Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2002
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-07-2008, 17:00   #1
VIP-Medlem
 
[Mon|] sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,614
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Hvilken dress til vinteren?

Forhåpentligvis er det enda igjen noen mndr til det er aktuelt, men jeg lurer på hvilken dress dere har til 2002 ungene som de skal bruke til vinteren..
Jeg TROR vi går for Reima i år.. men hvilken modell??? (er ikke så inne på dette Reima greiene jeg.. ) evt hvis det er noen andre som har andre merker de er fornøyde med.. ta gjerne med pris

Det bør være en dress som er holdbar, som han ikke blir klissvåt i etter 2 sekunder ute, som må tåle litt røff bruk og holde han god og varm.. den bør heller ikke være så veldig vanskelig/komplisert å få på seg (for en som bruker å ha det travelt når han skal ut).

Str er jeg også usikker på.. 122 er for lite (han har en Reima Kiddo dress i str 122 som vi kjøpte i februar, og den er for liten nå.. dressen han hadde var ødelagt og vi måtte ha ny dress DER OG DA.. og det var det eneste vi fant som ikke var rosa).. på klærne hans ser det ut som at han straks er på veg til å begynne å bruke str 128 (bukser og gensere).. skal vi da gå for str 128 i dress og satse på at det holder hele sesongen, eller skal vi kjøre 134 og være sikre på at den holder iallefall denne sesongen og kanskje litt av neste?
__________________
04
02
[Mon|] er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-07-2008, 22:16   #2
Veteranmedlem
 
Suzie Q sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,346
MP Rating: 0% (0)
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilken dress til vinteren?

Her har snuppa en Trolldress i str 128, og i tillegg har hun todelt ReimaTec i str 122 som hun bruker Troll ullfleece under. Hun har også boblejakke og -bukse fra HM i str 128.

Jeg har et litt komplisert forhold til ReimaTec og Troll føler jeg... Jeg elsker egenskapene til dressene, og føler liksom ikke at det er noen alternativer, meeen når det gjelder ReimaTec så slites stoffet fort synes jeg (blir lett rifter) og Trolldressene tar inn vann etter en tids bruk selv ved regelmessig etterimpregnering ReimaTec'en er best på vanntetthet og Trolldressen er best på slitasje og holder seg godt.

Jeg er også veldig tilgenger av heldressen i ullfleece til Troll (den som er fôr i parkdressen), og bruker den som fôr i vår ReimaTec'en

Jeg har hørt at ReimaTec har fått så mye klager på dressene sine i år at de skal forsterke dem til vinteren - la oss håpe det

Og nå til en fin kommentar mannen fikk da han leverte ReimaTec'en til poden inn for reparasjon for 3. gang pga rifter:

Sitat:
Du skjønner, barn må leke forsiktig i ReimaTec dresser!


Herreminhatt, sier jeg bare - hadde jeg vært der så hadde hun fått høre... Du kan da ikke forvente at man skal si til en 3-åring - 'du, vennen, lek forsiktig nå da - du har jo på deg ReimaTec'en'
Jeg skal se hva dommen blir fra Reima etter de har vært i kontakt, og så skal jeg maile/ringe dem å spørre om dette er tilfelle - for da må jeg rett og slett slutte å kjøpe disse dressene! De skal ifølge reklamen gjøre leken lettere for barna ved at de er vanntette, vindtette og pustende samt gir god bevegelighet - men hvis det er forutsatt at man skal stå å se på leken så utgår dressen

Så du trodde du skulle få et lett og enkelt svar fra meg?! Neida

Du er sikkert ikke det dugg klokere heller

Å, jo, et tips har jeg fått - 1.klassinger synes visst det er litt mer stas med todelt. Så får vi se om det treffer her i gården også - hun har ihvertfall litt å velge i
__________________
Klem fra Suzie Q
Wilhelminah født 10/12/02
Maximilian født 12/10/04
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-07-2008, 22:20   #3
Veteranmedlem
 
Suzie Q sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,346
MP Rating: 0% (0)
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilken dress til vinteren?

Å ja, glemte str problematikken

Mulig det blir for mye å gå opp til 134... Uansett ville jeg fått han til å prøve enten ved å ta han med i butikken eller deponere. Kjøper du todelt bør du ikke kjøpe for stor bukse da de sægger mye mer enn heledresser Men da kan du jo 'skreddersy' str på jakke og bukse mer

Et tips er jo også ReimaTec + - disse har corduraforsterkninger på stump og knær, så de skal være bedre rustet enn de vanlige Tecdressene. Tror disse ligger rundt 1599,- De 'vanlige' ligger på 1199,- eller 1099,- mener jeg. Troll ligger på 1399,-, men da har du helårsdress
__________________
Klem fra Suzie Q
Wilhelminah født 10/12/02
Maximilian født 12/10/04
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2008, 00:36   #4
Veteranmedlem
 
Bolette sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 3,256
MP Rating: 0% (0)
Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilken dress til vinteren?

Det blir nok ikke en av de dyre dressene - det tror jeg fremdeles hardnakket ikke er verdt de ekstra pengene Her i Bergen er det dessuten svært sjelden dressene er i bruk - så jeg må heller ha 2-3 regntøy enn god vinterdress. (tre friminutt hver dag + SFO ... blir nok noen maskiner med rengtøyvask i uka )
__________________
Bolette og skolegutten (2002)


Støttemedlem av AF's jaktlag
Bolette er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2008, 11:53   #5
Supermedlem
 
Miwana sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,110
MP Rating: 0% (0)
Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilken dress til vinteren?

Sitat:
Opprinnelig postet av Bolette Vis post
Det blir nok ikke en av de dyre dressene - det tror jeg fremdeles hardnakket ikke er verdt de ekstra pengene Her i Bergen er det dessuten svært sjelden dressene er i bruk - så jeg må heller ha 2-3 regntøy enn god vinterdress. (tre friminutt hver dag + SFO ... blir nok noen maskiner med rengtøyvask i uka )
Har ennå ikke hatt en slik en i hus..
Jeg hadde tenkt å kjøpe todelt, men så rev han i stykker dressen tidlig i vår og måtte ha en ny. Så nå har han en reflex dress med ullfor, tror jeg. Fra skolen sin side så ønsker de at barna skal ha heldress, siden det er enklere å ta på for de fleste.
Kommer kanskje til å kjøpe en todelt til å ha som bytte, og minst et sett regnklær.
Sjørøveren bruker str.122-128 i bukser, og 128 i gensere, men det holder med 128 i dress til han.
__________________
Miwana, Sjørøveren 02, Skjora 03 og Solstråla 07
Miwana er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2008, 16:59   #6
VIP-Medlem
 
[Mon|] sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,614
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilken dress til vinteren?

Vi har hatt dresser fra HM, Cubus, Kappahl, OBS og til slutt en Scooterdress, men har ikke vært fornøyd med noen av de.. dvs de har vært helt kurante i en mnd eller noe så har de begynt å drikke vann omtrent. Ikke har det hjulpet hvor mange ganger vi har etterimpregnert de heller. Scooterdressene de hadde i begynnelsen av fjorårssesongen ble ødelagte etter ei lita stund, derfor måtte vi kjøpe nye dresser til begge to.

Vi har vært veldig fornøyde med reimadressene (Kiddo til storebror og Tec til lillebror) den stunden de ble brukt nå dette halvåret som har vært.

Todelt dress har han, han har ei Skogstad bukse og ei jakke (som jeg ikke husker hvor jeg kjøpte). Men vil gjerne ha en heldress til han.. han er såpass aktiv ute at han kommer til å bli "mellombar" med todelt dress (så det er mer som ekstra i tilfelle den andre skulle bli våt eller noe).

Vi må vel ta en tur rundt å sjekke litt her og der når det blir aktuelt med vinterdress (håper det er leeeeeeeeeenge til).
__________________
04
02
[Mon|] er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2008, 17:00   #7
VIP-Medlem
 
[Mon|] sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,614
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilken dress til vinteren?

Sitat:
Opprinnelig postet av Suzie Q Vis post
Her har snuppa en Trolldress i str 128, og i tillegg har hun todelt ReimaTec i str 122 som hun bruker Troll ullfleece under. Hun har også boblejakke og -bukse fra HM i str 128.

Jeg har et litt komplisert forhold til ReimaTec og Troll føler jeg... Jeg elsker egenskapene til dressene, og føler liksom ikke at det er noen alternativer, meeen når det gjelder ReimaTec så slites stoffet fort synes jeg (blir lett rifter) og Trolldressene tar inn vann etter en tids bruk selv ved regelmessig etterimpregnering ReimaTec'en er best på vanntetthet og Trolldressen er best på slitasje og holder seg godt.

Jeg er også veldig tilgenger av heldressen i ullfleece til Troll (den som er fôr i parkdressen), og bruker den som fôr i vår ReimaTec'en

Jeg har hørt at ReimaTec har fått så mye klager på dressene sine i år at de skal forsterke dem til vinteren - la oss håpe det

Og nå til en fin kommentar mannen fikk da han leverte ReimaTec'en til poden inn for reparasjon for 3. gang pga rifter:





Herreminhatt, sier jeg bare - hadde jeg vært der så hadde hun fått høre... Du kan da ikke forvente at man skal si til en 3-åring - 'du, vennen, lek forsiktig nå da - du har jo på deg ReimaTec'en'
Jeg skal se hva dommen blir fra Reima etter de har vært i kontakt, og så skal jeg maile/ringe dem å spørre om dette er tilfelle - for da må jeg rett og slett slutte å kjøpe disse dressene! De skal ifølge reklamen gjøre leken lettere for barna ved at de er vanntette, vindtette og pustende samt gir god bevegelighet - men hvis det er forutsatt at man skal stå å se på leken så utgår dressen

Så du trodde du skulle få et lett og enkelt svar fra meg?! Neida

Du er sikkert ikke det dugg klokere heller

Å, jo, et tips har jeg fått - 1.klassinger synes visst det er litt mer stas med todelt. Så får vi se om det treffer her i gården også - hun har ihvertfall litt å velge i

Så i grunnen bør det finnes en kombinasjon av Troll og Reima dressene.. det hadde vært den optimale dressen??

Kjøper jeg en dress til godt over 1000 kr så mener jeg da egentlig at ungene ikke skal behøve å være "redde" for at den skal bli ødelagt hvis de leker litt røft!! Mulig at jeg er rar altså...
__________________
04
02
[Mon|] er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2008, 18:02   #8
Veteranmedlem
 
Suzie Q sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,346
MP Rating: 0% (0)
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilken dress til vinteren?

Sitat:
Opprinnelig postet av [Mon|] Vis post
Så i grunnen bør det finnes en kombinasjon av Troll og Reima dressene.. det hadde vært den optimale dressen??

Kjøper jeg en dress til godt over 1000 kr så mener jeg da egentlig at ungene ikke skal behøve å være "redde" for at den skal bli ødelagt hvis de leker litt røft!! Mulig at jeg er rar altså...
Da er vi rare begge to

Jepp, en kombo av de - hva med en liten fusjon Lurer derfor veldig på om Reima kommer til å endre på stoffene sine til høst/vinter slik at de mer mer slitesterke.

Eg ventar i spaning
__________________
Klem fra Suzie Q
Wilhelminah født 10/12/02
Maximilian født 12/10/04
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2008, 18:06   #9
VIP-Medlem
 
[Mon|] sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,614
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilken dress til vinteren?

Sitat:
Opprinnelig postet av Suzie Q Vis post
Da er vi rare begge to

Jepp, en kombo av de - hva med en liten fusjon Lurer derfor veldig på om Reima kommer til å endre på stoffene sine til høst/vinter slik at de mer mer slitesterke.

Eg ventar i spaning

Holder du oss oppdaterte hvis dere finner ut noe??


(evt at vi "pålegger" dem å fusjonere.. hehe.. NM - 2002 krav )
__________________
04
02
[Mon|] er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2008, 18:34   #10
Veteranmedlem
 
Suzie Q sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,346
MP Rating: 0% (0)
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilken dress til vinteren?

Sitat:
Opprinnelig postet av [Mon|] Vis post
Holder du oss oppdaterte hvis dere finner ut noe??


(evt at vi "pålegger" dem å fusjonere.. hehe.. NM - 2002 krav )
Jepp - en god plan
__________________
Klem fra Suzie Q
Wilhelminah født 10/12/02
Maximilian født 12/10/04
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:17.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com