Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-02-2006, 13:00   #1
Veteranmedlem

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,068
MP Rating: 0% (0)
nolo har et ubeskrivelig bra rykte.nolo har et ubeskrivelig bra rykte.nolo har et ubeskrivelig bra rykte.nolo har et ubeskrivelig bra rykte.nolo har et ubeskrivelig bra rykte.nolo har et ubeskrivelig bra rykte.nolo har et ubeskrivelig bra rykte.nolo har et ubeskrivelig bra rykte.nolo har et ubeskrivelig bra rykte.nolo har et ubeskrivelig bra rykte.nolo har et ubeskrivelig bra rykte.
Hunden vår er død.

I går ble den lille hunden vår avlivet. Den hadde kreft og, har egentlig levd 'på overtid' i halvannet år.

Det er rart så knyttet en blir til en sånn liten tass. Vi kjøpte den som gave til oss selv for penger vi fikk til bryllupet, og hun var enebarnet vårt i tre år Mannen min er fra gård, og hadde et utpreget pragmatisk syn på dyr; De stod på bås og produserte, eller jaget mus og rotter..

Mn nyforelsket som han var, og ivrig etter å vise velvilje overfor sin hundekjære kone gikk han med på hund. Og ga seg til og med på type hund. Han er jo mann, så alt under str schäfer er feigt. Vi kjøpte Cavalier King Charles .

Og forutsigbart nok ble han helt betatt, og koste og lekte og spaserte med lile Farah hele tiden. Og når eldstebarnet kom fikk vi bevis for at hunden hadde et eventyrlig godt gemytt,- hun var alltid tålmodig og snill med ungene.

Da Johannes kom, skulle mamma og pappa passe vofsen i en overgangsperiode. Den overgangen varte til i går..

Vi er mange som kommer til å savne Farah, eller vovva, som hun ble hetende etter at ungene kom. Men det var en rett avgjørelse å ta, selvom det var tungt. Det er ikke riktig å holde et dyr i live bare på grunn av at eierne har vondt for å gi slipp.

Det er jo 'berre ein hund', men jammen får de en stor plass i hjertene til den familien de bor hos. Jeg måtte ha meg en ordentlig gråteøkt i gårkveld, og grudde for å fortelle det til de små. men de tok det pent: Er 'vova' i himmelen og leker med pudler spurte eldstemann. Så jeg tenker vi sier det sånn. Paradiset for små skjødehunder må jo være å få leke dagen lang med hunder som er enda mindre.

Takk for at du leste. Jeg følte trang til å minnes litegranne.
nolo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-02-2006, 13:05   #2
Veteranmedlem

*Svimle* sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 4,749
*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hunden vår er død.

det er fryktelig når dyr dør, dere har all grunn og full rett til å sørge...
men det er jo ba at barna vet at hunden har det godt der den er nå også
*Svimle* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-02-2006, 14:28   #3
Supermedlem

janne_78 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,041
janne_78 er fantastisk mot andre.janne_78 er fantastisk mot andre.janne_78 er fantastisk mot andre.janne_78 er fantastisk mot andre.janne_78 er fantastisk mot andre.janne_78 er fantastisk mot andre.janne_78 er fantastisk mot andre.janne_78 er fantastisk mot andre.janne_78 er fantastisk mot andre.janne_78 er fantastisk mot andre.janne_78 er fantastisk mot andre.

janne_78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-02-2006, 15:04   #4
Seniormedlem

perper sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,819
MP Rating: 100% (1)
perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.

Du har min dypeste medfølelese Det er bare så "pyton" når man mister hunden sin. Vi måtte ta den ene av to hunder i jauar i fjor. Den var da 14,5 år. Tror du jeg grein eller ?? Og INGEN må komme å si: det var jo bare en hund..... Trøsten er kjære Nolo, at sorgen blir mindre, men det er forferdelig trist når man mister noe som man er så glad i som en trofast og herlig hund!
Gammel 10-02-2006, 15:42   #5
VIP-Medlem

Majsa sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 8,257
Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.

Så trist. Har hatt litt forskjellige dyr selv, og vet hvor vondt det er å miste dem.

Sitat:
Opprinnelig postet av nolo
Er 'vova' i himmelen og leker med pudler spurte eldstemann. Så jeg tenker vi sier det sånn.
Så du tok ikke "Doffen har dævva"-varianten?

Majsa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-02-2006, 16:29   #6
Seniormedlem

Hope3 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 2,345
MP Rating: 100% (2)
Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.

Medfølelse fra meg også, Nolo
Gammel 10-02-2006, 19:54   #7
Seniormedlem

Amèlie sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 2,910
MP Rating: 100% (3)
Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.

Uffameg, det er forferdelig trist når man må ta farvel forgodt med vennen sin over mange gode år. Man blir jo så utrolig glade i disse dyra. Jeg har jo vært så inderlig knyttet til kattene mine, men tror at man muligens blir enda mer knyttet til en hund, fordi de er så knyttet til deg. (katter er jo litt mer selvstendige).

Noe som jeg syns er trist og rart å tenke på (men dog som regel helt riktig) - er at vi mennesker har denne makten, til å bestemme når et dyreliv skal taes. Og de har ingenting de skulle ha sagt. Men vi er heldigvis der for å ta ansvar, og det har jo dere gjort nå.

Det verste med å skaffe seg dyr, er når man må skilles fra dem.
Men gleden underveis var alltid verdt det!

Gammel 10-02-2006, 20:37   #8
Supermedlem

Nicomama sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 579
Nicomama er fantastisk mot andre.Nicomama er fantastisk mot andre.Nicomama er fantastisk mot andre.Nicomama er fantastisk mot andre.Nicomama er fantastisk mot andre.Nicomama er fantastisk mot andre.Nicomama er fantastisk mot andre.Nicomama er fantastisk mot andre.Nicomama er fantastisk mot andre.Nicomama er fantastisk mot andre.Nicomama er fantastisk mot andre.

Vet så utmerket hvordan du har det nå. Vi måtte avlive vår herlige bikkje for nøyaktig et år siden, stakkars han fikk akutt nyresvikt Og det var bare grusomt. Må si at jeg sørget noe forferdelig. Man blir så utrolig glad i dyrene, de er jo familiemedlemmer.

Stor trøsteklem fra meg
Gammel 10-02-2006, 21:15   #9
Supermedlem

Babysyk sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Sotra
Meldinger: 560
Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.

Nolo

Vi måtte også avlive "babyen min" i mars i fjor.
Har aldri grått så mye i mitt liv tror jeg.
Vi har fortsatt 6 hunder igjen, men vi aner ikke hvor lenge det vare.
Eldste hunden er snart 14 år.

Tar synd i svogeren min.
Her i september ble den ene hunden hans overkjørt rett foran øynene på han. Idag døde en annen hund i flokken hans på vei til væterineren.

Mine hunder er en del av familien, og ingen får lov å si: DET ER BARE EN HUND.
Gammel 10-02-2006, 22:35   #10
Supermedlem

Mae-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Trøndelag
Meldinger: 540
Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.

Jeg får tårer i øyekroken jeg... det er helt ufattelig trist å miste en hund så jeg har enorm medfølelse!!

Måtte avlive hunden vår da jeg var ca 17år - det var helt ufattelig trist!!!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:14.