Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2002
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-07-2008, 19:33   #1
VIP-Medlem
 
[Mon|] sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,614
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Oppstart SFO

Alexander har oppstart på SFO 1 august... men jeg har ikke fått noe beskjed om NÅR på dagen vi skal komme med han. Skal vi bare komme på morgenen? Noen som vet hvordan dette gjøres??
Skal jeg være der ei stund sammen med han eller bare levere han?? Skal jeg ta med alt av uteklær osv osv?













(skal også se om jeg finner mailadressa til SFO lederen og sende en mail til henne å spørre.. men jeg regner med at hun har ferie nå)
__________________
04
02
[Mon|] er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2008, 19:59   #2
Seniormedlem
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,892
MP Rating: 0% (0)
@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppstart SFO

her har det vært slik at de kommer når de kommer, voksne er der gjerne om barna trenger det, og så tilvenner man litt etter litt. Må ha med alt av klær som de evnt trenger til inn eog utebruk ja.
__________________
Hilsen @nne

Pål-Sondre april-98
Cathrine oktober -01
Anna Charlotte januar-04
@nne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-07-2008, 14:03   #3
Supermedlem
 
findethei!i sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 855
MP Rating: 0% (0)
findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.
Sv: Oppstart SFO

På skolen vår kommer man med barnet den dagen det er avtalt, også avtaler man videre med de voksne der. Ofte kjenner barnet noen fra før (enten fra bhg eller nabolaget), så tilvenning til sfo pleier å være en smal sak. Det er som regel veldig stas å begynne på sfo.
__________________
er nå stolt trebarnsmamma
findethei!i er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-07-2008, 14:22   #4
Æresmedlem
 
FlyAway sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,511
MP Rating: 0% (0)
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppstart SFO

Vi har fått et brev med åpningstider og hvordann ting er frem til skolestart, mtp bemanning, aktiviteter osv.

Her er leder for SFO ansatt i barnehagen også, assistenten på SFO er godt vant med ungene, ettersom barnehage og SFO har fast turdag i mnd, så jeg regner ikke med at det blir så store overgangen.. Bare litt ekstra stas med større unger å leke med
__________________
FlyAway er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-07-2008, 14:38   #5
VIP-Medlem
 
[Mon|] sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,614
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppstart SFO

Jeg skal være der litt sammen med han den 1 dagen tenker jeg.. har fri den dagen så vi tok oppstart i SFO den 1. Han kjenner ingen av de som han skal gå på SFO sammen med, ingen av de voksne der eller noen av de han skal gå på skole med. Vi flytta dit vi bor nå i september i fjor, men ungene går i barnehage inne i selve byen. Fikk ikke plass til dem i den barnehagen som er der ute vi bor.

Har sendt mail til SFO lederen, så da får jeg vel kanskje svar fra henne før vi skal ha oppstart.
__________________
04
02
[Mon|] er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2008, 00:25   #6
May
Supermedlem
 
Medlem siden: Jun 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 729
MP Rating: 0% (0)
May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.
Sv: Oppstart SFO

På vår skole er det visst slik at de får komme når det passer for oss fra første dag etter ferien, dvs 29. juli. Vi blei faktisk oppfordra til å starte tilvenning så fort som mulig, fordi det erfaringsmessig er mange av de store barna som fortsatt har frerie da. De organiserer ikke oppstarten for de nye barna og det syns jeg er veldig uvant - og litt skummelt... Er jo bare vant med barnehageoppstart, som vanlgvis er rimelig strukturert mtp både oppstarttider og voksne kontaktpersoner. Er skeptisk til de første dagene, er det noen som kommer til å se min "lille" gutt?!? Håper han ikke blir stående i en krok for seg selv hele dagen, uten lekekamerater, mat og drikke...

Men dette er jo helt irrasjonelt - og ikke minst uvanlig - tankespinn fra min side! Jeg VEIT at han kommer til å ha andre kjente barn der (fra barnehagen og/eller nabolaget), han kommer til å leke mesteparten av dagen, hvis ikke de voksne snakker til ham er jeg HELT trygg på at han snakker til dem, og han finner seg både mat, drikke og klær hvis det trengs!!! Bruker ikke være en bekymra mor, jeg, men han er jo fortsatt litt liten, da... (6 år, 125 cm og 22 kg...)
__________________
Hilsen fra May
Gjermund, mai 2002 - verdens fineste gutt
Ingrid, februar 2006 - verdens vakreste - og staeste! - jente
May er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2008, 20:36   #7
Veteranmedlem
 
Bolette sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 3,253
MP Rating: 0% (0)
Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppstart SFO

Jeg har ikke hørt annet enn at alle som har søkt plass har fått plass. Jeg husker ikke når jeg søkte fra heller da ...
For øvrig synes jeg det er dårlig informasjon både fra barnehage og SFO, for siden det er så mange her som sier SFO er fra 1. august og barnehagen ikke har opplyst om hvordan overgangen blir /når det er vanlig å "slutte" i barnehagen og hvordan det er vanlig å gjøre det så kan det vel se ut som om jeg må betale dobbelt i august da? Både barnehage og SFO?

Oi, det var en lang setning
__________________
Bolette og skolegutten (2002)


Støttemedlem av AF's jaktlag
Bolette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2008, 20:43   #8
VIP-Medlem
 
[Mon|] sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,614
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppstart SFO

Barnehageplassen til Alexander er automatisk sagt opp fra 31 juli. Dvs at han har plass der frem til 31 juli også har vi søkt han plass i SFO fra 1 august.

Jeg mener iallefall at plassen hans blir sagt opp automatisk.. har iallefall ikke fått beskjed om at vi må si den opp pga han skal begynne på skolen/sfo.. DET må jeg undersøke i morgen gitt..
__________________
04
02
[Mon|] er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2008, 20:46   #9
Veteranmedlem
 
Bolette sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 3,253
MP Rating: 0% (0)
Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppstart SFO

Sitat:
Opprinnelig postet av [Mon|] Vis post
Barnehageplassen til Alexander er automatisk sagt opp fra 31 juli. Dvs at han har plass der frem til 31 juli også har vi søkt han plass i SFO fra 1 august.

Jeg mener iallefall at plassen hans blir sagt opp automatisk.. har iallefall ikke fått beskjed om at vi må si den opp pga han skal begynne på skolen/sfo.. DET må jeg undersøke i morgen gitt..
Ja, det er nettopp det. Vi har jo ikke fått NOE informasjon om det. Selvfølgelig er det ikke noe problem å sjekke opp i det selv, men jeg er for eksempel litt i overkant surrete selv så jeg kommer aldri på sånt før det er for sent

Men han har "ferie" fra barnehagen frem til skolestart da .. så uansett er den tiden over
__________________
Bolette og skolegutten (2002)


Støttemedlem av AF's jaktlag
Bolette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2008, 20:49   #10
VIP-Medlem
 
[Mon|] sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,614
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppstart SFO

Sitat:
Opprinnelig postet av Bolette Vis post
Ja, det er nettopp det. Vi har jo ikke fått NOE informasjon om det. Selvfølgelig er det ikke noe problem å sjekke opp i det selv, men jeg er for eksempel litt i overkant surrete selv så jeg kommer aldri på sånt før det er for sent

Men han har "ferie" fra barnehagen frem til skolestart da .. så uansett er den tiden over
Jeg er enig i at vi har fått for lite informasjon.. alt jeg har fått vite har jeg måttet spurt etter selv.. ikke at det er noe problem, men savner den blekka jeg fikk fra barnehagen før guttene skulle begynne der..

Jaja, vi får troppe opp på SFO på fredag og satse på at det går greit...
__________________
04
02
[Mon|] er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:54.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com