Her har snuppa en Trolldress i str 128, og i tillegg har hun todelt ReimaTec i str 122 som hun bruker Troll ullfleece under. Hun har også boblejakke og -bukse fra HM i str 128.
Jeg har et litt komplisert forhold til ReimaTec og Troll føler jeg... Jeg elsker egenskapene til dressene, og føler liksom ikke at det er noen alternativer, meeen når det gjelder ReimaTec så slites stoffet fort synes jeg (blir lett rifter) og Trolldressene tar inn vann etter en tids bruk selv ved regelmessig etterimpregnering
ReimaTec'en er best på vanntetthet og Trolldressen er best på slitasje og holder seg godt.
Jeg er også veldig tilgenger av heldressen i ullfleece til Troll (den som er fôr i parkdressen), og bruker den som fôr i vår ReimaTec'en
Jeg har hørt at ReimaTec har fått så mye klager på dressene sine i år at de skal forsterke dem til vinteren - la oss håpe det
Og nå til en fin kommentar mannen fikk da han leverte ReimaTec'en til poden inn for reparasjon for 3. gang pga rifter:
Sitat:
Du skjønner, barn må leke forsiktig i ReimaTec dresser!
|
Herreminhatt, sier jeg bare - hadde jeg vært der så hadde hun fått høre... Du kan da ikke forvente at man skal si til en 3-åring - 'du, vennen, lek forsiktig nå da - du har jo på deg ReimaTec'en'
Jeg skal se hva dommen blir fra Reima etter de har vært i kontakt, og så skal jeg maile/ringe dem å spørre om dette er tilfelle - for da må jeg rett og slett slutte å kjøpe disse dressene! De skal ifølge reklamen gjøre leken lettere for barna ved at de er vanntette, vindtette og pustende samt gir god bevegelighet - men hvis det er forutsatt at man skal stå å
se på leken så utgår dressen
Så du trodde du skulle få et lett og enkelt svar fra meg?! Neida
Du er sikkert ikke det dugg klokere heller
Å, jo, et tips har jeg fått - 1.klassinger synes visst det er litt mer stas med todelt. Så får vi se om det treffer her i gården også - hun har ihvertfall litt å velge i