Sitat:
|
Opprinnelig postet av Hufza
Og nå som det ser ut til at det er tenner på vei (hun har fortsatt ikke fått noen nei!) så vet jeg at jeg burde kutte ut masse melk om natten.
|

Du trenger ikke kutte ut pga. tenner. Morsmelk inneholder ting og tang som motvirker karies
Sitat:
|
Opprinnelig postet av Hufza
Så, er det noen som har tips til hvordan man går fram?
|
Far må finne frem masse tålmodighet og utstyre seg med en flaske vann.
Jeg er veldig imot å gi tillegg og velling på flaske på natten, for da bytter man bare en uvane med en annen. De trenger ikke mat på natten, altså kan de få vann. Og når de skjønner at vann er kjedelig sover de gjerne litt mer. Det gjør ihvertfall herren i dette huset

Jeg tror dere må gjøre en avtale, slik som Elisek beskriver, der dere blir enige om at den og den dagen/datoen, fra da og x ant. dager fremover er det slutt. På den måten har dere bestemt dere litt på forhånd, kan lade opp, legge planer og i det hele tatt.
Jeg har et barn som sover hele natten om jeg er ute av huset, så mitt tips blir derfor ihvertfall å holde seg unna. Ikke la henne se snurten av deg om natten, for da begynner definitivt jakten på pupp.
Angående det å kutte ammingen, så gjør du det så lenge du orker/gidder/vil etc. De anbefaler vel strengt tatt mye lengre (både 2 og 4 (!!!) år), men det er jo ikke alle som orker å amme i åresvis

Jeg hadde ikke kuttet absolutt alt på en gang, men det er meg - jeg hadde heller trappet det ned, og det gjør det sikkert av seg selv etterhvert.
Nå ammer jeg poden to ganger om morgenen, når jeg kommer fra jobb og til kvelds, og det funker strålende. Noen ganger blir det bare morgen og kveld, og det er ihvertfall ikke stress lengre, vi koser oss med ammestundene begge to!
Vet ikke om jeg klarte å lire av meg så mye lurt, men vannflaske og far er altså tingen
Lykke til!