|
 |
01-07-2005, 20:54
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,748
|
Jeg er en fan av unger som ikke er pysete og foreldre som ikke hiver seg i hikstingen for hvert minste fall. Maya er definitivt ingen pyse, og nå tror jeg sannelig jeg snart må begynne å pyse henne til litt:
På grillbesøk i hagen hos søskenbarnet sitt fikk Maya prøve trampolinen, det var stor suksess. Denne er stor og høy, og det er en slags trapp opp, men det er høyt fra øverste trinnet til trampisen. Mens vi spiste tuslet Maya rundt på bakken og lekte, og plutselig hører vi "se, se, se!" Da sitter vesla midt på trampolinen, og jeg aner ikke hvordan hun kom seg opp dit, det hadde vært et hardt fall hadde hun ramlet ned! Skikkelig nygjerring liten klatremus den derre!
Også så sint da hun måtte gå av!!! Så nå skal vi lære henne et nytt ord: Forsiktig!
|
|
|
01-07-2005, 22:08
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2004
Sted: Toten
Meldinger: 1,235
|
Ikke sant! Det er helt utrulig hva di får til disse små!!
Thea stod plutselig på toppen av klatrestativet sitt hu, klar til å skli... jeg hyyyla, men kom meg itte etter a pga det beistet ta ett bein, men gubben galloperte som en ælg over plen og fikk huke tak i a rett før a kasta seg fremover!! Mamma satt med hjertet i halsen da ja.....
|
01-07-2005, 22:35
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,925
|
Ja det må jeg si var to fryktløse jenter ja  .
Vi har foreløpig sluppet unna sånne opplevelse heldigvis. Annet enn da hun stod øverst i trappa en dag her da vi hadde glemt å lukke grinda.
Håper Maya lærer seg ordet forsiktig snart da.
|
|
02-07-2005, 00:51
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,724
|
Sånn kan det gå med krabater som fixer den store og spennende verden selv, de tar tak selv, og ordner opp i det som pirrer nysgjerrigheten...Selvsagt da UTEN å skjønne konsekvensene av de ville turene de begir seg ut på!
Sliter med det sammme selv om dagen..den deilige fristende solsenga er en sagablott...senest i dag var bollis i full fart opp den bøyde delen oppover(på solsengan) for å leke skipper...UTEN å ha erfaring nok til tyngdekraftens lover
Liten og frytkløs klem herfra og
|
02-07-2005, 20:05
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 625
|
Ja nå begynner det å bli skummelt med disse små som skal utforske alt mulig uten tanke for konsekvensene (fordi de ikke vet bedre selvfølgelig)!
|
02-07-2005, 20:47
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,562
|
Ja, nå er vi kommet dithen av vi må begynne å følge med også nå..  Skjønner at du ble lettere sjokka, Klumpen
Jeg fikk hjertet i halsen en dag i forrige uke da jeg satt foran pc'n mens Sanne krøp rundt på gulvet og lekte. Jeg satt på arbeidsrommet og hun var på kjøkkenet. Døra var åpen i mellom, men på kjøkkenet er det ingenting hun kan skade seg på i utgangspunktet, for skyvdøra til gangen var lukket, så jeg fulgte ikke akkurat med, kan du si.. 
Lite visste jeg at den vesle luringen hadde funnet ut hvordan hun skulle åpne skyvdøra, og plutselig satt hun i gangen, 10 cm fra trappa ned til kjeller'n!
Skal love det var en mamma som fikk fart på ræva, samtidig som jeg skulle unngå å skremme vettet av ungen 
Nå har vi montert trappegrind i 1. etasje også..
04-07-2005, 09:38
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Vesterålen, Nordland
Meldinger: 1,557
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Søs
Sånn kan det gå med krabater som fixer den store og spennende verden selv, de tar tak selv, og ordner opp i det som pirrer nysgjerrigheten...Selvsagt da UTEN å skjønne konsekvensene av de ville turene de begir seg ut på!
Sliter med det sammme selv om dagen..den deilige fristende solsenga er en sagablott...senest i dag var bollis i full fart opp den bøyde delen oppover(på solsengan) for å leke skipper...UTEN å ha erfaring nok til tyngdekraftens lover 
|
Tenkte et sekund: "å herregud - kanskje bra Marie ikke har begynt å klatre og utforske så veldig", men så leste jeg søs sitt innlegg -> og da kom jeg på at DER er Marie også. Solsenga er jo lav nok til at hun uten problemer kommer opp på den - og da MÅ man jo STÅ på den også, selvfølgelig... Hun kommer GARANTERT til å falle ned en dag vi ikke er raske nok.... Og hvis hun klatrer opp på hode-enden, ja -> da tipper den jo med en gang, og når hun da faller av, så vil jo senga tippe tilbake og slå henne rett i haka....
Uff - det der må tenkes over. Hvordan skal vi unngå DET da
 |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:09.
|