Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-12-2005, 13:24   #1
Supermedlem

sofen sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Nøtterøy, Vestfold
Meldinger: 913
MP Rating: 0% (0)
sofen er fantastisk mot andre.sofen er fantastisk mot andre.sofen er fantastisk mot andre.sofen er fantastisk mot andre.sofen er fantastisk mot andre.sofen er fantastisk mot andre.sofen er fantastisk mot andre.sofen er fantastisk mot andre.sofen er fantastisk mot andre.sofen er fantastisk mot andre.sofen er fantastisk mot andre.
Her går det over stokk og stein (langt)

Tenkte vel at det nå er på tide med en liten info herfra.

Jeg er sykemeldt, har vært det siden slutten av oktober, og det ser ut til å bli langvarig. Skal søke om uførepensjon pga narkolepsi, men ikke 100% i første omgang, kanskje 70 eller noe sånt.

Ble plutselig så innmari sliten, orket ingen ting, svetten haglet, det suste i ørene, bare av å gjøre nesten ingenting. Det viste seg at jeg mangler B12, og det er to ulike teorier om det. Det ene er at man blir veldig sliten av å mangle B12, den andre er at man mister B12 når man er innmari sliten.........

Jaja, nå går jeg på tilskudd, og blir laaaaangsomt litt bedre, men føler meg temmelig sjaber fremdeles. I tillegg har Johanne hatt forkjøleleser hver 14. dag med dertil hørende astmaanfall og intensiv medisinering, og det er skikkelig slitsomt. Hun har vært mye hjemme fra barnehagen, enda mer slitsomt for meg som bare vil ha fullstendig ro.

Endatil ble 12åringen syk, han holdt på å svime av på skolen og vill oppstandelse. Han har en leversykdom som gjør at han har problemer med næringsopptak, og jeg har vel ikke passet godt nok på ham når jeg har vært så borte vekk. Så han fikk noen dager hjemme med masse søvn, ingen data (han leste hele Harry Potter 6 på 6 dager) og masse ekstra mat og vitaminer.

Og midt oppi alt dette så har vi kun hatt kjøkkenet som oppholdsrom i nesten 2 uker, da det begynte å stinke noe helt forferdelig i stuen, og jeg klarte å snuse meg frem til at det lå i veggen eller gulvet, død mus eller rotte......... Så kom det håndverker og rev ned vegg i stuen og ute, og brukte motorsag på gulvet ved veggen........ det så ikke ut her.

Nå er det ca i orden her igjen, bortsett fra alt rotet som hopet seg opp under prosessen, men min mor var her i helgen og hjalp meg med å få vasket i alle fall.

Nå fikk jeg i dag beskjed om at legen min har gitt melding om at dette huset ikke er beboelig for vår familie med to astmabarn og meg selv og to friske, så på mandag skal vi ha et møte (bor i tjenestebolig) og se om vi finner en løsning. Føler ikke helt at jeg har energi til å drive med flytting nå, akkurat Det verste er at flyttingen sannsynligvis blir midlertidig, og med tanke på at vi de siste 6 årene har flyttet 4 ganger, så......... (Vi venter på et hus vi vil kjøpe, men der bor det enda en gammel dame som ikke føler seg gammel nok til gamlehjemmet, dessverre........)

Jeg håper i alle fall at alle parter blir enige om å vente til etter jul.............

Den eneste gode tingen med dette kaoset, er at jeg legitimt kan sitte i godstolen og holde på med hva jeg vil. Så i år har jeg endelig hatt tid til å produsere masse julegaver: mange heklesjal, heklede godterikurver av jute, tovede skåler, engler og grytelapper, og noen smykker. Har faktisk også kommet i gang med produksjon av julekortene, men har ikke orket å tenke på julebrevet som skal ligge inni............

Jaja, da vet dere litt om hva som skjer her!

Åja, glemte jo helt: Johanne har endelig vært på helsestasjonen (ble ikke noe 15mnd kontroll), hun er nå 81 cm og veier 10 kilo. Ikke så mye akkurat, og str. 80 er som regel litt stort enda..............

sofen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2005, 13:35   #2
Supermedlem

Angelcat sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 845
MP Rating: 100% (3)
Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.
Sv: Her går det over stokk og stein (langt)

Oi, høres virkelig ut som kaos ja.

Huff, håper det meste ordner seg uten at du må slite deg ut!
Dere får ha god bedring alle tre
Angelcat er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2005, 13:39   #3
Supermedlem

Marianne80 sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 827
Marianne80 er fantastisk mot andre.Marianne80 er fantastisk mot andre.Marianne80 er fantastisk mot andre.Marianne80 er fantastisk mot andre.Marianne80 er fantastisk mot andre.Marianne80 er fantastisk mot andre.Marianne80 er fantastisk mot andre.Marianne80 er fantastisk mot andre.Marianne80 er fantastisk mot andre.Marianne80 er fantastisk mot andre.Marianne80 er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Angelcat
Oi, høres virkelig ut som kaos ja.

Huff, håper det meste ordner seg uten at du må slite deg ut!
Dere får ha god bedring alle tre

Ønske deg bare til lykke med alt og alt til slutt ordner seg Sofen, stoooor klem fra meg

Marianne80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2005, 14:01   #4
Supermedlem

Tonine sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Varmebyen
Meldinger: 1,083
Tonine er fantastisk mot andre.Tonine er fantastisk mot andre.Tonine er fantastisk mot andre.Tonine er fantastisk mot andre.Tonine er fantastisk mot andre.Tonine er fantastisk mot andre.Tonine er fantastisk mot andre.Tonine er fantastisk mot andre.Tonine er fantastisk mot andre.Tonine er fantastisk mot andre.Tonine er fantastisk mot andre.

Lykke til, Sofen- her kommer noen oppmuntringsvibber fra meg!
Gammel 08-12-2005, 15:37   #5
Seniormedlem

Mari sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 1,925
Mari er fantastisk mot andre.Mari er fantastisk mot andre.Mari er fantastisk mot andre.Mari er fantastisk mot andre.Mari er fantastisk mot andre.Mari er fantastisk mot andre.Mari er fantastisk mot andre.Mari er fantastisk mot andre.Mari er fantastisk mot andre.Mari er fantastisk mot andre.Mari er fantastisk mot andre.

Får inderlig håpe at ting ordner seg for dere. At dere får dere et fint, friskt hus å bo i og at ungene er mindre syke og sist men ikke minst at du også kommer deg ovenpå igjen

Syns ikke Johanne var så liten jeg. Marte var 79 cm og 9900 g i starten av november hun... Og hun er helt fin i størrelsen syns jeg. Bruker 80 i bukser og noen gensere og 86 i noen gensere...

Some people only dream of angels, I got to hold one... Martin f/d 27.03.06
Mari er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2005, 18:13   #6
Seniormedlem

Gloria sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,562
Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.

Ojsann, Sofen, høres ut som om du også har hatt nok for en stund..
Føler med deg, vennen..

Håper da inderlig at kaoset rundt deg ordner seg snart, og at du får slappet av skikkelig nå framover. Håper ungene holder seg friske og fine og at dere snart får huset dere venter på! (Uten å si noe ille om den gamle damen, selvsagt..)

Det der med B12 høres kjent ut. Har nemlig en kollega som manglet B12, og hun var innmari slapp og sliten i lang tid. Hun tålte ingenting av anstrengelser før hun datt sammen totalt. Hun fikk visst B12-injeksjoner til slutt, for å få opp lageret. Har du fått det, Sofen?
Hva med ME? (Kronisk Tretthets Syndrom) Har du tenkt på det? Høres jo ut som rene forkjempern for den diagnosen jeg da, siden jeg starter på'n igjen. Men det ER faktisk noe som er undervurdert.

Nå ble jeg faktisk litt inspirert av at du hekler, jeg! Kanskje det er DET jeg skal lære meg?! Fins det hekleoppskrifter også, på lik linje med strikkeoppskrifter? (Grønn ja...)

Men tilbake til sakens kjerne; ta godt vare på deg selv nå, og bruk tiden til å slappe av og gjøre lystbetonte ting. Det er viktig!

Lykke til, Sofen!

Sist endret av Gloria; 08-12-2005 kl 18:15.
Gloria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2005, 19:48   #7
Medlem

l_marihe sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: På flyttefot
Meldinger: 294
l_marihe er som en lysfontene.l_marihe er som en lysfontene.l_marihe er som en lysfontene.l_marihe er som en lysfontene.l_marihe er som en lysfontene.l_marihe er som en lysfontene.l_marihe er som en lysfontene.l_marihe er som en lysfontene.l_marihe er som en lysfontene.l_marihe er som en lysfontene.l_marihe er som en lysfontene.

Varme tanker til deg og dine! Noen ganger blir det bare litt for mye. Godt man kan ha glede av et godt håndarbeide.

Jeg har ellers tatt min b12-sprøyte i dag. Har tatt disse i rundt seks år. Leddgiktsmedisinene ødela tarmens mulighet til naturlig opptak av b12, og uten b12 tar ikke kroppen opp jern (fikk jeg forklart). Ikke rart jeg var svimmel, kvalm og sliten. Iflg legen langt over faregrensen for å være blodfattig. Det hjalp ikke å spise jernholdig mat el.l.

Etter jeg begynte med sprøytene (hver 3. mnd), er formen mye bedre. Synes du skulle prøvde det jeg.
Gammel 08-12-2005, 20:47   #8
Supermedlem

Emmy sin avatar

Sted: Kristiansand
Meldinger: 826
Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.

Uffa meg da, det var jo ikke lite dere skulle få på en gang da Nå får vi inderlig håpe at ting er iferd med å snu, og at dere har hatt deres del nå - og det er isåfall på høy tid!

Håper dere kommer dere på beina alle sammen, og at en evt flytting går raskt og knirkefritt! Dere har vel kanskje krav på noe hjelp i forbindelse med det også, pga sykdom?

En laaaaang god klem til dere alle ihvertfall!

Emmy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2005, 22:20   #9
Supermedlem

Juni-72 sin avatar

Sted: Sørlandet
Meldinger: 677
Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.

Huff, ja dette var mye på en gang!

Håper du kommer deg mer ovenpå snart og at barna holder seg friske nå frem mot jul.

Ang Johannes vekt; jeg tror Maren ligger på omtrent det samme, og jeg synes hun er akkurat passe, jeg!

Mange gode til deg!

- 07
- 04
-02
Juni-72 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2005, 23:01   #10
Seniormedlem

*-neanine-* sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,041
*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.

uff- du går en bedre tid i møte snart!!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:23.