|
 |
|
19-03-2006, 14:38
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 3,064
|
Kler på seg selv? Rydder? Hjelper mamma/pappa til med ....?
Fortell
|
19-03-2006, 15:21
|
|
|
Supermedlem
Sted: Trondheim
Meldinger: 919
|
"Klale schøøøl" er jo gjennomgangstema her i huset, så her klarer man alt selv til det motsatte er bevist
I tillegg skal man mate mamma  Er jo ikke godt å si om mammaen klarer sånt sjøl!
|
19-03-2006, 15:38
|
|
|
Æresmedlem - Moderator
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,582
|
Victoria har fast jobb her i huset med å dekke på bordet til middag. Jeg gir henne alt i kjøkkenet, og hun vet akkurat hvor alle tingene hører hjemme på stuebordet.
Ellers har hun nylig begynt å interessere seg for å kle på seg selv. Bleien og strømpebuksa hovedsaklig, og de klarer hun fint
|
|
|
19-03-2006, 15:52
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,699
|
"Neeei, jeg" er det hun sier når hun vil klare ting selv.
Og hun klarer å ta på og av skoene sine, jakken og klarer nesten dressbuksene. Luen har hun klart lenge nå. Hun dekker på bordet, mange ganger uten at vi skal spise også
|
19-03-2006, 17:43
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,434
|
Karina kler på seg selv nesten alle klærne... når hun selv vil! Truse, longs, bukse, ullbukse, t-skjorte, jumper, ullgenser og dress. Lue, votter og sko. Alt dette klarer hun selv så lenge det ikke er trange klær. (og trange klær liker ikke mamman så det har ikke Karina masse av!) Selvfølgelig må jeg knyte skolisser og hjelpe litt til med å få genseren ordentlig ned i dressen sånn at ikke alt ligger i en klump på ryggen!
Karina er ganske flink å rydde... når hun vil! Hun hjelper til med å sette inn i oppvaskmaskinen og hjelper til med å tø mme den... Hun er blitt ekspert på å tø mme bestikkdingsten! Hun legger bestikket på riktig plass i skuffa, noen ganger kommer det t-skjeer sammen med de vanlige skjeene...
Det høres ut som jeg har rene geniet, men hun gjør at på sin måte og det er ofte at jeg ordner tingene bak ryggen på henne... Jeg har ALDRI forlangt at hun skulle gjøre noe som helst. Jeg spør om hun vil hjelpe meg og som regel vil hun det! Men noen ganger sier hun: "Ikke mas! Leke nu!"
|
|
19-03-2006, 18:06
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,689
|
Christian digger å rydde, hjelper bestandig mamman når ho skal vaske og tørke støv. Støvsuge er også gøy
Han er med å dekker på bordet hver dag og tar av når vi er ferdige.
Han kler av seg alt som er av klær så og si og har også blitt kjempe flink til å kle på seg når han selv vil da
|
19-03-2006, 18:26
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2004
Sted: Nord-Troms
Meldinger: 359
|
Inni hjepe deg(Ingrid hjelpe deg) går igjen hele dagen og det er til alt jeg gjør.
Rydde ut og inn av oppvaskmaskinen,dekke bord,brette og legge bort klær,rydde, skjære sin egen mat.I det siste er av og påkledning blitt populært.Lue,votter ,sko og jakke har hun klart en stund,men nå vil hun kle på seg strømpebukser,jumper, sokker,noe som ikke er bare bare,men øvelse gjør mester.
Det var vel noe av det hun gjør selv,er sikkert mer men kommer ikke på i farta.
|
|
19-03-2006, 18:35
|
|
|
Veteranmedlem
Sted: Vestfold
Meldinger: 3,064
|
Jeg må si jeg er imponert hvor flinke alle sammen er!!
Her rydder man leker hvis mamma peker og forklarer. Henter tøfler så mamma kan ta på. Ser vi har enda en bit til de andre racerne
|
19-03-2006, 18:46
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 1,758
|
Sitat:
|
Opprinnelig postet av LindaSD
Victoria har fast jobb her i huset med å dekke på bordet til middag. Jeg gir henne alt i kjøkkenet, og hun vet akkurat hvor alle tingene hører hjemme på stuebordet.
|
 Rydder også av bordet, tørker støv, vasker når hun har griset, putter skitne klær i skittentøyskurva, henter fram pysj og bleie selv, "vasker" håret i badekaret og hjelper til med bollebakst.
|
|
19-03-2006, 18:53
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,739
|
Jonathan er nok ganske bedagelig han.. han gjør nemlig ingenting mer enn det han absolutt behøver å gjøre (sånn som å gå, leke, spise).
Eller han er veldig keen på å kaste ting i søpla, så det gjør han nå, men han kler ikke på seg selv eller noe sånt.
|
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:09.
|