Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-12-2005, 00:09   #1
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,573
MP Rating: 0% (0)
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.
lei_seg Klager i søvne hele natta, hver natt...

Har lagt inn et innlegg på sykdom, plager og skader.
Kan du være snill å lese dette?

Noen som har noen råd eller lignende erfaringer å komme med Går rundt som en zoombie for tiden

Gi blod!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-12-2005, 00:18   #2
Seniormedlem

hornberta sin avatar

Sted: Sunnmøre
Meldinger: 2,840
hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.
Sv: Klager i søvne hele natta, hver natt...

Uff da..
Broren min på 11 år har atopisk eksem.
Han har tatt utallige tester, men finner ikke "kilden" til eksemen.
Ikke er han allergisk mot noe, hudlegen finner ikke ut hva det er.
Han har vært hos eksperter og alt som er.

Det han sier, er at det er mye værre om vinteren. Tørr luft, huden tørker ut, ofte ull mot huden osv..
Og det klør som besatt når han legger seg.

Han fikk en ny salve nå for et par mnd siden, den var så ny at den ikke blir solgt på blå resept ennå, men den hjelper visst!
Går Jonas til hudlege? Da kan han kanskje få salve som passer til hans eksem? Jeg vet ikke så mye jeg, Renate, håper bare at det ordner seg, og at det er en naturlig forklaring på dette styret om natta.

Selvfølgelig er det synd i han..

For det jeg vet kan det hende det ikke har noe med eksemen å gjøre i det hele tatt. Tenkte bare jeg skulle si det med kløen og sånn, for det kan jo være det

Håper det går bedre snart, nate!!
Gammel 17-12-2005, 00:32   #3
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Første gangen jeg var hos legen med eksemet, var jeg hos "vikaren" (les:avlasteren) hans. Hun ga meg en kjempe sterk krem som jeg skulle smøre på, og som ikke hjalp noe. Sist jeg var hos legen med utslettet hans fikk jeg en mild hydrokortison krem som hjelper en del syns jeg. Men nå har han jo et slags utslett over hele kroppen, han har hatt lignende et par ganger før. Huden er veldig ru og tørr, vi smører jo med fet fuktighetskrem, men det holder ikke.

Jeg skal ringe til fastlegen på mandag og spørre om å få rekvisisjon til hudspes.

Bare lurer på om det evt. kan være noe annet som plager han, siden sovingen hans har skiftet så veldig mønster de siste 14 dagene, jeg går på reserve tanken nå, blir sprø av å ikke få sove, pluss at jeg vet jo ikke om han har det vondt, for han klager/klynker jo i søvne

Gi blod!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-12-2005, 00:38   #4
Seniormedlem

hornberta sin avatar

Sted: Sunnmøre
Meldinger: 2,840
hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.hornberta har en strålende fremtid.

Uff da.

Når det gjelder kremer, så hjelper det nok ikke med en sterk krem nei. Han må få noe som passer til både huden og utslettet.
Ta en tlf til legen du. Det er så greit å få vite med en spesialist hva det er..

Ellers er kanskje en sånn sjekk greit å ta med en vanlig lege?
Kanskje han har vondt i halsen eller magen?
Det er utrolig trasig når de ikke bare kan si hvor de har vondt..
Det er også vondt for mammaen og pappaen og ikke kunne hjelpe..

Håper det ordner seg..
Gammel 17-12-2005, 01:06   #5
Seniormedlem

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,840
Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.

Har svart deg i den andre tråden jeg!

Miss Norway er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-12-2005, 09:50   #6
Seniormedlem

Jinx sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Harry-land
Meldinger: 2,011
Jinx er fantastisk mot andre.Jinx er fantastisk mot andre.Jinx er fantastisk mot andre.Jinx er fantastisk mot andre.Jinx er fantastisk mot andre.Jinx er fantastisk mot andre.Jinx er fantastisk mot andre.Jinx er fantastisk mot andre.Jinx er fantastisk mot andre.Jinx er fantastisk mot andre.Jinx er fantastisk mot andre.

Har svart deg så godt jeg kan....
Gammel 17-12-2005, 12:40   #7
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Takk jenter, skal prøve ut rådene deres.

Jeg hadde en flaske med Phenamin stående fra den gang han hadde vannkopper, og ga han en dosemed det, og han sov faktisk MYE bedre i natt, så det kan tyde på at det er kløe som plager han.

Spurte litt tidligere om å få Vallergan, men det ga de ikke til barn under 2 år sa legen min

Gi blod!
Gammel 17-12-2005, 14:45   #8
Moderator

Babe sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 8,468
MP Rating: 100% (1)
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.

Helen gikk på phenamin mot akkurat dette de 5 første årene av sitt liv. Vi kunne ikke la henne være uten for da hadde hun det helt forferdelig. Så jeg hadde tatt opp dette med legen hans og latt ham fortsette på det.

Jeg har ikke samme positive erfaring med vallergan, for det funket ikke på samme måte for Helen, som phenaminen gjorde. Og vallergan fikk hun "hang-over" av... noe jeg har forstått er ganske vanlig.
Babe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-12-2005, 21:02   #9
Supermedlem

Hestehoven sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Meldinger: 1,060
Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.

Med tanke på de ru feltene du snakker om, så kan det være eksem i en annen fase enn det "vanlige røde". Eksemet har flere faser fra det begynne å komme til det gir seg pga behandling. Jeg ville prøvd å smøre med kortison på disse feltene, jeg. Smør et par dager for å se om det er noen bedring.

Ellers gir vi også Phenamin mot kløe og for å prøve å bøte på urolig søvn. Lillebror får 2,5 ml morgen og kveld. Ellers smør vi med Locobase for å forebygge.

Lillesøster (06/08)
Hestehoven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-12-2005, 03:44   #10
Seniormedlem

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,840
Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Babe
Jeg har ikke samme positive erfaring med vallergan, for det funket ikke på samme måte for Helen, som phenaminen gjorde. Og vallergan fikk hun "hang-over" av... noe jeg har forstått er ganske vanlig.
Stemmer nok det... Vallergan har sterkere søvndyssende effekt enn Phenamin, men nokså lik kløstillende effekt. Hvis Phenamin virker er ingenting bedre enn det! Vallergan kan de bli nokså groggy av, særlig første halvdelen av dagen.

Men det viktigste er jo at han ikke klør og lider om natten, søvn er viktig!

Miss Norway er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:21.