oi oi da det var da voldsommt

...hun har nok god fantasi ja

...skjønner det er ekkelt.
Vi har ikke fantasifullt barn men vi har spøkelser ...eller hadde...alle hørte det ...gåing og skritt opp og ned trappa, bråk og støy,tunge ting høres ut som om de blir flyttet men står det de skal stå osv.

.
Jenta vår lå på eget rom om natten og ville en kveld ikke sove lo og snakket ...til slutt gikk vi opp og spurte hva hun holdt på med...hun står vendt mot vinduet og ler og sier "nama vindu" og peker...(dama i vinduet)

...dette i andre etasje der det er umulig å se andre folk eller damer.
Gutten vår spurte oss en kveld hvem det var som var på rommet hans om natta?
Jeg:det er da ingen inn på rommet ditt om natta...det er ikke meg da...for jeg bruker å titte innom rommet ditt før jeg legger meg?
Han: neheei..hadde det vært deg hadde det hatt ett fjes.
Jeg:

...hva ser du da?
Han: peker fra knærne og ned (ser føtter)...først går det inn på mitt rom så går det inn på XXXX rom (storesøsters rom) ...så blir det borte.
Jeg:

...

...
Jeg satt og leste med storesøster da hun var va 5år...vi hører hard tramping opp trappa, jeg hører det men overser dette for å unngå å skremme jenta, men hun starter med "mamma vi har besøk" og er super ivrig til å gå ned trappen for å se hvem det er.
jeg sier det er ingen på besøk.
Hun joho...hør da mamma (stegene fortsetter)
og hun løper ned trappa og roper "heia" ...men ingen svarer og hun kommer mutt opp og sier det er jo ingen der men jeg hørte jo at det var noen der

.
Og vi har mange andre slike historier...
Heldigvis vært rimelig stille etter noen påståelig fjernet spøkelset ...visstnok en mann...men innimellom så stusser vi litt på om det er borte.