Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-10-2008, 16:11   #1
Supermedlem

Camilla82 sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,302
MP Rating: 0% (0)
Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.
noia Bruker dere Fluor på barna?

Jeg er så usikker, har ikke behynt med det enda her,men vurderer å starte med det nå,men er det nødvendig?
Også googla jeg litt og det skulle jeg jo ikke gjort for da kom jeg over denne artikkelen Forbundet Tenner og Helse - Artikler / Fluor i tandplejen

Syns alt er blitt farlig i dag jeg,ikke lett! Anbefaler tannlegene fluor til barna i dag?

Camilla82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 18:23   #2
Seniormedlem

Muffe sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: På Vinterbro :)
Meldinger: 2,120
Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.
Sv: Bruker dere Fluor på barna?

Har vært veldig opp og ned her, men nå har vi ikke gitt han i det siste. Han spytter ikke ut tannkremen, så han får i seg fluor på den måten.

Hustråden er oppdatert med bilder! (25.April! )
Muffe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 18:32   #3
Supermedlem

Junimor sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 1,229
Blogginnlegg: 1
Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet du, man kan dø av for mye K-vitamin i blodet.
Allikevel får babyen K-vitaminsprøyte i låret når de blir født.
Det aller, aller meste er giftig i for store doser, til og med oksygen.
For mye oksygen kan gjøre oss blinde, for lite oksygen og vi dør..

Her får vi anbefalt fluor hos både tannpleier (der snuppa går), hos tannlegen hvor jeg går og hos TAKO-senteret ( Lovisenberg Diakonale Sykehus ).
Så her knasker hele familien fluor, i tilmålte mengder selvsagt.

Man kan finne skremselspropaganda om absolutt alt, dersom man bare leter godt nok.

.. og jeg beklager snikingen..
Gammel 23-10-2008, 18:49   #4
Seniormedlem

Antiga sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,464
Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, her får begge barna mine fluor.

Ellers veldig godt skrevet over meg her

Jeg vil heller bli mislikt for den jeg er, enn likt for den jeg ikke er.

Sist endret av Antiga; 29-10-2008 kl 21:36.
Antiga er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 18:55   #5
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 911
MP Rating: 100% (2)
Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.

Ja, begynte med det for å få tannpussen til å gå greit når han var ca 2 år. Og nå MÅ han ha en "tablett" hver kveld.
Prøvde med lillesøster også, som er vrien å få til tannpuss på, men hun vil ikke ha. Tannlegen anbefalte fluor her ja. (han spytter ut tannkremen)
Milea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 19:15   #6
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 3,500
MP Rating: 100% (1)
*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja her brukes det fluor, og det har vi blitt anbefalt av vår tannlege.
*Linda* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 19:37   #7
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,034
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Her får begge fluor ja. Begynte vel med det da han var rundt året.
Storebror får bare halv dose for hvis han får to så skal lillebror ha også (er lat og har bare en boks nemlig)
Gammel 23-10-2008, 19:46   #8
VIP-Medlem

Kaaka sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Kristiansand
Meldinger: 5,244
Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.

Hun får fluor ja!

vi er begge to abefalt å spise fluor av min tannlege.

1 dager til avreise!
Kaaka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 21:33   #9
Veteranmedlem

hondacrv sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,073
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.

Ikke tabletter, hvis det er det du mener. Vi pusser med fluor to ganger for dagen, og det sa tannpleier var nok. Hun spytter ikke noe særlig ut ennå.
Gammel 23-10-2008, 21:52   #10
Supermedlem

Cinaen sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Øvre Romerike
Meldinger: 1,411
Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.

Det har vi brukt siden ungene fikk sin første tann.
Cinaen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:59.