Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2002
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-11-2007, 09:23   #1
Veteranmedlem
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,405
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Mat.

Hvordan er det med 5 åringene og appetitt?
Har en stesønn( som vi har ca 45%) på nylig fylt 5 år som spiser så utrolig mye. Ikke har jeg hjerte til å nekte han mat heller. Han er ikke tykk. kraftig beinbygning og ganske så aktiv gutt. Høyt og lavt. Han kan finne på å spise 4 store grovbrød skiver til frokost også kan han til og med spørre etter mer etterpå. Vi sender med han 8 skiver i barnehagen og som oftest er borte når vi henter han. (dette er til både frokost og lunsj)

Dette er vel ganske normalt vel? De er jo i vekst? Jeg kan liksom ikke nekte han mat heller. Prøver noen ganger å si til han når han spør om den 5 skiven at han kan ta seg et eple i stedet...

Hvordan er det med deres 5 åringer?
__________________
Alene med: -2003 og

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 09:57   #2
Veteranmedlem
 
sofia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Sted: Midt på
Meldinger: 3,254
MP Rating: 0% (0)
sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.
Sv: Mat.

Normalt å spise 8 skiver i barnehagen???
Vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte. Dersom vi får i Vesla 1 hel skive i barnehagen er jeg rimelig happy! Hun har vært veldig småspist over 1 år nå, og var ikke akkurat storspiser før det heller, så hun er lita av vekst, har gått ned i vekt, stoppa opp i lengdevekst og er utredet av barnelege som hittil ikke har funnet noe.
Vesla vil helst ikke ha brød, og hvertfall ikke skorper. Kan spise en del dersom det er 'god' frokost med ferske rundstykker, egg og bacon og den slags, men det egner seg jo ikke helt til barnehagen da.
Men barn i vekst vil jo spise mer enn 'vanlig', så han vokser vel da.
__________________
Poden '97
Vesla '02
Mini '05

Liten matboksblogg
Lite på NM - send heller PM
sofia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2007, 22:55   #3
Seniormedlem
 
Lindamor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 2,232
MP Rating: 0% (0)
Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.
Sv: Mat.

Jeg syns at det hørtes utrolig mye ut. 8 brødskiver er mer enn hva mine 3 barn spiser til sammen i løpet barnehagen og skoletiden. Nå har eldstemann store spisevansker da. Min 02 jente får med seg en matboks med middagsrester og en matboks med 2 brødskiver, 1 knekkebrød og noen grønnsaker eller frukt. Da er det som regel at hun har med ca halvparten hjem igjen. Dette er en meget aktiv jente som går i naturbarnehage.
__________________
Hilsen Lindamor
gutt nov 98,
jente aug 00 og jente nov 02
Lindamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2007, 22:56   #4
Medlem
 
sofus sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 493
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 0% (0)
sofus har mye å være stolt av.sofus har mye å være stolt av.sofus har mye å være stolt av.sofus har mye å være stolt av.sofus har mye å være stolt av.sofus har mye å være stolt av.sofus har mye å være stolt av.sofus har mye å være stolt av.sofus har mye å være stolt av.sofus har mye å være stolt av.sofus har mye å være stolt av.
Sv: Mat.

Oi, åtte skiver?? Ja det var en sulten gutt gitt

Frøkna vår er ganske småspist, det har hun alltid vært. Hun spiser 1-2 skiver til frokost, samme til matpakke i barnahagen når vi sender med det. Nå i det siste har hun bare ville hatt en halv skive på morningen.
Så jeg føler at vi nesten har motsatt problem.
Men man kan jo verken nekte eller tvinge i dem mat. Treåringen min kan glatt spise 3 skiver på de rette dagene, og masse middag osv, så det er nok veldig forskjellig.
__________________
Frøydis Harald Sverre
2002 2004 2007
sofus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2007, 23:03   #5
Veteranmedlem
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,231
MP Rating: 0% (0)
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Mat.

Det er vel like normalt å spise 4 skiver til frokost som det er å spise en halv.
Ville ikke gjort noe med dette. Han er sikkert en aktiv gutt med høy forbrenning.
Noen trenger mer mat enn andre.

Min 5 åring spiser 1-2 skiver til frokost og 2 til lunch ca.
__________________
Maxi ~ Feb.02
Mini ~ Feb.07
Koser oss med amming både natt og dag
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-12-2007, 10:27   #6
Veteranmedlem
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,405
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Mat.

Ja syns det er mye.. dyrt er det og.. Snuppa på 4 spiser kanskje en hel, hvis vi er heldig.
__________________
Alene med: -2003 og

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-12-2007, 15:15   #7
Supermedlem
 
heldiggrisen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Solbergelva
Meldinger: 885
MP Rating: 0% (0)
heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.
Sv: Mat.

Phillipen er periode spiser. En dag kan han spise 3 skiver frokost, 4 i barnehagen og masse middag og 5-6 skiver om kvelden. Andre dager spiser han kanskje en skive til sammen til frokost, lunsj og kvelds og nesten ikke middag. Så lenge han er aktiv og spiser sundt, er de vel ingen fare?
__________________
Mamma`n til

02 05 06

heldiggrisen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-12-2007, 08:11   #8
Seniormedlem
 
Vimsevips sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,613
MP Rating: 0% (0)
Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.
Sv: Mat.

Han spiser nok mer enn mange andre. men unormalt mye er det ikke.
Ser for meg at VesleTrollet kommer til å være som han, StoreTrollet har vært småspist fra dag 1, så her er vi godt fornøyde med 1 skive i løpet av en hel dag. Akkurat for øyeblikket er hun veldig sulten av seg og spiser mer enn gjerne 2 til frokost og 3-4 til lunsj..
__________________
Trollene mine
Vimsevips er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-12-2007, 08:48   #9
Seniormedlem
 
Honey sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: I huset mitt..
Meldinger: 1,787
MP Rating: 0% (0)
Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.
Sv: Mat.



Er jo ikke unormalt det. Kjenner yngre gutter som spiser like mye. Og vår lille jente er under 3 år, og spiser 5-6 skiver i barnehagen, 1-2 før hun drar, og to til kvelds. Middag, frukt og jughurt utenom.

Lurte også litt i begynnelsen da jeg ble stemor til en sulten gutt. Er man vant til jenter og de i tillegg er småspist, så reagerer man litt på sultne gutter i vekst, men de trenger jo påfyll.

At det er dyrt med brødskiver vet jeg ikke om jeg er helt enig i da.
__________________
Oppdra barn, og du vil forstå dine foreldres godhet.

Sist endret av Honey; 03-12-2007 kl 08:51.
Honey er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-12-2007, 16:16   #10
Seniormedlem
 
Krynkel sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,673
MP Rating: 0% (0)
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Mat.

Jeg har en 5 1/2 åring som er tynn, og som spiser veldig mye.
Han kan klemme nedpå 6 skiver på et måltid når han er i vokseperioder.

En normal dag spiser han mer en de fleste andre på hans alder i barnehagen, men han er og en meget aktiv gutt!!!

En vanlig matdag består i 2 skiver til frokost, 1 youghert og en frukt, og gjerne en lefse med noe.
Lunsj går det fort 3 skiver og frukt, og til ettermiddagsmat en skive eller et par knekkebrød og frukt.
Hjemme spiser vi middag i 17 tida, da eter han en stor porsjon, og kl 18 spiser han et par skiver og en youghert.
__________________
Uhøflighet hos barn er etter hvert blitt tegn på karakter.
Thit Jensen


Krynkel og Poden 6 1/2 år
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:34.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com