Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2002
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-08-2008, 18:51   #1
VIP-Medlem
 
[Mon|] sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,614
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Rapport fra 1.skoledag

Her kan dere vel skrive hvordan 2002 barnas 1.skoledag var
__________________
04
02
[Mon|] er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2008, 18:54   #2
VIP-Medlem
 
[Mon|] sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,614
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Rapport fra 1.skoledag

I dag var første skoledag for Alexander.


Han kom inn til meg kl 06.45 og lurte på om vi ikke skulle dra snart, ettersom jeg var laaangt borte i drømmeland fikk han beskjed om å gå å se på tv.. vi skulle møte på skolen klokken 12, så jeg syns i grunnen det var litt tidlig å stå opp.


Fikk nå dratt meg opp fra senga etterhvert... vi spiste frokost og slappa litt av. Så dusja vi og kledde på oss.. da var det bare å vente til gubben kom hjem fra arbeid (jobbet halv dag i dag) så skulle vi dra innover til skolen.

Vi var på skolen like før kl var 12.. Alexander var litt sjenert i begynnelsen og ville holde meg i handa hele tiden. Først så kom rektor og lærerinna demmers ut og sa noen ord, så ble alle elevene i 1.trinnet ropt opp og de gikk frem for å hilse på rektor og lærerinna. Dem fikk også ei rose hver av lærerinna. Så ble alle barna stilt opp for å ta bilder.


Etter fotoseansen gikk vi inn i klasserommet, der fikk dem faste plasser i "lesekroken", etterhvert ble vi foreldrene "forvist" til personalrommet der vi fikk kaffe og frukt. Klokken 13.45 ble vi hentet av ungene, da bar det opp i klasserommet igjen, der de fikk utdelt sekkene sine, meldingsbok, beskjedsbok og ei mappe til å ha de to bøkene i. De som hadde krav på busskort fikk de utdelt.. det får ikke Alexander, men det hadde vi ikke regnet med heller.

Vi fikk også ukeplanen demmers for denne uka.. på onsdag skal dem lære bokstaven "s" og møte fadderene sine, på torsdag skal dem ha matte og på fredag skal dem fortsette med bokstaven "s". Ellers var ikke ukeplanen så veldig innholdsrik, men jeg regner med at det kommer mer senere.


Klokken 14 var vi ferdige for dagen og kunne gå hjem.


Han skal gå på skolen hver dag, fra kl 08.15 til 14.00 på mandager og fra 08.15 til 12.50 tirsdag-fredag.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Sløver forran tv'n før skolen.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Har fått på seg de nye klærne.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Syns skjorta er ganske tøff på ryggen.
__________________
04
02

Sist endret av [Mon|]; 19-08-2008 kl 18:47.
[Mon|] er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2008, 21:56   #3
Seniormedlem
 
Krynkel sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,673
MP Rating: 0% (0)
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Rapport fra 1.skoledag

Vi møtte opp på skolen til opprop i skolegården 09:15.
Da alle var ropt opp og hadde hilst på rektor og lærere gikk vi inn til respektive klasserom, hvor alle fant plassene sine i gangen og byttet til innesko.
Så fant de plassene sine i klasserommet, pultene var navnet og de sitter i grupper på 4-6 unger.
De er to førsteklasser med 26 unger i hver klasse.

Så hadde de samlingsstund, sang litt og ble litt kjent før de skulle sette seg å tegne litt.

Da var det tid for oss voksne å takke for oss, for de skulle ha full skoledag fra første dag...

De starter 08:45 og går til 13:30/13:45/12:45.

Vi fikk også ukeplan, og første uka går på å bli kjent. Ellers er det mest det de kaller mattelek og språklek i starten.

Vi avsluttet med å feire på Peppes med slekta i dag, og det var stor stas

Så nå er det full rulle får 1 klassingene!!!
__________________
Uhøflighet hos barn er etter hvert blitt tegn på karakter.
Thit Jensen


Krynkel og Poden 6 1/2 år
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2008, 23:23   #4
Veteranmedlem
 
Bolette sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 3,258
MP Rating: 0% (0)
Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Rapport fra 1.skoledag

Her fikk jo ikke jeg være med pga egen klasse, men vi stod opp og spiste frokost, kledde oss og pakket sekken. Kjørte til skolen til halv ti, hvor jeg fulgte bort til skolebygningen og stod der med ham til pappaen kom og tok over. Så måtte jeg bare snu meg og forlate ham.

Eksen er relativt sparsom med detaljer,men det hadde visst vært noe tegning, lesing av eventyr/bok og omvisning på SFO. Mor, som var veldig spent på innholdet i sekken når jeg skulle hente, ble veldig skuffet. Det eneste han hadde fått i dag var meldemappe med brosjyre for fruktordning, samt meldebok. Ingen ukeplan, infoskriv eller noenting. Så jeg vet rett og sett overhodet ingenting om hva som skjer
__________________
Bolette og skolegutten (2002)


Støttemedlem av AF's jaktlag
Bolette er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-08-2008, 00:36   #5
Seniormedlem
 
Hege-Mor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Revetal
Meldinger: 1,909
MP Rating: 100% (1)
Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Rapport fra 1.skoledag

Mats Fredrik hadde oppmøte på skolen klokka 9. Da var det felles samling i den store trappen ute i skolegården.
Alle de 183 elevene på skolen ble ropt opp,og vi ruslet til klasserommet så de fikk hils ordentlig på rektor og frøken.
Så var det sammling igjen i trappen inne,med info til barna. De fikk også sin egen klassebamse,som de valgte navn til,
som skal gå på vandring hos alle i løpet av skoleåret,det var veldig stas Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Så var det tid for friminutt...og da gikk alle foreldrene opp og hadde møtet på rektor,hvor hun kom med
masse informasjon,og vi fikk valgt klassekontakter.
Jeg var ikke hjemme før klokka 12. Og Mats Fredrik gikk hjem med ett par venner 13:15

Mats Fredrik 1.skoledag

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
Ulrikke 95 Mats Fredrik 02 Matilde 06
Min Blogg

Hege-Mor er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-08-2008, 01:39   #6
VIP-Medlem
 
Snurreline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,311
MP Rating: 0% (0)
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Rapport fra 1.skoledag

Snuppa har telt dager nå en god stund så kl 8 i dag ropte hun så kjekt...mamma...Nå må vi stå opp for det er skoletid.
I nye klær,ny ransel,ny drikkeflaske og ny matboks var det en stolt snuppe som trava i vei til skolen.
Vi begynte kl 10...da hilse vi på rektoren og lærerene før vi gikk til klasserommet. Var der lite grann før vi fikk besdkjed om at dem foreldrene som fikk lov av barna til å gå kunne gjøre det! Så da gikk jeg ja hehe...snuppa vinka stolt. Dem hadde skole til 2 i dag...Jeg henta en stykk stolt men sliten snuppe som ble helt i hundre når jeg sa at hun skulle tilbake i mårra igjen. Ho har ikke helt fått med seg at hun skal dit hver dag nei

Lå masse innformasjon i sekken hennes. Både timeplan og melke greier...

Avsluttet kvelden med å spise kinamat ute sammens med svigermor og kjøpe en hel haug av visklær,blyanspissere,sko osv. Svigermor måtte nemlig kjøpe alt hun vill ha i dag for hun var jo faktisk skolejente hehe.

Dagen i dag har vært bra...Nå kan det hende snuppa skal bytte skole om få uker så blir spendt på å se åssen vi skal gjøre det hvist alt går i boks.
__________________
Livet må gå videre...
Snurreline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-08-2008, 12:13   #7
Supermedlem
 
Miwana sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,111
MP Rating: 0% (0)
Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Rapport fra 1.skoledag

Her startet de rett på full skoledag, oppmøte kl.08.40
Ble hilst velkommen i døren av lærerene, og fant plassen sin i klasserommet. Det er to klasser med 26 og 27 elever i hver. Så var det samlingstund med høytlesing, og å finne navnet sitt på tavlen. Etter dette utdeling av blyanter og bøker, og en liten lesestund. Når det var tid for utelek, skulle vi foreldre si hadet og gå hjem. Sjørøveren var ikke så begeistret for å være igjen alene, men det gikk seg til.
Og han var blid og fornøyd når jeg hentet han kl.13.10, store skolegutten min
Han var mest fornøyd med å ha fått busskort, selv om det å ta bussen fremdeles er litt skummelt. Jeg har vært på en liten busstur i dag også, jeg..

Jakob første skoledag
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Og til tross for at han hadde hatt det kjekt i går, så ville han ikke gå på skolen i dag Men det måtte han jo, så jeg er veldig spent på om det er en fornøyd gutt som kommer ut av bussen i dag.

Mange flotte skolebarn her
__________________
Miwana, Sjørøveren 02, Skjora 03 og Solstråla 07
Miwana er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-08-2008, 16:03   #8
VIP-Medlem
 
~Froggie~ sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Sted: Stavanger
Meldinger: 5,496
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 0% (0)
~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Rapport fra 1.skoledag

Møtte opp på skolen kl. 09. Rektor sa noen ord, før de ropte opp førsteklassingene, klasse for klasse. Hilste på lærerinna, gikk til klasserommet, fant plassen sin, masse info, ark, osv. Så var det friminutt, så gikk mor, mormor og søster.
Hun var der til kl. 12. Henta henne og dro ut og spiste middag på ettermiddagen på en resturant som hun valgte selv. En fin dag!
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________

Storesøster 280202 og lillesøster 090104.
~Froggie~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-08-2008, 17:50   #9
VIP-Medlem
 
[Mon|] sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,614
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Rapport fra 1.skoledag

Sitat:
Opprinnelig postet av ~Froggie~ Vis post
Møtte opp på skolen kl. 09. Rektor sa noen ord, før de ropte opp førsteklassingene, klasse for klasse. Hilste på lærerinna, gikk til klasserommet, fant plassen sin, masse info, ark, osv. Så var det friminutt, så gikk mor, mormor og søster.
Hun var der til kl. 12. Henta henne og dro ut og spiste middag på ettermiddagen på en resturant som hun valgte selv. En fin dag!
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Så stor hun er blitt Og lik mamman sin
__________________
04
02
[Mon|] er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2008, 16:39   #10
Æresmedlem
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,481
MP Rating: 0% (0)
Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.
Sv: Rapport fra 1.skoledag

Vi møtte opp klokken 9, ble ropt og gikk til plassene i klasserommet. Så fikk de utdelt blyanter og diverse, og fikk tegne i ny bok. Så gikk vi voksne på lærerværelset og drakk kaffe, mens barna hadde friminutt med fadderene sine. Etterpå ble vi med inn i klasserommet igjen, de ble lest for og skulle tegne fra historien. Så sang de og lekte, og så var dagen over.
Neste dag var det bare å levere i døra, veldig rart å gå fra henne der, hun er så liten og stor på samme tid.
__________________
Lilith
Lilith er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:53.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com