Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Adoptivforeldre og Steforeldre
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-08-2006, 16:16   #1
Supermedlem

ida_snuppa sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 512
MP Rating: 0% (0)
ida_snuppa er et navn alle kjenner.ida_snuppa er et navn alle kjenner.ida_snuppa er et navn alle kjenner.ida_snuppa er et navn alle kjenner.ida_snuppa er et navn alle kjenner.ida_snuppa er et navn alle kjenner.ida_snuppa er et navn alle kjenner.ida_snuppa er et navn alle kjenner.ida_snuppa er et navn alle kjenner.ida_snuppa er et navn alle kjenner.ida_snuppa er et navn alle kjenner.
Hvor mye "ansvar" har du for stebarnet?

Hvor mye "ansvar" har du for stebarnet/barna?

Jeg passer de når sambo er på jobb
Jeg passer de når sambo er på fest
Jeg har de av og til selv om de er mora som skal ha de, og sambo er på jobb

Heldigvis får vi masse hjelp av svigermor
Gammel 17-08-2006, 16:46   #2
Medlem

tammen sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 366
tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.
Sv: Hvor mye "ansvar" har du for stebarnet?

Jeg har jo som skrevet tidligere mye ansvar... MEN det er fortsatt hans hovedansvar så hvis det står mellom hans fritidsaktiviter og mine blir det han som må ta hovedprioriteringen ( men nå er jo vi i en så spessiell situasjon at det skjeldent skjer, har sitti hjemme alene med ungen mange ganger.. men det er bare kos og sånn det må være)... uansett, det er viktig å være enige om hvordan fordelingen er...
Også er vi så heldige at vi har veldig snille og fleksible besteforeldre som stiller opp når det trengs

Flott at du stiller opp så mye for stebarna og mannen din!!
tammen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-08-2006, 16:55   #3
Veteranmedlem

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Trondheim/Saupstad
Meldinger: 3,694
Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet ikke helt hvordan jeg skal definere det

Jeg har endel ansvar, jeg er mye med stesnuppa uten at pappan er med. Pappan og babyboy liker seg godt hjemme

Ellers så er det et stadig tilbakevennende tema det at begge foreldrene tar det som en selvfølge at jeg skal ta ansvar for ungen, men at jeg ikke får være med å legge de store retningslinjene for henne.

Jeg syns det er dårlig gjort rett og slett
Gammel 17-08-2006, 17:14   #4
Medlem

tammen sin avatar

tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.

Det er jeg enig i deg med! Hvis du skal vere en stor del av barnets liv og hun en del av ditt, og i og med at du tar ( de gir/tar som en selvfølge at du skal ta) ansvar for for henne må jo du få være med å bestemme ( evt påvirke) hvordan oppdragelsen skal være... jeg mener, du har jo allerede en stor påvirkning på barnet!
Og.. deres felles barn og hans barn burde jo få en del av samme verdier/oppdragelse for at de skal føle en virkelig tilhørighet til hverandre og ikke kjenne på forskjellsbehandling ( den ene eller den andre veien)..
Man kan jo ikke ha to søsken i samme hus som får forskjellige regler osv.. ( evt ditt hjem kan ikke snues opp ned når stebarna kommer fordi da gjelder andre regler osv)... Huff nå lar jeg meg rive med her Har vel mange tanker om temaet!
Uansett.. dette løses forskjellig i de ulike hjemmene og må ses i forhold til situasjonen ( selvfølgelig)... men som det høres ut har du såpass med ansvar at du burde bli hørt i saken!!

.. det mener nå hvertfal jeg
tammen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-08-2006, 17:17   #5
Medlem

tammen sin avatar

Vet fra tidligere av hvor frustrerened det er å ikke bli hørt i saker som dette!!
Lykke til
Gammel 17-08-2006, 17:24   #6
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 938
just_me har en strålende fremtid.just_me har en strålende fremtid.just_me har en strålende fremtid.just_me har en strålende fremtid.just_me har en strålende fremtid.just_me har en strålende fremtid.just_me har en strålende fremtid.just_me har en strålende fremtid.just_me har en strålende fremtid.just_me har en strålende fremtid.just_me har en strålende fremtid.

jeg tar ansvar for stebarnet på lik linje med mine egne!
er for det meste alene med dem.

Jeg legger meg ikke opp i foreldrene sine avgjørelser, og større avgjørelser er demmes ansvar!
just_me er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2006, 14:19   #7
Medlem

kaisa76 sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 91
kaisa76 er som en lysfontene.kaisa76 er som en lysfontene.kaisa76 er som en lysfontene.kaisa76 er som en lysfontene.kaisa76 er som en lysfontene.kaisa76 er som en lysfontene.kaisa76 er som en lysfontene.kaisa76 er som en lysfontene.kaisa76 er som en lysfontene.kaisa76 er som en lysfontene.kaisa76 er som en lysfontene.

Ikke no ansvar faktisk....
Når mannen ikke kan ha stesønn, så har han ikke stesønn den dagen, og ofte har han sønnen heller en annen dag.
Han er med stesønn hele tiden, og jeg er med de noenganger, noenganger mer/mindre grad.
kaisa76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2006, 13:08   #8
Veteranmedlem

Tvilling sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 4,190
Tvilling har en strålende fremtid.Tvilling har en strålende fremtid.Tvilling har en strålende fremtid.Tvilling har en strålende fremtid.Tvilling har en strålende fremtid.Tvilling har en strålende fremtid.Tvilling har en strålende fremtid.Tvilling har en strålende fremtid.Tvilling har en strålende fremtid.Tvilling har en strålende fremtid.Tvilling har en strålende fremtid.

Ikke noe spes ansvar, men hun er hos oss kun annenhver helg.
Men i mitt hus er det mine regler, og det respekterer hun.

Hun er tenåring.
Tvilling er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-08-2006, 07:11   #9
Medlem

mizmina sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: gjøvik
Meldinger: 147
mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.

her hjemme hos oss blir alle barna behandlet likt og vi tar like mye ansvar for dem.
vi fungerer som en helt vanlig trebarnsfamilie når stebarnet er her, bortsett fra at vi ikke omtaler hverandre for mamma og pappa til stebarna da. jeg har to fra før og han ett.
familiene våre har tatt alle til seg som en del av familien. så syns alt fungerer flott jeg. men klart i enkelte valg som har med stebarnet å gjøre er det pappaen og mammaen som må bestemme. jeg bare støtter han i de valgene som må tas jeg da...for vi har så like familieverdier at det ikke er noe problem.

Kaja Christine f: 03/12-07

mattias jiyan f: 02/10-04

dag adrian f: 29/08-98

mizmina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-08-2006, 19:11   #10
Juniormedlem

Angel80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: I en liten by
Meldinger: 33
Angel80 er fantastisk mot andre.Angel80 er fantastisk mot andre.Angel80 er fantastisk mot andre.Angel80 er fantastisk mot andre.Angel80 er fantastisk mot andre.Angel80 er fantastisk mot andre.Angel80 er fantastisk mot andre.Angel80 er fantastisk mot andre.Angel80 er fantastisk mot andre.Angel80 er fantastisk mot andre.Angel80 er fantastisk mot andre.

Jeg har mest ansvar for stebarna når de er hos oss.
Tre stebarn og et barn sammen, med andre ord det er liv i leier`n annenhver helg

Sist endret av Angel80; 18-12-2006 kl 17:23.
Angel80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

« Adoptere? | - »
Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:33.