Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-09-2005, 13:43   #1
Seniormedlem

Happii sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 1,750
MP Rating: 0% (0)
Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.
Har dere en travel hverdag?Tidsklemmen?

Jeg må bare spørre, for hos oss går det i hundre hver dag.
Jeg går på skole, tar generell studiekompentanse på 1 år, så det er tøffe tak.
Ungene går i barnehagen og mannen jobber mye. Om morran er det å kle på og stelle alle 3 ungene, få dem i bilen og kjører dem i b-hagen, så er det å haste på skolen og der er jeg somregel ferdig ca 15.15 også er det å haste til barnehagen( som ligger 1/2 time unna skolen) Så er det hjem og lage mat og å stelle ungene. Etter dem er i seng er det lekser og lesing frem til ca 23 også er det natta. Nathaniel vokner enda om natta, ca 1-2 ganger. Vi har besøk fra de to eldste ungene en gang hver natt også, da har de drømmt om spøkelser og ja jeg vet ikke hva
I tilegg så har vi endelig fått startet opp med nettbutikken vår, så nå er vi på nett. Så det går i hundre og mer som det. Egentlig burde jeg stått om natta å vasket klær......for de hoper seg opp, og jeg må vaske en haug emd klær i helgene....

Regner med at de fleste her lever i tidsklemmen, og at dette er noe nesten alle familier opplever. Hvordan er det hos dere?
Happii er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-09-2005, 13:56   #2
Seniormedlem

Safir sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 2,493
Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Har dere en travel hverdag?Tidsklemmen?

Ikke hos oss !

Jeg er jo sykemeldt hele svangerskapet. Ane har korte dager hos dagmamma, og jobber som regel fra 7-16.

Så hos oss kan vi ikke klage over en stresset hverdag.

Men jeg ble nesten helt svett av å lese om din !
Safir er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-09-2005, 14:21   #3
Veteranmedlem

Lilly16 sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Lørenskog
Meldinger: 3,012
Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.

Det er nok ikke riktig så hektisk her heller, men jeg merker at klærne hoper seg opp og det blir nok ikke ryddet og vasket så ofte som det burde. Jeg reiser hjemfra 06.15 og leverer i bh kl 07.30. Jeg henter Philip i bh kl 16 og kommer hjem mellom 16.30 og 18 en gang. Mat blir det så som så med. Philip får middagsglass i bh, så det er ikke krise om det ikke blir noe middag i huset hos oss. Etter at Philip har lagt seg inntar vi stort sett hver vår sofa.

Ang det med klesvask så har jeg funnet ut at jeg kan forhåndsprogrammere maskinen vår. Så nå har jeg begynt å sette på maskinen slik at den skal starte ca 2 timer før jeg er hjemme, så da er den klar for trommelen når jeg kommer inn døra.

Lilly16 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-09-2005, 14:28   #4
Seniormedlem

Imiles sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,390
Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Martemamma
Men jeg ble nesten helt svett av å lese om din !
Ikke noe stress her heller, nei selv om både og jeg jobber fulltid

Når jeg har hentet Adrian hos dagmamma lager jeg middag og så legges Adrian kl.19.00
Klesvask er ikke noe som tar tid her
Skjønner egentlig ikke hvorfor dere bruker så mye tid på akkurat den biten

Jeg vasker klær 1 gang i uken bare

født september`04 og
født februar `07
med termin i April `09
Imiles er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-09-2005, 14:35   #5
Veteranmedlem

Lilly16 sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Lørenskog
Meldinger: 3,012
Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.Lilly16 har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av linn011
Da hadde jeg hatt et helt rom fullt! Det går jo gjennomsnitt 2 sett med klær for Philip hver dag...

Lilly16 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-09-2005, 14:43   #6
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 1,751
Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.

Hverdagen vår kan være nokså hektisk, ja, men ikke værre enn at vi overlever

Dagen begynner sånn smått med at Jonas får flaske i sekstiden for så å sove videre. Klokka 7 ringer min klokke og jeg kjører på jobb kl 8. Gubben går til barnehagen med ungene rundt klokka 9 for så å sykle til jobb. Jeg er ferdig 15.30, og da er det handling før jeg henter to slitne og småsure unger i barnehagen. Jeg lager mat mens ungene hyler etter oppmerksomhet, og når maten er ferdig har jeg tre munner å putte inn i (Storesøster må vi lokke mat i, nemlig). Så er det litt leking, tur ut, turn, basseng, få besøk eller dra på besøk. Mellom halv seks og halv syv kommer gubben hjem, og når han har spist begynner kveldsstellet. Mellom åtte og ni blir det stilt, så er det litt husarbeid før jeg setter meg i sofaen med pc'en på fanget. Jeg stomper av rundt kl 22 sånn cirka...

Janica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-09-2005, 14:49   #7
Supermedlem

Lilu sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: ...
Meldinger: 1,013
Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.

Jeg blir trukket ut av senga klokka 0600 av vekkeklokka (den må stå på gangen for at jeg skal orke å stå opp), så hopper jeg i dusjen mens vekker og steller Vilde. Så spiser vi frokost sammen. Jeg reiser på jobb klokka 0700 mens er hjemme med Vilde. Så kommer jeg hjem klokka 1630-1700, spiser middag med Vilde og og leker og koser med Vilde. Hun legger seg i 19-tiden, og da skal jeg brette sammen og rydde klær som forhåpentligvis har vasket og hengt til tørk. Er ikke like effektiv som meg den men som regel er det vasket opp, støvsugd og vaska klær. Så skal jeg gjerne sy litt eller scrappe litt eller rett og slett bare være sofapotet, før jeg legger meg i 2230-tiden...
Lilu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-09-2005, 15:39   #8
Seniormedlem

Happii sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 1,750
Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av linn011
Skjønner egentlig ikke hvorfor dere bruker så mye tid på akkurat den biten

Med 3 unger i barnehage, så blir det ENORMT med klesvask. De har møkkete skift med seg i sekkene sine hver dag + det de kommer hjem med x 3 + mine klær og mannen sine klær. Alle får nye klær på seg hver dag + håndklær m.m, så det skittenklærne vokser fort i haugen. Skulle ønske det ikke var slik, men det er ikke noe å gjøre med desverre. Minsten søler youghurt på seg i barnehagen , så søler han noe annet, og plutselig så går det både 3 og 4 sift på en dag. ( jeg bruker ikke så mye tid på klesvasken nå for tiden, det er derfor den hoper seg så kraftig opp at jeg må ta et kraft tak i helgene) uh:

Har vert inne på tanken om jeg skulle levere allt inn på renseri
Happii er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-09-2005, 19:33   #9
Veteranmedlem

*Sebbismamma* sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: lørenskog
Meldinger: 4,793
*Sebbismamma* har en strålende fremtid.*Sebbismamma* har en strålende fremtid.*Sebbismamma* har en strålende fremtid.*Sebbismamma* har en strålende fremtid.*Sebbismamma* har en strålende fremtid.*Sebbismamma* har en strålende fremtid.*Sebbismamma* har en strålende fremtid.*Sebbismamma* har en strålende fremtid.*Sebbismamma* har en strålende fremtid.*Sebbismamma* har en strålende fremtid.*Sebbismamma* har en strålende fremtid.

Hektisk, ja
Nå har Sebbi vært syk en hel uke så jeg har sluppet å levere han i barnehagen+ at jeg har vært hjemme noen dager.
Står opp litt 05.30
Ellers må jeg gå 50% av gangene opp til barnehagen. Burker vel 30 min, tilbake til skolen tar jeg bussen ellers bruker jeg nok nærmere 45 min(går endel tid på bussen og, må vente som regel 10 min og gå til og fra bussholdeplassen, men orker ikke kommer halvsliten på stressa på skolen, bedre å slappe av på buss.).
På skolen er det fullt kjør. Kommer hjem så er det middagslaging, det å spise middag sammen er noe som faktisk er det kosligste som skjer Da er vi alle samlet(untatt de dagene han jobber sent) prater om dagen, sebbi elsker det.
Så er det rydding og vasking av klær, skolearbeid har jeg gitt opp å gjøre mens sebbi er våken, bedre å gå rundt å tusle.
Her settes det på minst 1 vask pr dag. Det er skitten klær fra barnehagen, meg og , håndkler, sengetøy, duker osv.....
På kvelden er det skolearbeid(nå er det masse prøver på planen fremover).
Så litt NM tid innimellom det.
Så er det pakking av skolesekk og barnehagesekk, før det bærer i seng rundt 00.30.
Gammel 21-09-2005, 20:43   #10
Veteranmedlem

*non-stop* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,540
*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.

Syns ikke jeg gjør anna enn å stresse jeg... Men når jeg leser om din hverdag Happii.... så tror jeg at jeg lever ganske godt

*non-stop* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:15.