Tenkte vel at det nå er på tide med en liten info herfra.
Jeg er sykemeldt, har vært det siden slutten av oktober, og det ser ut til å bli langvarig. Skal søke om uførepensjon pga narkolepsi, men ikke 100% i første omgang, kanskje 70 eller noe sånt.
Ble plutselig så innmari sliten, orket ingen ting, svetten haglet, det suste i ørene, bare av å gjøre nesten ingenting. Det viste seg at jeg mangler B12, og det er to ulike teorier om det. Det ene er at man blir veldig sliten av å mangle B12, den andre er at man mister B12 når man er innmari sliten.........
Jaja, nå går jeg på tilskudd, og blir laaaaangsomt litt bedre, men føler meg temmelig sjaber fremdeles. I tillegg har Johanne hatt forkjøleleser hver 14. dag med dertil hørende astmaanfall og intensiv medisinering, og det er skikkelig slitsomt. Hun har vært mye hjemme fra barnehagen, enda mer slitsomt for meg som bare vil ha fullstendig ro.
Endatil ble 12åringen syk, han holdt på å svime av på skolen og vill oppstandelse. Han har en leversykdom som gjør at han har problemer med næringsopptak, og jeg har vel ikke passet godt nok på ham når jeg har vært så borte vekk. Så han fikk noen dager hjemme med masse søvn, ingen data (han leste hele Harry Potter 6 på 6 dager) og masse ekstra mat og vitaminer.
Og midt oppi alt dette så har vi kun hatt kjøkkenet som oppholdsrom i nesten 2 uker, da det begynte å stinke noe helt forferdelig i stuen, og jeg klarte å snuse meg frem til at det lå i veggen eller gulvet, død mus eller rotte......... Så kom det håndverker og rev ned vegg i stuen og ute, og brukte motorsag på gulvet ved veggen........ det så ikke ut her.
Nå er det ca i orden her igjen, bortsett fra alt rotet som hopet seg opp under prosessen, men min mor var her i helgen og hjalp meg med å få vasket i alle fall.
Nå fikk jeg i dag beskjed om at legen min har gitt melding om at dette huset ikke er beboelig for vår familie med to astmabarn og meg selv og to friske, så på mandag skal vi ha et møte (bor i tjenestebolig) og se om vi finner en løsning. Føler ikke helt at jeg har energi til å drive med flytting nå, akkurat

Det verste er at flyttingen sannsynligvis blir midlertidig, og med tanke på at vi de siste 6 årene har flyttet 4 ganger, så.........

(Vi venter på et hus vi vil kjøpe, men der bor det enda en gammel dame som ikke føler seg gammel nok til gamlehjemmet, dessverre........)
Jeg håper i alle fall at alle parter blir enige om å vente til etter jul.............
Den eneste gode tingen med dette kaoset, er at jeg legitimt kan sitte i godstolen og holde på med hva jeg vil. Så i år har jeg endelig hatt tid til å produsere masse julegaver: mange heklesjal, heklede godterikurver av jute, tovede skåler, engler og grytelapper, og noen smykker. Har faktisk også kommet i gang med produksjon av julekortene, men har ikke orket å tenke på julebrevet som skal ligge inni............
Jaja, da vet dere litt om hva som skjer her!
Åja, glemte jo helt: Johanne har endelig vært på helsestasjonen (ble ikke noe 15mnd kontroll), hun er nå 81 cm og veier 10 kilo. Ikke så mye akkurat, og str. 80 er som regel litt stort enda..............