppet husarbeid mens minstemann sover da, heller spille et spill med Sander da.
Ja det er sant. Sist gang vasket vi gulvet mens Marius ålte seg rundt oss, tror tilogmed Marius syntes det var gøy, han stirret på moppen som svingte fra side til side. Sanders lille bøtte ble velta da, men det var bare gulvet som ble vått
__________________
Siki og Sander 02 og lille Marius 22/12-06

Siki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2007, 20:47   #4
May
Supermedlem
 
Medlem siden: Jun 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 729
MP Rating: 0% (0)
May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.
Sv: Hjemme fra barnehagen dag, tips?

Her gjøres det sjelden husarbeid når begge to er hjemme. Bare ting som går fort unna og som det ikke er så farlig om jeg ikke får gjort helt ferdig, i så fall. Sånn som sortere klesvask, sette på vaskemaskina, ta ut av og sette inn i oppvaskmaskina... Gjermund får også beskjed om at han må leke litt aleine, både fordi han trenger å trene på det, og fordi jeg selvfølgelig ikke har mulighet (eller ork...) til å leke med ham hele tida. Hvis det er ting jeg syns jeg absolutt har måttet gjøre (husarbeid, litt jobb, ta en lur sjøl), har jeg faktsik satt på en film... Men hovedsaklig er det ungene som får tid og oppmerksomhet når de begge er hjemme, det gjaldt også da jeg hadde permisjon med Ingrid.
__________________
Hilsen fra May
Gjermund, mai 2002 - verdens fineste gutt
Ingrid, februar 2006 - verdens vakreste - og staeste! - jente
May er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2007, 14:01   #5
Medlem
 
Siki sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 130
MP Rating: 0% (0)
Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.Siki er som en lysfontene.
Sv: Hjemme fra barnehagen dag, tips?

Sitat:
Opprinnelig postet av May
Men hovedsaklig er det ungene som får tid og oppmerksomhet når de begge er hjemme, det gjaldt også da jeg hadde permisjon med Ingrid.
Det med husarbeidet er ment for at han skal få erfaring med det å hjelpe til, jeg ville nok gjort det mye raskere alene, men jeg synes det er viktig at barna lærer at alt ikke bare dreier seg om dem, og at man kan ha det gøy sammen uten å leke. Det har som sagt funket bra med gulvvasken, selv om jeg noen ganger må vaske over selv etter leggetid
__________________
Siki og Sander 02 og lille Marius 22/12-06

Siki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:12.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com