Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2002
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-07-2007, 16:46   #1
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Hjertesukk om snart 5åringen min

Vi bor i ett "borettslag", en liten blokk med 8 boenheter, og 12 beboere tilsammen av de voksne.
Til sammen er det 8 biler, og vi har parkeringsplass ved siden av bostedet.
Forann blokken, ved inngang er det også mulighet for parkeringer og det blir til at de som bor på høyre side av blokken parkerer her av en eller annen grunn.
Vel, vi er de eneste her med små barn, og vi har en her som liksom fungerer som "vaktmester" og bestyrer hele komplekset for eier.
Han har en mazda 5, 2001 modell eller noe sånt..
Denne parkerer han da rett ved sandkassen, og trampolinen til barna og rundt der det er naturlig at de leker.

Dette har ført til at 5åringen på sine sykkelrunder har klart å lage en ripe på ene siden av bilen.
Det hadde skjedd før idag, mens jeg hadde kjøretime og sambo hadde sett det.
Sist uke nevnte de og en ripe, men jeg sa de ikke fikk skylde på barna uten å være sikre fordi det blir helt galt.
Vel, idag har de da finni ut at begge ripene er min 5åring sin skyld, og vi vil jo selvsagt erstatte det...samtidig som jeg syntes det er FORBANNET irriterende at de parkerer akkurat der da, når de vet barna driver rundt her hver dag.

Sist han snakket om ripe, sa han at han hadde lakk å greier, så deeeet var ikke noe problem uansett..
Idag, vil han ta alt på forsikringen, og vi kommer til å bli ruinert.
Nå føler jeg bare for å flytte, for jeg orker ikke jakte på barna og nekte de leke i frykt for at de skal komme atti en bil på sin ferd.

Jeg forstår kjempe godt at det er ergelig, men jeg hadde kanskje trodd det ikke var mer problem å ta det med lakken de hadde, enn det var sist uke når jeg sa de ikke kunne skylde på barna mine.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men har dere opplevd noe liknende?
Blir dette VELDIG dyrt?

Passer så forferdelig dårlig, sambo fikk fartsbot på 6500,- forgje dagen også, så budsjettet begynner sprekke KRAFTIIIIIG!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-07-2007, 17:26   #2
Veteranmedlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,678
MP Rating: 100% (2)
muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.
Sv: Hjertesukk om snart 5åringen min

Er det ikke noe som sier at man ikke er ansvarlig for barns ødeleggelser da? Eller max 5000,-. Mener å ha lest noe slikt.
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2007, 08:10   #3
Medlem
 
Vildemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 328
MP Rating: 0% (0)
Vildemor er et navn alle kjenner.Vildemor er et navn alle kjenner.Vildemor er et navn alle kjenner.Vildemor er et navn alle kjenner.Vildemor er et navn alle kjenner.Vildemor er et navn alle kjenner.Vildemor er et navn alle kjenner.Vildemor er et navn alle kjenner.Vildemor er et navn alle kjenner.Vildemor er et navn alle kjenner.Vildemor er et navn alle kjenner.
Sv: Hjertesukk om snart 5åringen min

Sitat:
Opprinnelig postet av muslingen
Er det ikke noe som sier at man ikke er ansvarlig for barns ødeleggelser da? Eller max 5000,-. Mener å ha lest noe slikt.
signerer!!!!
ta det opp i borestlagsmøte, det er ikke lov å parkerer oppi lekeplassen.
slikt skal taes hensyn te.
bor selv i boretslag
__________________
9.juni -02 Vilde Sofie lille henrik født 15 feb.07

Vildemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2007, 21:50   #4
Supermedlem
 
Snus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 732
MP Rating: 0% (0)
Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.
Sv: Hjertesukk om snart 5åringen min

Hadde tatt det opp med boretslagets leder.

Her har vi tatt opp det med parkering for nær lekeplass og det er blitt veldig bra her for her parkerte de også nesten der hvor ungene leker.

Vi har et annet problem og det er at parkeringsplassen er så trange og naboen har små barn som åpner dørene selv og slenger de i siden på bilen som står ved siden av. Jeg har små barn selv men vi bruker barnesikkring og hjelper ungen ut av bilen siden det er så trangt på parkeringen. Så det må vi ta opp her nå.
__________________
Snus og barna hilser
Snus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2007, 09:32   #5
Veteranmedlem
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2002
Sted: Orkanger
Meldinger: 3,230
MP Rating: 0% (0)
maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.
Sv: Hjertesukk om snart 5åringen min

Hvordan går det?
Vet dere at det er din pode som har laget begge stripene?

Siden han parkerer der han gjør så ville jeg uansett ha nektet å stå for mer enn halvparten av regninga.
Skal man ha lov å parkere på slike steder så kan jo hvemsomhelst som trenger en nylakkering av bilen sin parkere der i håp om at noen unger riper den opp...
Nei, ikke gi dere på dette
__________________
Ida160306 Hege-00 , Marte-02 og maribo
maribo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-07-2007, 09:35   #6
Supermedlem
 
Fibolina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 713
MP Rating: 0% (0)
Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjertesukk om snart 5åringen min

Den skaden går på bileiers forsikring, så ikke betal noe som helst. Barn er ikke ansvarlige for sånt, mens han er forsikret.
Fibolina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-07-2007, 10:38   #7
Seniormedlem
 
maya 80 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: sørlandet
Meldinger: 2,153
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 0% (0)
maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjertesukk om snart 5åringen min

Sitat:
Opprinnelig postet av Fibolina
Den skaden går på bileiers forsikring, så ikke betal noe som helst. Barn er ikke ansvarlige for sånt, mens han er forsikret.
det stemmer!! det fikk iallefall jeg beskjed om når jeg hadde en lignende situasjon her.. så bare snakk med forsikringsselskapet ditt.. det var mitt forsikringsselskap som sa det til meg
__________________
4 turboer
97, 99, 02, 06
maya 80 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2007, 08:33   #8
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hjertesukk om snart 5åringen min

Vi har ikke hørt mer om ripene i bilen, vi vet sønnen vår har laget den ene da han syklet fordi bilen og begynte vingle så han kom atti bilen forann v venstre forskjerm.
Det er en liten skrape, som knapt nok syntes..
Den andre kan ingen si når, hvem eller hvor ble laget da de hadde sett den for ett par uker siden og påstår den ikke hadde vært der da bilen ble vasket fredagen før.
Jeg sa klart i fra at de ikke fikk skylde på min sønn, da ingen hadde SETT hva som egentlig skjedde.

Snakket med den ene naboen i går om nettopp dette, og hun sa at om HUN hadde vært så redd for bilen sin, så hadde hun aldri i verden parkert der da det ferdes mange barn der i tillegg til våre (det går en gangvei ut rett v der de parkerer, hvor folk fra hele nabolaget kommer og går igjennom)
Hun kan ikke fatte at vi liksom skal betale for dette.

Det snodige er at de fortsatt parkerer der, akkurat som om de egentlig driter i ripene, eller forventer at vi skal ha barna i bånd og nekte dem utfolde seg.

Vi bor bare i noen som "ligner" ett borettslag.
Eieren av huset bor på andre siden av bygda, og han som eier bilen er "vaktmester, og hobby-sjef" for huset.
Vi har tenkt å ta det opp med eieren i det vi flytter ned en etg i en større leilighet.
Orker rett og slett ikke mer diskusjoner om hva som er rett å ikke...vi kan ikke ta ansvar for ALT som skjer her.

Hadde det vært ett alternativt bosted å flytte til i området her, så hadde vi flytt fra hele bygget...men det er det ikke så vi får bli her noen mnd til.

Ang forsikring, er det ikke sånn at VI må dekke egenandelen da?
regner med at lakkeringen på en bil vil det være ganske høy egenandel på?!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2007, 17:35   #9
Supermedlem
 
Simba 1 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,173
MP Rating: 0% (0)
Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.
Sv: Hjertesukk om snart 5åringen min

Temmelig ubegripelig at han fortsatt parkerer der da. Og sikkert ganske irriterende for dere.

Uten at jeg er noen forsikringssekspert, så kan vel ingen med loven i hånd kreve at dere dekker egenandelen. Det er hans forsikring dette gjelder. Hva dere derimot velger å bli enige om, er en annen sak... noen ville kanskje valgt å dele på noe av egenandelen for å få saken ut av verden, men det får bli opp til dere. Men jeg tror neppe han kan kreve noe som helst.
__________________
Hilsen Simba 1 og ungene (2002 og 2005)
Simba 1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2007, 18:08   #10
Supermedlem
 
Fibolina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 713
MP Rating: 0% (0)
Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjertesukk om snart 5åringen min

Dere skal ikke betale noen egenandel. Den som har forsikringen betaler det. Ikke gi ham noenting. Baklag og si at sånn er det dessverre når man parkerer der. Den sjansen tok han.
Fibolina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:19.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com