Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-03-2006, 10:55   #1
Seniormedlem

Gloria sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,562
MP Rating: 0% (0)
Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.
Hva gjør man når totten blir rar?

Sanne fant totten sin da hun var 4 mndr. gammel, og siden har hun knapt sluppet den.

Nå begynner totten å bli rar; rød enkelte steder, gul og hard enkelte steder og sprukken på tuppen.

Har prøvd å smøre på Noah Barnekrem (den skal visst tilogmed være spiselig), men hun blir så lei seg og gråter og sier; 'Lei sæ Sanne, lei sæ Sanne. No skrik' a Sanne'.

Lurer på hvordan totten ser ut innen vi er klare for avvenning her i gården..

Noen som har noen tips for hvordan totten skal overleve? For fortsetter det sånn ser det ut som om den kan ramle av om en stund..
Gammel 27-03-2006, 11:14   #2
Medlem

vriomsmurf sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Råde, Østfold
Meldinger: 228
vriomsmurf er fantastisk mot andre.vriomsmurf er fantastisk mot andre.vriomsmurf er fantastisk mot andre.vriomsmurf er fantastisk mot andre.vriomsmurf er fantastisk mot andre.vriomsmurf er fantastisk mot andre.vriomsmurf er fantastisk mot andre.vriomsmurf er fantastisk mot andre.vriomsmurf er fantastisk mot andre.vriomsmurf er fantastisk mot andre.vriomsmurf er fantastisk mot andre.
Sv: Hva gjør man når totten blir rar?

Jeg har også totte barn. Måtte kjøpe en krem som heter Aderma...eller noe lignende på apoteket. Den er helt trygg og få i munnen og den virker fort. fingern til Nicholas var sprukket skikkelig, med leget seg i løpet av to dager....skal også legge til at vi prøvde å få han til å bruke sutt når vi kunne under disse dagene. Lykke til!
Gammel 27-03-2006, 11:37   #3
Supermedlem

Astrid sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Meldinger: 1,479
Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Gloria
'Lei sæ Sanne, lei sæ Sanne. No skrik' a Sanne'.
Jeg har ingenting smart å komme med, men tenkte bare at jeg skulle sende en klem. Sånne setninger som den over her er jo rene torturen for et mammahjerte
Gammel 27-03-2006, 14:44   #4
Seniormedlem

Miffy sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: I hvitt rekkehus
Meldinger: 1,746
Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.

Vet du, jeg ville ha prøvd å smøre med slik lanolinsalve for såre brystvorter. Den er jo ikke farlig å få i seg!

Rent bortsett fra det, ville jeg fått en lege til å se på den.
Miffy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2006, 18:04   #5
Seniormedlem

Mumrik sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 2,016
Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.Mumrik er fantastisk mot andre.

Jeg trodde det dreide seg om tær. Altså totten, som i tottelott. Liksom. Jeg er glad jeg tok feil.

Mumrik er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-03-2006, 11:36   #6
Seniormedlem

Gloria sin avatar

Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.Gloria er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mumrik
Jeg trodde det dreide seg om tær. Altså totten, som i tottelott. Liksom. Jeg er glad jeg tok feil.
Jeg er også glad du tok feil

Men vi kaller totten (altså tommelen) for tottelotten innimellom også vi da

I dag prøvde jeg Noah barnekrem igjen, og da godtok hun det. Skal ta noen runder med den igjen, for å se hvordan det utvikler seg. (Den brukes også til såre brystvorter, og er helt ufarlig)

Takk for tips og trøst!
Gammel 28-03-2006, 23:38   #7
Medlem

attpåskattmor sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Utanfor Bergen
Meldinger: 173
attpåskattmor er som en lysfontene.attpåskattmor er som en lysfontene.attpåskattmor er som en lysfontene.attpåskattmor er som en lysfontene.attpåskattmor er som en lysfontene.attpåskattmor er som en lysfontene.attpåskattmor er som en lysfontene.attpåskattmor er som en lysfontene.attpåskattmor er som en lysfontene.attpåskattmor er som en lysfontene.attpåskattmor er som en lysfontene.

Har nok ikkje noko betre råd enn det du har fått, men her passar ei historie eg har tatt i aprilklubben før:

Benjamin, FIRE ÅR, var framleis glad i totten sin. Den likna nok svært på Sanne sin "øydelagde", så bestefaren foreslo at han kunne bruke den andre tommelen ei stund. Benjamin svarer då raskt: "Nei, den passar ikkje den!"
Gammel 29-03-2006, 14:31   #8
Seniormedlem

Gloria sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av attpåskattmor
Har nok ikkje noko betre råd enn det du har fått, men her passar ei historie eg har tatt i aprilklubben før:

Benjamin, FIRE ÅR, var framleis glad i totten sin. Den likna nok svært på Sanne sin "øydelagde", så bestefaren foreslo at han kunne bruke den andre tommelen ei stund. Benjamin svarer då raskt: "Nei, den passar ikkje den!"
Ja, det er ingenting som er som den 'gode, gamle'. Ikke prøv å foreslå noe nytt engang..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:51.