Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-12-2006, 20:56   #1
Supermedlem

lise77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Det blide Sørland
Meldinger: 919
MP Rating: 0% (0)
lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.
Kamillete - kan det være mulig?

Jeg var hos frisøren i dag (vet ikke om jeg er helt fornøyd enda, men...), og der fikk jeg tips om å bruke kamillete ved øyebetennelse (katarr)! Jeg er ofte plaget med dette, og nå har jeg fått det etter at Magnus har hatt det. Masse gørr. Det har tatt over ei uke å bli kvitt det på Magnus med fucithalmic, og jeg synes det tar lang tid på meg og. Svei skikkelig da jeg var hos frisøren. Men så kom vi inn på det da, og da sa ho at ho alltid hadde brukt kamillete på sine barn når de hadde dette! Så jeg føyk av sted til helsekost og kjøpte. Lagde te og avkjølte, og tok på med bomullsdott. Og nå svir det ikke i det hele tatt... Hun garanterte at det var borte i løpet av to-tre dager! Ha det på 2-3 ganger daglig. Nå er jeg skikkelig spent på om det funker. Hun mente at alle barnehager burde ha kamillete tilgjengelig i barnehagen. Det er jo en del enklere enn å dryppe dråper som du i tillegg må ha resept for å få tak i! Litt lettere å vaske øynene til Magnus enn å dryppe i dem, i hvert fall. Føler jeg har mishandlet ham morgen og kveld i en uke, nå Men hvis dette funker så sier jeg bare: Tips-tips!
Gammel 04-12-2006, 21:18   #2
Seniormedlem

blomstermamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Ved Mjøsa
Meldinger: 2,851
blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.
Sv: Kamillete - kan det være mulig?

Morsmelk funker og bra! Eskil hadde så mye puss i det ene øyet, etter et par spruter med mm har det vært helt fint
Gammel 04-12-2006, 21:24   #3
Supermedlem

lise77 sin avatar

Sted: Det blide Sørland
Meldinger: 919
lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.lise77 er som en lysfontene.

Tilgangen på morsmelk er heller laber hos meg om dagen
Gammel 04-12-2006, 22:21   #4
Medlem

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Hadeland
Meldinger: 226
BritYvonne er et navn alle kjenner.BritYvonne er et navn alle kjenner.BritYvonne er et navn alle kjenner.BritYvonne er et navn alle kjenner.BritYvonne er et navn alle kjenner.BritYvonne er et navn alle kjenner.BritYvonne er et navn alle kjenner.BritYvonne er et navn alle kjenner.BritYvonne er et navn alle kjenner.BritYvonne er et navn alle kjenner.BritYvonne er et navn alle kjenner.

Jeg brukte kamille te på jentene når de var mindre. Og det funka på di. men har hørt begge deler. På noen funker det, og på noen ikke.
BritYvonne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-12-2006, 23:45   #5
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,920
Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.

HAr hørt kamillete skal fungere mot øyekatar, men har ikke prøvd det på noen av mine tre. mamman til ei jente i bhg fortalte at hun hadde hatt noen poser med kamillete i badevannet for å lindre kløe, mon tro om det var eksem.. jeg husker ikke helt.. iallefall så funka det
Gammel 05-12-2006, 01:31   #6
Supermedlem

juzzy sin avatar

Sted: Romsdalen
Meldinger: 1,457
juzzy har mye å være stolt av.juzzy har mye å være stolt av.juzzy har mye å være stolt av.juzzy har mye å være stolt av.juzzy har mye å være stolt av.juzzy har mye å være stolt av.juzzy har mye å være stolt av.juzzy har mye å være stolt av.juzzy har mye å være stolt av.juzzy har mye å være stolt av.juzzy har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av blomstermamma
Morsmelk funker og bra! Eskil hadde så mye puss i det ene øyet, etter et par spruter med mm har det vært helt fint
MM er helt suverent mot øyebetennelse. Men nå er nok det utsolgt her. Men jeg skal prøve kamillete. Har slitt med en litt hardnakka øyebetennelse et par uker nå. Den er ikke så ille, men svir en del.

Stolt medlem av Superpuzzyene.
juzzy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:36.