Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-10-2005, 21:59   #1
Supermedlem

Lalla sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 625
MP Rating: 0% (0)
Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.
blæ Kvalmt!

Fikk nylig beskjed under lønnsforhandlingene på jobben at jeg ikke har krav på mere lønn på grunn av utdanningen jeg har og arbeidserfaring. Greit nok det, selv om de i sommer sa at jeg selvfølgelig skulle gå opp da jeg gikk glipp av forhandlingene i fjord pga permisjon. De andre gikk opp en god del da nemlig!

Men så har jeg undersøkt litt da. Og hun ene jeg jobber sammen med har faktisk 25000,- mere i året enn hva hun har krav på!!
Fy søren asså! Snakk om å gjøre forskjell!

Siden dette er en privat bedrift så kan sjefene gjøre som de vil, og vi må forhandle lønn for oss selv, noe som ikke er mitt spesialfelt akkurat.

Nå føler jeg at løpet er kjørt, og at jeg virkelig har blitt dårlig behandlet. De klarer til og med å spytte meg i trynet ved å si at jeg er jo så flink da!! Men noen lønnsøkning har jeg visst ikke fortjent
Lalla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-10-2005, 22:18   #2
Supermedlem

Verity sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Drammen
Meldinger: 1,330
Verity er fantastisk mot andre.Verity er fantastisk mot andre.Verity er fantastisk mot andre.Verity er fantastisk mot andre.Verity er fantastisk mot andre.Verity er fantastisk mot andre.Verity er fantastisk mot andre.Verity er fantastisk mot andre.Verity er fantastisk mot andre.Verity er fantastisk mot andre.Verity er fantastisk mot andre.
Sv: Kvalmt!

Huff. Så kjipe de er mot deg!
Gammel 05-10-2005, 23:03   #3
Seniormedlem

Søs sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,724
Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.

Du får ingenting gratis! Privat bedrift. I know!

Dermed:

DU KAN å forhandle om lønn. DU KAN OG MÅ!

Og du må iallefall ikke gi deg!

Be om et møte;

Før du gjør det setter du opp en liste over punkt du mener er avgjørende for HVORFOR du fortjener mere og bedre lønn. Denne listen tar du med i møtet. Makter du det ikke sender du det på mail.

Punkt 1: Sett i lys av forrige forhandling, ble du ikke justert opp i lønn som lovet.
(utgangspunkt for lønnsmøte)

Punkt 2: Du er klar over individuelle lønnsoppgjør, men kan informere om at lønn blir diskutert ansatte imellom, og du er klar over at du ligger bak enkelte andre, som du i utgangspunktet ikke skulle.

Osv osv(Kjenner jo ikke arb. oppgavene dine.)

Jeg har gått veien, "grått mine tårer", og ble da hørt tilslutt.

Erfaring og konklusjon; Er man for "snill" og bare aksepterer blir man sist hørt og sist prioritert, fremfor "ulvene" som vet å tale sin sak.

Stå på lalla!

Jeg er sikker på at du fixer det til slutt!

Sist endret av Søs; 05-10-2005 kl 23:09.
Søs er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2005, 13:58   #4
Seniormedlem

Klumpen sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,748
Klumpen har mye å være stolt av.Klumpen har mye å være stolt av.Klumpen har mye å være stolt av.Klumpen har mye å være stolt av.Klumpen har mye å være stolt av.Klumpen har mye å være stolt av.Klumpen har mye å være stolt av.Klumpen har mye å være stolt av.Klumpen har mye å være stolt av.Klumpen har mye å være stolt av.Klumpen har mye å være stolt av.

Ja, private næringslivet er det private næringslivet! De sjefene kan gå på så mange lederkurs de bare vil, men for mange er det til syvende og sist de kronene som tikker inn på kontoen DERES som gjelder. 20 000 mer i lønn til en fornøyd ansatt betyr egentlig utrolig lite i regnskapet til en bedrift, med mindre det er noen spesielle forhold. Likevel kan de være så utrolig kjiiiipe.

Håper du klarer å tøffe deg til å stå på kravene!!!! Lykke til! Og se deg om etter nytt arbeid samtidig, så vet du at du har en annen mulighet om det skulle bli for kjipt. BEEN THERE DONE THAT!!
Klumpen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2005, 18:26   #5
Supermedlem

Klara sin avatar

Medlem siden: May 2004
Meldinger: 892
MP Rating: 100% (1)
Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.

Dette hadde jeg ikke akseptert. Nå må du bare være tøff å stå på for å få den lønna du fortjener. Syns lista til Søs var kjempebra, verd å ta med seg.

Lykke til!
Gammel 06-10-2005, 20:53   #6
Eia
Medlem

Eia sin avatar

Sted: Telemark
Meldinger: 458
Eia har mye å være stolt av.Eia har mye å være stolt av.Eia har mye å være stolt av.Eia har mye å være stolt av.Eia har mye å være stolt av.Eia har mye å være stolt av.Eia har mye å være stolt av.Eia har mye å være stolt av.Eia har mye å være stolt av.Eia har mye å være stolt av.Eia har mye å være stolt av.

Fytti katta - dette er ikke bra. Dersom de klarer å si at du er dyktig i jobben din uten å følge opp med tilhørende lønn, må du ta affære - det er ingen andre som gjør det for deg!!!

Gjør som Søs sier (bra råd, Søs) - det virker, det VET jeg (i mitt tilfelle hadde de i grunnen ventet lenge på utspillet mitt og nølte ikke med handling...). Og virker det ikke, så finn deg en jobb der du blir satt pris på ordentlig - ikke bare med fjaseprat...

Lykke til!!!
Gammel 06-10-2005, 22:27   #7
Supermedlem

Lalla sin avatar

Sted: Buskerud
Meldinger: 625
Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.Lalla er som en lysfontene.

Tusen takk for støtte og tips jenter

Skal tenke hardt på hva dere har kommet med. Men jeg er ei pyse, og det får jeg nok desverre svi for
Lalla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:16.