Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2002
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-10-2007, 13:03   #1
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Oppdatering-forsikringssaken og litt annet

Jeg skrev ett innlegg her tidligere, om at min 5åring hadde klart å ripe opp en bil..

Vel, som foreldre til så små barn er vi faktisk ikke erstatningspliktige, fordi barna våre regnes ikke som ansvarlige...derfor heller ikke vi som foreldre.

Dette ble selvsagt naboen ganske sur for, men jeg sa vi kunne dekke egenandelen på forsikringen hans på 3000,- og da ble han fornøyd.

Hadde vi hatt forsikring på tidspunktet det gjaldt hadde vi sluppet betale en kr, samme hva..

Heldigvis sier jeg bare, at egenandelen ikke var høyere...3000,- kjennes bra nok det gitt.

Ellers alt ok, Markus er en flott oppvakt gutt som vokser seg stor og sterk.
Vi har hatt møte med barnehagen, i forbindelse med overgang til skole neste år og det er bestemt at om han ikke er blitt litt "bedre" i diverse ting så skal vi har overføringsmøte til skolen allerede i februar-momanget.
Dette fordi vi frykter mer og mer at han har arvet farens adhd diagnose, han er ikke veldig hyper aktiv, men sliter veldig med å ta beskjed, og er utrolig ukonsentrert.
Bruker lang tid ved måltider, og har en tendens til å ha en del uhell i busken fordi han mister tråden på vei til toalettet..
Vi har på ingen måte stemplet han som adhd'er enda, men mistankene vokser i takt med at han blir eldre.
Vi har jo trodd at minsten hadde det, men han har nok heller lidd av å ikke bli sett nok av oss som foreldre og måttet vente, og falt i skyggen av sin bror veldig ofte.

Vi har hatt marthe meo opplegg, og det har fungert veldig veldig bra... anbefales for de som føler de sliter litt med foreldre rollen altså, det gjør en så mye mer bevisst.
Vi ville jo egentlig ha PMTO, men siden dette er lagt opp for eldre barn ble Marthe meo det som var det andre alternativet.
Skal i gang med det på nytt nå når de som skal utføre det er "hyret"

Ellers er jeg student da, helsefagarbeider er målet nå, før jeg søker meg på vernepleien på nytt... poengene mine strakk ikke til, for å få plass gitt
Samboern mistet jobben for snart 3 uker siden, som lyn fra klar himmel så han er sykemeldt...men ellers er ting som før, og kanskje enda bedre og.

Håper dere alle har det bra, og at livet smiler til dere.

Klemmer fra Lil@
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2007, 22:00   #2
Seniormedlem
 
Lindamor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 2,232
MP Rating: 0% (0)
Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.
Sv: Oppdatering-forsikringssaken og litt annet

Så bra at dere slapp unna med "bare" 3000 kr.
Lykke til videre
__________________
Hilsen Lindamor
gutt nov 98,
jente aug 00 og jente nov 02
Lindamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2007, 23:42   #3
Supermedlem
 
bubba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 529
MP Rating: 0% (0)
bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.
Sv: Oppdatering-forsikringssaken og litt annet

poffsi
__________________
NOTE TO SELF KNIIIIIIIP 20 OM DAGEN ER NOK

Sist endret av bubba; 13-11-2007 kl 12:02.
bubba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2007, 01:13   #4
May
Supermedlem
 
Medlem siden: Jun 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 729
MP Rating: 0% (0)
May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.
Sv: Oppdatering-forsikringssaken og litt annet

Sitat:
Opprinnelig postet av Lil@
...og har en tendens til å ha en del uhell i busken fordi han mister tråden på vei til toalettet..
Mange grønne planter i huset, dere, eller?!?

Kjenner til Marthe Meo, men hva er PMTO, da?
__________________
Hilsen fra May
Gjermund, mai 2002 - verdens fineste gutt
Ingrid, februar 2006 - verdens vakreste - og staeste! - jente
May er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-10-2007, 09:36   #5
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Oppdatering-forsikringssaken og litt annet

PMTO er Parental management teaching Oregon.
Er beregnet for barn 5+ hvor man jobber mye med belønning om jeg ikke tar helt feil.

Marthe Meo tar de jo for seg de positive tingene som blir gjort, for å forsterke mens i PMTO så går det mer på belønning for god oppførsel og gode rutiner osv.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:12.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com