Alexander skal være med en kompis hjem etter SFO i morgen.. jeg har sagt i fra til faren til denne gutten (som skal hente de) at bilstolen til Alexander (1-2-3 sete) står på SFO..
Hvordan gjør dere det når deres håpefulle skal være med noen hjem? (tenker da ang bilsikring)
I følge norsk lov skal alle barn sikres i bil til de er 135 cm(150 cm om godkjent utstyr finnes i bilen. Dvs. har du et barn på 145 cm i bilen som veier under 36 kg og det står en beltestol der så skal barnet sitte i stolen. Ellers får man bot)/36 kg.
Ja, her er det uaktuelt at barna skal kjøres uten korrekt bilsikring De fleste vennene bor i borettslaget her, så da er det ikke det største problemet, men vi bytter f.eks. på kjøring til fritidssysler og da er det helt selvsagt at setet følger med
Hihi -dette problemet slepp vi -for ALLE andre bur i trygg skulevei avstand frå skulen/SFO så då går dei heim i lag.
Kun vi som må hente pga farlig skulevei. Og vi har jo to beltestolar med rygg, so den er grei
__________________ Siwen & Bjørnar 11.11.2008 4270 g. og 51 cm Mathias (2005)& Sondre (2002) Husbyggingstråden min
Jeg har en ekstra pute i bilen, og den kan jeg også sette igjen på sfo.
Bruker beltestol til vanlig, men er greit om han sitter på pute på slike korte turer.
__________________ Uhøflighet hos barn er etter hvert blitt tegn på karakter.
Thit Jensen