Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-01-2006, 09:31   #1
Seniormedlem

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,995
MP Rating: 100% (3)
Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.
hm Et litt sånn teit spørsmål, kanskje...

Jeg skal jo snart slutte med amminga, og jeg lurer bare på om dere andre gjorde noe spesielt med deres egen spising i den forbindelse... Jeg innrømmer gjerne at jeg er redd for å legge på meg når jeg slutter det har jeg ikke noe lyst til. Jeg liker ikke å slanke meg, for det er så trist.

Så altså; dere som ikke la noe på dere når dere slutta å amme - var det fordi dere bevisst spiste mindre for å unngå å legge på dere?

Og dere som gikk opp i vekt, var det mye i så fall?

- MajaMor f. 31.12.04 -
- LilleBror f. 08.09.07 -

Appelsin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 09:48   #2
Supermedlem

tink sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,434
MP Rating: 0% (0)
tink har mye å være stolt av.tink har mye å være stolt av.tink har mye å være stolt av.tink har mye å være stolt av.tink har mye å være stolt av.tink har mye å være stolt av.tink har mye å være stolt av.tink har mye å være stolt av.tink har mye å være stolt av.tink har mye å være stolt av.tink har mye å være stolt av.
Sv: Et litt sånn teit spørsmål, kanskje...

Jeg slutta å amme like før jul, og har ikke lagt noe særlig på meg, enda det har vært jul og greier. Tror ikke jeg legger sånn veldig lett på meg (foreløpig), men kiloene kommer snikende etterhvert.

Synes ikke det er særlig fetende å spise middag med en ettåring som tar mye oppmerksomhet under måltidet. Jeg er en saktespiser og så lenge Tobais er såpass krevende under måltidet er det begrenset hvilke mengder jeg får i meg. Da er det skumlere med trøste/kosespising foran pc-en og på kvelden. Det er først og fremst etter at Tobias har lagt, seg for vi prøver å ikke dytte på han vaner med kaffekos hver eneste dag.

Men det er nok på tide å innse at jeg må begynne å tenke litt mer over hva jeg putter i meg, og kanskje også vurdere å få rørt meg litt mer.

Det var kanskje ikke et særlig godt svar da.
Gammel 16-01-2006, 11:22   #3
Seniormedlem

Hope3 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 2,345
MP Rating: 100% (2)
Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror ikke du trenger å være så veldig bekymra for dette. Den største vektreduksjonen ved amming, skjer jo når man fullammer. Du gjør vel ikke det etter hva jeg har skjønt?

Jeg ville holdt meg til faste måltider og styrt unna godteri midt i uka.
Du får vel etterhvert trening i å løpe fort gjennom sykehusganger når du begynner i turnusen din?
Gammel 16-01-2006, 12:36   #4
Seniormedlem

mammami sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Østfold
Meldinger: 1,614
mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.

Jeg ammer fortsatt littegrann, men mye er det ikke. Her har vi hatt en veldig gradvis nedtrapping fra Frøya var 8 mnd (hun ble egentlig fullammet frem til jeg begynte på jobb, for så lenge mamma var tilgjengelig til enhver tid, var det bare pupp som var mat)

Jeg har ikke egentlig gjort så store forandringer - jeg merker veldig godt at jeg ikke har den sinnsyke apetitten lenger, og det er jo en fordel. Jeg er jp blitt tynnere etter at jeg sluttet å fullamme, for nå tenker jeg ikke så mye på mat hele tiden!

Så er det litt sånn som tink sier, at det blir ikke så mye tid til å spise selv, når man skal coache en 1-åring gjennom måltidene.
For min del er det jo som regel coaching av minst 2 - jeg blir vel tynn som en strek snart, jeg.

Forøvrig kan jeg egentlig ikke forestille meg at du skal bli tykk og fet de nærmeste årene, ihvertfall hvis det er sykehusene du satser på.

Mulig man kan bli litt rund i en rolig fastlegepraksis???

Sist endret av mammami; 16-01-2006 kl 15:06.
mammami er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 15:03   #5
Veteranmedlem

Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,729
flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.

Har heller ikke lagt på meg noe etter at jeg sluttet å amme, men jeg har prøvd å leve litt sunt siden jeg nå veier mindre enn jeg gjorde før jeg blei gravid.
Men det er ikke de store tingene jeg har gjort, bare spise til faste måltider, ikke småspise innimellom og styre unna brus og snop midt i uka.

Tror heller ikke du trenger å bekymre deg for det!
Gammel 16-01-2006, 15:05   #6
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg endra ingenting, det kom naturlig at jeg ikke ville ha så mye mat lengre når jeg ikke amma lengre. Så jeg la heller ikke på meg noe særlig.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 15:15   #7
Veteranmedlem

*Svimle* sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 4,749
*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.

har ikke sluttet å amme, men denne tråden var interessant da jeg en eller annen gang har tenkt å slutte
fin og interessant tråd, Appelsin
*Svimle* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 16:40   #8
Supermedlem

annemede sin avatar

Meldinger: 1,211
annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.

Jeg har lagt på meg kanskje 2 kg etter jeg slutta å amme. Men det gjorde ikke noe... Spiser fremdeles ikke melkeholdige produkter, så det er en utfordring å få i seg nok fett.
(Vi har valgt å ikke ha melkeprodukter hjemme pga snuppa blir så enormt dårlig om hun skulle få det i seg)

Men, jeg spiste automatisk mye mindre etter jeg slutta å amme. Dessuten er det en utfordring å få i seg selv nok mat når man skal coache minsten. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.
Gammel 16-01-2006, 17:18   #9
VIP-Medlem

Majsa sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 8,257
Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg orket ikke å tenke noe spesielt på det akkurat da jeg sluttet å amme.
Har aldri slanket meg, for jeg har alltid hatt motsatt problem,
så jeg er vant til å kunne dytte i meg så å si hva som helst.
Men jeg merker at det har forandret seg litt siden jeg fikk barn,
og kanskje særlig fordi jeg ikke røyker lenger.
Så jeg må passe på litt, men det har jeg alltid prøvd på,
sånn av hensyn til helsa, så ikke kroppen forfaller fullstendig.
Dette sa deg sikkert veldig mye...

Majsa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 19:21   #10
Seniormedlem

perper sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,819
MP Rating: 100% (1)
perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes ikke spørsmålet er så teit jeg, hvem pokker vil vel legge på seg Selv merket jeg at matlysten ikke ble så volsom da jeg sluttet å amme. Så jeg tror nok kroppen regulerer litt dette selv. For da jeg ammet var jeg ofte sulten og tørst

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:38.