Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Aleneforeldre
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-10-2008, 10:55   #1
Medlem

Breeze sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bærum
Meldinger: 136
MP Rating: 0% (0)
Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.
Bytte til skatteklasse 2

Jeg har kjøpt meg leilighet med overtagelse 1 november og er dermed alenemor på ordentlig! Hvordan gjør man det angående bytte til skatteklasse 2. Er det bare å ta kontakt med lønnskontoret og be de bytte skatteklasse, eller må man legge ved en haug med dokumenter her også? Blir helt av alt dette papir-tullet....
Gammel 28-10-2008, 13:19   #2
Seniormedlem

McPhee sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: sørlandet
Meldinger: 2,232
McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bytte til skatteklasse 2

hei

Dette blir ikke endret automatisk. men er du registret hos NAV som alene forsørger så kommer det automatisk på ligningen din.men står det skatteklasse 1 på skattekortet ditt medfører kun dette at du betaler litt for mye i skatt og får dette tilbake neste år.

har dere 50/50 så skal du ha skatteklasse 1.

men husk å sjekk skatten når den kommer
Gammel 28-10-2008, 19:58   #3
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 679
Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.

Jeg har også lurt litt på dette.
Jeg ringte ligningskontoret å sa at jeg skulle forandre skatteklasse. Å da fikk jeg tilsendt ett skriv der jeg skulle skrive på inntekt hittil i år å forventet inntekt resten av året.
Å hvor mye jeg har skattet, gjeld og mye sånne ting hittil i år, å hvor mye resten av året.
Jeg aner ikke hva jeg skal skrive på alt jeg skulle føre inn..
Gammel 28-10-2008, 20:09   #4
Seniormedlem

McPhee sin avatar

McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.

man trenger ikke skrive noe som helst.men vil man bytte skattekort så må man kanskje det...men er du registrert ho NAV som enslig forsørger så vil det bli riktig på neste ligning.dvs har du skatteklasse 1 hele året så får du faktisk ganske mye igjen på skatten så det er jo ikke no bakdel.

Det er NAV som sender opplysninger til ligningskontoret.
Gammel 28-10-2008, 21:44   #5
Medlem

Breeze sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bærum
Meldinger: 136
Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.Breeze har mye å være stolt av.

Takk for svar. På tide å registrere meg på Nav som enslig forsørger da. Hva slags papir forteller om det da? Søknad om dobbel barnetrygd??
Gammel 29-10-2008, 08:14   #6
Seniormedlem

McPhee sin avatar

hehe..ja det er flere søknader du må fylle ut. husk at du må ha meklingsattest når du skal søke om ekstra barnetrygd.

men det er jo masse annet du kan og bør søke om. overgangsstønad,barnetillsyn osv osv...

lykke til.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:50.