Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-02-2006, 21:02   #1
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,592
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Question Kveldsmatdrikk

Sliter litt her med å finne ut hva Victoria skal få å drikke til kveldsmat...

Sambo er stooor fan av melk, og han drikker over 1 liter per dag. Vi har gitt Victoria dette fra hun begynte å drikke noe annet enn morsmelk (over 1 år) Men hun begynte å plages av hard mage. Jeg hadde selv problemer med dette da jeg var baby, og mamma kuttet ut melken etter legens anbefaling, og jeg ble helt bra. Vi fikk tips om dette fra Victorias lege også, og etter jul begynte vi å trappe betydelig ned på dette.

I dag drikker hun et glass eller to med melk til frokost i barnehagen. Dette er altså mye mindre enn hun pleide å få. Og hun er sååå mye bedre med bæsjen. Hun sliter så og si ikke med den. Det er en drøm nesten nå når hun bæsjer

Som erstatning til melken har jeg kjøpt saft til Victoria som kveldsmat. Funlight. Hun drikker ca.1 kopp av det.
Men nå har sambo satt seg heelt på bakbena. Saft er SÅ usunt. Alskens stoffer i det. Er det virkelig SÅ usunt som han skal ha det til?

Og han vil heller gi henne melk, og da blir JEG irritert. Når magen hennes endelig oppfører seg som normalt, så vil jeg ikke gi henne mer melk enn det hun får til frokost
Hun drikker vann til lunch og middag, og har ikke lyst å gi henne vann til kveldsmat og. Hun har fått juice enkelte kvelder, men dette er bare noe vi har i kjøleskapet av og til.

Så det står egentlig mellom lettmelk og funlight-saft...

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2006, 21:14   #2
Supermedlem

Bianca sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 562
MP Rating: 0% (0)
Bianca er et navn alle kjenner.Bianca er et navn alle kjenner.Bianca er et navn alle kjenner.Bianca er et navn alle kjenner.Bianca er et navn alle kjenner.Bianca er et navn alle kjenner.Bianca er et navn alle kjenner.Bianca er et navn alle kjenner.Bianca er et navn alle kjenner.Bianca er et navn alle kjenner.Bianca er et navn alle kjenner.
Sv: Kveldsmatdrikk

Vi hadde også problemer med at Vegard drakk alt for mye melk. Ikke fordi han ble hard i magen av det men han drakk seg rett og slett mett og spiste så og si ingenting. Nå får han vann til alle måltidene og han virker fornøyd med det. Etter han er ferdig å spise får han litt melk som kos og da drikker han veldig lite siden han jo er mett.
Kanskje en løsning for dere også?
Gammel 16-02-2006, 22:24   #3
Veteranmedlem

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,537
Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville gitt vann til kveldsmaten og heller kanskje byttet ut drikken til middagen med f.eks. fruktjuice uten tilsetning av sukker. Det er noen som sier at light produkter ikke er bra for små barn pga. tilsetningene. At det da er bedre å gi dem saft med sukker i. Ikke vet jeg. Her i huset drikkes det melk eller vann til kveldsmaten, men det var jo melken du ville kutte ned på, så da ville jeg bare gitt vann.

Blir hun like treg i magen av alle melkeprodukter, eller kan Biola eller drikkeyoghurt være et alternativ til melken?
Gammel 16-02-2006, 22:51   #4
Seniormedlem

smbr sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen! :-D
Meldinger: 2,828
smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.

Hvorfor vil du ikke gi henne vann til kveldsen?
Hvis hun liker det, så er det jo ikke noe som er bedre enn det?

Det høres lurt ut å la være å gi melk når hun har blitt så mye bedre i magen. Bare pass på at hun får i seg nok kalsium på andre måter.
Gammel 16-02-2006, 23:48   #5
Seniormedlem

Aviva sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 1,984
Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Elisabet
Jeg ville gitt vann til kveldsmaten og heller kanskje byttet ut drikken til middagen med f.eks. fruktjuice uten tilsetning av sukker. Det er noen som sier at light produkter ikke er bra for små barn pga. tilsetningene. At det da er bedre å gi dem saft med sukker i. Ikke vet jeg. Her i huset drikkes det melk eller vann til kveldsmaten, men det var jo melken du ville kutte ned på, så da ville jeg bare gitt vann.

Blir hun like treg i magen av alle melkeprodukter, eller kan Biola eller drikkeyoghurt være et alternativ til melken?
Det var så likt det jeg hadde tenkt til å skrive at jeg bare signerer her.

Hva med å lage velling til henne?
LM drikker noen ganger velling ved siden av kveldsmaten.
Gammel 17-02-2006, 07:52   #6
Supermedlem

manzana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 1,111
manzana er fantastisk mot andre.manzana er fantastisk mot andre.manzana er fantastisk mot andre.manzana er fantastisk mot andre.manzana er fantastisk mot andre.manzana er fantastisk mot andre.manzana er fantastisk mot andre.manzana er fantastisk mot andre.manzana er fantastisk mot andre.manzana er fantastisk mot andre.manzana er fantastisk mot andre.

Enig med de andre, hva med vann?

Påsan (og resten av familien, for den saks skyld) drikker dette gjennom dagen:
frokost: melk
lunsj: melk eller vann (velger selv)
frukt: vann
middag: saft eller vann (eller melk hvis vi har pannekaker etc.)
evt. kveldsmat (de får ikke kveldsmat kl 18.45 når vi spiser middag kl 17.30-18): vann eller melk (velger selv)

Ofte velger han vann forran melk (derfor insisterer vi på at han skal ha melk til frokost).
Gammel 17-02-2006, 08:22   #7
Supermedlem

lille sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Lillehammer
Meldinger: 790
lille er fantastisk mot andre.lille er fantastisk mot andre.lille er fantastisk mot andre.lille er fantastisk mot andre.lille er fantastisk mot andre.lille er fantastisk mot andre.lille er fantastisk mot andre.lille er fantastisk mot andre.lille er fantastisk mot andre.lille er fantastisk mot andre.lille er fantastisk mot andre.

Eller hva med Biola eller kulturmelk? Vet om flere barn som blir harde i magen av vanlig lettmelk, men det går greit å drikke disse produktene.
Gammel 17-02-2006, 08:55   #8
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,592
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar alle sammen

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2006, 11:30   #9
Veteranmedlem

Heohappy sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 4,384
Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.

Mathilde får vann, melk eller eplejuice til kveld. Liker ikke å gi henne saft uten at det er noe spesielt (at vi er i selskap, på besøk eller at hun er syk og ikke vil ha noe annet ). Hun er veldig glad i vann da så det drikker hun en del. Jeg slutter meg til de andre som sier vann eller juice . Lykke til!

Heohappy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2006, 12:16   #10
Seniormedlem

Lullen sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Akershus
Meldinger: 1,782
Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.

Ville ha gitt vann evt utblandet jucie til Victoria (mye sukker i jucie )

Her i huset får ingen saft som er kunstig søtet. Kun vanlig sukker, da Tobias (som har alle slags allergier ) får mer utslett av den saften med mye kunstige søtningsstoffer.

Sjelden vi drikker saft i ukedagene, men helga blir det ofte litt saftdrikking.
Til kvelds får de melk eller jucie som er vannet litt ut med vann og i helgene får de noen ganger melk med o`boy
- -Oliver jan`04
.. -Leon 30.mars `07
Lullen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:16.