Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-07-2006, 11:15   #1
Medlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 208
MP Rating: 0% (0)
Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.
Hei på dere

Husker dere meg??

Lenge siden jeg har skrivi noe her inne nå, men er inne å leser hver dag...

Først og fremst gratulerer til alle nyfødte og gravide

Her i huset går dagene utrolig fort og jeg er 32 uker på vei alt... har begynt å jobbe 50% og har tre uker igjen til jeg går ut i en litt tidlig permisjon , 5 uker før termin.

Thea har blitt så stor og har strekt seg masse. Skravler som en foss og noen ganger må jeg ta hu i å kjefte på andre barn i butikken osv Hun elsker vannet nesten litt for mye og synes det er supermoro å dukke under. Mormor har spandert sesongkort på Tusenfryd (bor 2 min unna)på meg og gubben så vi er ofe der nede og bader. Mye greiere å dra dit enn på stranda, men vi drar på strandutflukter å innimellom

Så håper jeg dere kloke damer kan hjelpe oss litt da... Thea har fått endel utslett på nese, hake, hals, mage, rygg og i små flekker på armene. De klør ikke, og de hun har nå kom i går kveld. Hun hadde litt av det samme på magen en gang før og da kom legen fram til at det var atopisk eksem, og vi fikk locoid krem som funka bra. Men den skal jo ikke brukes i ansiktet så der har vi nå prøvd a-derma.

Er dette også atopisk eksem , bare mere utbredt??
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
utslettet på magen her er i virkeligheten mere likt som det på haka.. og det er skikkelige nupper.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

blei langt det her... kanskje skrive litt oftere og kortere
Torunn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2006, 11:32   #2
Supermedlem

Turid L sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Vestlandet
Meldinger: 638
Turid L er fantastisk mot andre.Turid L er fantastisk mot andre.Turid L er fantastisk mot andre.Turid L er fantastisk mot andre.Turid L er fantastisk mot andre.Turid L er fantastisk mot andre.Turid L er fantastisk mot andre.Turid L er fantastisk mot andre.Turid L er fantastisk mot andre.Turid L er fantastisk mot andre.Turid L er fantastisk mot andre.
Sv: Hei på dere

Hei Torunn! Koseleg å høyra frå deg! Tenk at du er så langt på veg allerede! Du må no halda oss oppdatert med jevne mellomrom framover no! Sigurd har atopisk eksem, og eg synest det liknar mykje på det utslettet Thea har.
Gammel 30-07-2006, 11:35   #3
Seniormedlem

siljemor sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 2,506
siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.

Sniker litt....

Det på magen, ser vel litt ut som soleksem?
Gammel 30-07-2006, 12:24   #4
Seniormedlem

spent sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Akershus
Meldinger: 2,197
spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.

Så koselig å høre fra deg Lykke til med resten av svangerskapet.
Kan dessverre ikke hjelpe deg mht eksemen.

spent er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2006, 14:19   #5
Seniormedlem

Mumrik sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 2,016
Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.

Jeg husker deg godt, for jeg snek foran deg i fødekøen. Husker at ting var på gang hos deg ganske lenge, og så plopp - var Basti ute først.

Koselig å se deg igjen!

Mumrik er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2006, 14:38   #6
Medlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 208
Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.Torunn er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mumrik
Jeg husker deg godt, for jeg snek foran deg i fødekøen. Husker at ting var på gang hos deg ganske lenge, og så plopp - var Basti ute først.

Koselig å se deg igjen!
ja, sånt glemmer man bare ikke...

Siljemor: kommer ikke soleksem etter soling?? Var rimelig lite sol her i går, men takk for innspill...
Torunn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-07-2006, 08:19   #7
Medlem

VibekeFrich sin avatar

Sted: Ski
Meldinger: 482
VibekeFrich er som en lysfontene.VibekeFrich er som en lysfontene.VibekeFrich er som en lysfontene.VibekeFrich er som en lysfontene.VibekeFrich er som en lysfontene.VibekeFrich er som en lysfontene.VibekeFrich er som en lysfontene.VibekeFrich er som en lysfontene.VibekeFrich er som en lysfontene.VibekeFrich er som en lysfontene.VibekeFrich er som en lysfontene.

Hei snuppa.

Kos å se deg her inne.

Stakar Thea, ikke moro med atopisk eksem.

Godt å høre at dere koser dere og har det bra. Deilig med bading. Vi har jo hatt så mye fint vær nå i juli

Kos deg videre med magen

Vekten75 på SM
VibekeFrich er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-07-2006, 11:38   #8
Supermedlem

Sostenutia sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,161
Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.

Akkurat slikt utslett hadde snuppa mi da hun var 8-9 mnd gammel.
Det varte i noen uker før det forsavnt. Var aldri hos noen lege med henne

Men jeg fikk høre at det var et slags virus, som ikke skulle behandles alikevel.

Men nå har hun fått påvist atopisk eksemt, så kan jo hende at det har en sammenheng. Men iallefall, da hun hadde slike røde prikker, så gikk det over av seg selv etter noen uker.

Sostenutia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-07-2006, 11:59   #9
Supermedlem

smily79 sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 704
smily79 er et navn alle kjenner.smily79 er et navn alle kjenner.smily79 er et navn alle kjenner.smily79 er et navn alle kjenner.smily79 er et navn alle kjenner.smily79 er et navn alle kjenner.smily79 er et navn alle kjenner.smily79 er et navn alle kjenner.smily79 er et navn alle kjenner.smily79 er et navn alle kjenner.smily79 er et navn alle kjenner.

Andreas har jo atopisk eksem, men jeg må innrømme jeg ble litt i tvil på om det er atopisk eksem. Synes det kan ligne veldig på varmeutslett også jeg... Hmm... nå som hun er såpass stor så ser du det jo også tydligere om hun klør da... Tror jeg ville sett an slik som chii sier... Kan jo være det blir borte igjen av seg selv. Nå sprutregner det og er litt kjøligere i været, så da kan det jo hende det roer seg...
Skal ikke utelukke at det er atopisk eksem da, og om det er det så skal man i alle fall være superglad så lenge det ikke klør.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:02.