Hei, jeg lurer litt på hvordan jeg skal organisere hjemme-fra-barnehage-dagene.
Etter at jeg fikk Marius har Sander villet være hjemme fra barnehagen oftere, selv om han trives kjempegodt i barnehagen.
Jeg har egentlig også lyst til å ha ham hjemme litt, det er jo ikke så lenge til han går på skolen, og da kan han jo ikke være hjemme.
De sjeldne gangene han har vært hjemme har vi somregel vært hjemme på formiddagen, han har tegnet litt og lekt med biler, og så har vi gått på tur. Noen ganger spist lunsj ute (matpakke) eller på cafe. Men det jeg synes er vanskelig er at barna har så forskjellig behov. Marius klarer ikke die når Sander er i nærheten, og Sander vil ikke alltid leke alene når jeg skal legge Marius. Har slitt såppas med dagsøvnen til Marius at det er mest fristende å legge ham inne, for da får han sovet best. Dagene Sander har vært hjeme har Marius fått mindre søvn, og da jeg prøvde å prioritere søvnen for Marius, ble det litt kjedelig for Sander, samtidig har jeg jo lyst til å holde huset rent og ryddig (noe det ikke er)
Jeg har begynnt å si til Sander at vi har regler når han skal være hjemme fra barnehagen, den ene regelen er at han skal leke alene med jevne mellomrom, (men da må jo jeg ha noe klart som han synes er spennende å holde på med, da)
den andre er at han skal være med å jobbe i huset, f.eks ta ut av oppvaskmaskinen, henge opp vask eller vaske gulv, det siste har vært en hit, det er morsomt å vaske gulv, og han får jo mye skryt også, samt at jeg får det rent

det tredje er at han skal rydde opp når han har lekt med noe, det har han blitt veldig flink til
Dette ble langt, jeg bare lurte på hvordan dere (som har mulighet) eventuellt organiserer hjemme fra barnehagen dagene.
Jeg synes spesiellt ettermiddagene blir slitsomme, for da er Marius trøtt og Sander kjeder seg litt og jeg skal lage middag...Har prøvd å få med Sander på å lage middag, men det er ikke spennende nok lenger...