Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-02-2006, 01:02   #1
VIP-Medlem

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 6,020
MP Rating: 0% (0)
mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.
Hjernehinnebetennelsesvaksine

Jeg var hos helsesøster på onsdag og da fikk jeg snakket med henne om hj.hinnebetennelses vaksinen.Den kommer til helsestasjonen vår i juni/juli og jeg fikk vite at lillegutt får den gratis.Hs sa at alle barn under to år skulle få den gratis,det sto i retningslinjene visstnok.
Ble rimelig glad for det jeg
Hun sa også det at man kunne sette seg på venteliste,men da måtte man betale den selv og man kunne beregne seg ventetid på inntil tolv uker..
Apoteker er tomme og folkehelsa vil ikke sende ut sa hun..jaja..dem om det,jeg venter uansett til sommern med å vaksinere.

Fikk i samme slengen veid han og målt han,ikke store karen da
10.210 gram og 78 lang
Gammel 17-02-2006, 07:11   #2
Seniormedlem

litjpia sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: trønderveitj
Meldinger: 1,843
litjpia er fantastisk mot andre.litjpia er fantastisk mot andre.litjpia er fantastisk mot andre.litjpia er fantastisk mot andre.litjpia er fantastisk mot andre.litjpia er fantastisk mot andre.litjpia er fantastisk mot andre.litjpia er fantastisk mot andre.litjpia er fantastisk mot andre.litjpia er fantastisk mot andre.litjpia er fantastisk mot andre.
Sv: Hjernehinnebetennelsesvaksine

Han er vel akkurat stor nok til å være en liten godgutt da!!?

Vet du om dette er generelle retningslinjer? Altså om dette med gratis til alle under to år gjelder hele landet? Hadde vært fint det da.

lille gode attpåklatten vår...
litjpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2006, 07:53   #3
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 1,751
Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.Janica er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av litjpia
Vet du om dette er generelle retningslinjer? Altså om dette med gratis til alle under to år gjelder hele landet? Hadde vært fint det da.

Janica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2006, 08:36   #4
Seniormedlem

mayba sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,802
mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.

Var en diskusjon om dette på generell for en tid siden og det var noen som sa at det faktisk bare er barn født etter 01.01.06 som får den gratis!!!
Det stod også i noe regel greier de viste til.....så jeg tviler sterkt på om våre barn får den gratis jeg.
Det er lettere å lære andre,verre å lære seg selv.
mayba er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2006, 09:10   #5
Veteranmedlem

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 3,359
Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.

Lurer på hvor helsesøstra deres har hentet informasjon fra jeg

Her er hva Folkehelseinstituttet skriver.

Bl.a.: "Hvis foreldre til barn født før 01.01.06 ønsker at deres barn skal ha vaksinen, må utgiftene dekkes av den enkelte."

Vi har resept på vaksinen til Hanna, men hva hjelper det når det er tomt tomt tomt
Gammel 17-02-2006, 09:39   #6
VIP-Medlem

mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.

Som hs sa til meg så skulle alle barn under to få vaksina gratis,jeg spurte spesifikt om det.Og hu sa at Jonathan ville få den ,og hu skulle ringe meg når de fikk den..Og jeg spurte om hu var sikker.Og det var hun.Så jeg får får vel stole på det hun har sagt da
Gammel 17-02-2006, 09:42   #7
VIP-Medlem

Men nå vet ikke jeg om det er forskjell fra helsestasjon til helsestasjon.Hun sa hvertfall til meg at vi fikk den gratis.Jeg skal dit 2 mars igjen,så kan spørre på nytt jeg alså
Gammel 17-02-2006, 09:46   #8
Veteranmedlem

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,413
Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Trampe
Lurer på hvor helsesøstra deres har hentet informasjon fra jeg

Her er hva Folkehelseinstituttet skriver.

Bl.a.: "Hvis foreldre til barn født før 01.01.06 ønsker at deres barn skal ha vaksinen, må utgiftene dekkes av den enkelte."

Vi har resept på vaksinen til Hanna, men hva hjelper det når det er tomt tomt tomt
Vi fikk samme beskjeden som deg, og hun viste også til skriv fra folkeinstituttet. Skal ta det opp med legen på neste svangerskapskontroll tenkte jeg. Føler ungene er litt ekstra utsatt siden kjører sykebil og faktisk kjører litt på pasienter med mistanke om hjernehinnebetennelse.
Gammel 17-02-2006, 09:49   #9
Seniormedlem

Bella24 sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: I rekkehus
Meldinger: 2,157
Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.Bella24 har mye å være stolt av.

Håper den kommer i juni da! For da er vi akkurat innenfor.
Gammel 17-02-2006, 09:56   #10
VIP-Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Bella24
Håper den kommer i juni da! For da er vi akkurat innenfor.
Hs sa den kom i sommerferien en gang.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:07.