Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-03-2006, 11:54   #1
Seniormedlem

Happii sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 1,750
MP Rating: 0% (0)
Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.
Skal barna begynne med aktiviteter?

I det siste har jeg begynt å tenke litt på hva barna våre kan begynne med av trening, lek og morro. Men dette er selfølgelig selvbestemt av barna.

Og jeg har så lyst at jenta mi på 3 og gutten min på 4 år skal få begynne på dansing til høsten Synes det ser så morro ut når ungene får danset og lekt seg i sammen og noen ganger i året så har de framvisning hvor de gjør litt stas ut av det med å kle på seg flotte kostymer m.m.

Også har jeg tenkt på fotball til han på 4 år, men det blir ikke før han begynner på skolen, for det tilbudet finnes ikke her vi bor før skolestart. Han gleder seg veldig til han skal begynne med det.

Nathaniel har jeg ikke begynt å tenke så på enda, må jo se hva han liker etterhvert. Malin er en liten danseløve, så hun vil elske å danse, Sebastian vet jeg ikke anda, han liker å høre på musikk her hjemme og danser og slikt, men jeg vet ikke om jeg får han med på dansing. De må jo selfølgelig få velge selv hva de vil begynne på, bare det ikke blir for mye. En aktivitet hver til og begynne med.

Vennindene til Malin er hestejenter( foreldrene har masse hester) så jeg ser ikke bort ifra at hun begynner å ri, istedenfor å danse

Det blir ialefall ikke noe press fra oss som foreldre, men jeg synes det er ganske viktig at barn lærer seg å like aktiviteter. Uansett hva det er.

Samtidig er det et stort crossmiljø her vi bor, hvor de begynner med 4 hjuling når de er ca 5 år, dette er også noe Sebastian har lyst til.

Har dere noen planer, eller går barna deres på noe som er morro?

Må jo si at det ikke er så mye å velge i her vi bor.........

Sist endret av Happii; 03-03-2006 kl 13:46.
Happii er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2006, 12:02   #2
Seniormedlem

Bella24 sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: I rekkehus
Meldinger: 2,157
Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.
Sv: Har dere planer for barna deres?

Nora blir nok ei lita turnjente etterhvert. De har morbarn turn i idrettsforeningen jeg er med i. Så jeg begynner nok der med henne fra 2 år. Etterhvert får hun nok velge selv hva hun vil. Kusinene hennes driver med speider, orientering, fotball og ski. Så en skal ikke se bort ifra at hun også begynner med noe sånt.
Gammel 03-03-2006, 12:26   #3
Seniormedlem

Susi sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: 78 grader nord.
Meldinger: 2,065
Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.

Her har de turn og sirkus for barna, håper de fortsetter med det. De sirkusbarna er skikkelig flinke!

Ellers håper jeg at hun kanskje vil begynne synge i kor, men jeg tror hun må begynne på skolen før de får lov til det.
Gammel 03-03-2006, 12:28   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 1,751
Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.

Storesøster på 4 går på turn (når hun gidder da) Når hun er 5 kan hun begynne på barneidrett. Det er veldig populært, så det er jo ikke sikkert vi får plass... der driver de hvertfall med masse forskjellige idrette. Så får de prøvd seg litt frem til hva de liker. Jonas elsker å leke med ball... så han blir nok Liverpoolspiller når han blir stor... skal vi tro hans far og farfar

Janica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2006, 12:56   #5
Veteranmedlem

Marthe-mor sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Skedsmo
Meldinger: 3,004
Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.

Tja, synes han skal få velge litt selv når han blir større. Og jeg synes det er viktig at han ikke MÅ være med på noe! Jeg hater all organisert aktivitet, og hater slikt når jeg var liten.

Synes også det er viktig at det ikke blir for mye de holder på med, jeg merner det holder med en ting til de blir litt store.

Oscar går jo på babysvømming. Etter det er det familiesvømming, og fra 3 års alder har de "svømme"-skole, det har jeg tenkt melde han på, hvis badeinteressen holder seg.
Gammel 03-03-2006, 13:08   #6
VIP-Medlem

Pippi-mor sin avatar

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 5,143
Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.

Jeg planlegger egentlig ingenting for barna mine, tar det litt som det kommer!

Har gått på musikkskole fra de var 4-5 mnd begge to. Det har vært kjempegøy. Marte begynte på dansing da hun var 2 1/2 år, og danser enda. Ukas høydepunkt! Hun ville og spurte om det selv, fordi et par venninner gikk der. Det er vel gjerne sånn det blir med andre fritidsaktiviteter også, man vil prøve det som vennene driver meg.

Jeg er tilhenger av at de skal få prøve litt forskjellige ting, men ikke for mye av gangen. Husker at søsteren min og jeg fikk lov til å være med på 2 fritidsaktiviteter hver. Syntes det var en tåpelig regel der og da, men skjønner det selvsagt nå. Når det var både håndball, korps, dans og hest på en gang var jo hele uka + helga fyllt opp. Det var travelt enda mamma`n min var hjemmeværende på den tiden.
Gammel 03-03-2006, 13:12   #7
Seniormedlem

hornberta sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 2,840
hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.

Sanna skal nok begynne på noe musikk-greier..
Og noe slags trening kanskje

Er jo gøy for barna å få løpt av seg litt energi..
Les: At de blir så slitne og trøtte at de stuper i seng når de kommer hjem

Når hun blir større håååper jeg at hun vil prøve seg på mini-trombone eller mini-kornett Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Men det er helt opp til henne selv.. Hun kommer ikke til å ha noe press fra meg hvertfall
Gammel 03-03-2006, 13:26   #8
Seniormedlem

Susi sin avatar

Sted: 78 grader nord.
Meldinger: 2,065
Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.

Åja, glemte selvfølgelig musikkskolen! Håper hun vil begynne å spille piano! Det er så utrolig greit å ha med seg videre. Og så masse andre instrumenter etterhvert.

Neida, men jeg håper hun vil lære seg å spille et instrument.
Gammel 03-03-2006, 13:30   #9
Seniormedlem

Klosetta sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 2,362
Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.

Har en følelse av at Pia blir hestejente..
Klosetta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2006, 22:38   #10
Supermedlem

siri h sin avatar

Sted: stavanger
Meldinger: 1,146
siri h er et navn alle kjenner.siri h er et navn alle kjenner.siri h er et navn alle kjenner.siri h er et navn alle kjenner.siri h er et navn alle kjenner.siri h er et navn alle kjenner.siri h er et navn alle kjenner.siri h er et navn alle kjenner.siri h er et navn alle kjenner.siri h er et navn alle kjenner.siri h er et navn alle kjenner.

både jeg og vil at fryd skal begynne med en form for dans fordi det er bra for koordinasjonen. blir nok sportsdans eller noe lignende, for jeg synes det er skummelt med kroppspresset og presset om å være tynn i en del andre former for dans (det er mange i slekta som har/har hatt anoreksi så jeg vil være litt på vakt for det).

i tillegg hadde det vært gøy med en eller annen type selvforsvar. jeg har drevet med kickboksing, og med boksing, men det blir nok en "mildere" form for selvforsvar hvis vi får bestemme, karate, judo e.l.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:55.