Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Aleneforeldre

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-12-2008, 14:53   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 7
MP Rating: 0% (0)
Hiawatha er en ukjent størrelse akkurat nå.
Noen som selv har vokst opp med 50/50?

Hei alle sammen !

Jeg er ny her. Måtte finne meg en side hvor jeg kunne treffe "likestilte".
Jeg har to jenter på 3 og 6 år. Flyttet fra faren i juni i fjor.
Vi bor i samme borettslag ...3 oppganger i mellom oss...dette er på godt og vondt !
Vi har jentene annenhver uke, og det fungerer veldig bra , men merker morshjertet brister innimellom...Vet ikke hvor bra dette er ... Bo litt her og litt der...
Er det noen her som vil dele litt erfaringer med meg kanskje ?
Noen av dere mammaer som har vokst opp med 50/50 ?

Ha en fortsatt god jul alle sammen

Hiawatha
Hiawatha er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2009, 20:18   #2
VIP-Medlem

Idril sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Ullensaker
Meldinger: 7,194
Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen som selv har vokst opp med 50/50?

En stund siden du skrev men...
Jeg tviler på at det er noen her inne som har vokst opp med 50/50 hos mor og far. Dette er en ordning som har kommet på banen de senere årene. Om det er bra for barna eller ikke? Det kommer helt an på barnet tror jeg... Noen takler helt fint å bo en uke her og en uke der, mens andre trenger mer stabilitet. Man må se an hvert enkelt barn hvordan de trives.

02 - 04 - 05 & 76 72 & 96 - 98 - 04
Idril er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2009, 20:22   #3
Supermedlem

Amaya sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 1,109
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vokste opp med skilte foreldre, men ikke 50/50. jeg vet at jeg som barn ikke hadde taklet 50/50, men det kommer nok an paa barna.

Alenemamma til Troy Des. 06

We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today. ~Stacia Tauscher
Amaya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-01-2009, 00:32   #4
Supermedlem

karo sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 657
karo er fantastisk mot andre.karo er fantastisk mot andre.karo er fantastisk mot andre.karo er fantastisk mot andre.karo er fantastisk mot andre.karo er fantastisk mot andre.karo er fantastisk mot andre.karo er fantastisk mot andre.karo er fantastisk mot andre.karo er fantastisk mot andre.karo er fantastisk mot andre.

Jeg har en venninne som vokste opp med det, og hun beskriver det som veldig rotløst og vanskelig. Men som med som mye annet, kommer det selvfølgelig både an på barna og på foreldrenes evne til samarbeid og godt foreldreskap til tross for brudd.
Gammel 08-01-2009, 00:47   #5
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Sted: Tr.heim
Meldinger: 7,508
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Der bor jo såpass nærme hverandre at det kanskje gjør det enklere?
Barna kan være ute og leke på samme stedet uansett hvor det sover, kan leke med de samme vennene osv.

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-01-2009, 01:10   #6
Supermedlem

Strwberri sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,076
Blogginnlegg: 34
Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vokste opp med 50/50!

Jeg vekte helt hva jeg skal si.. Jeg hatet intenst flyttinga annenhver uke, dog..det var mer ei halv mil enn et par oppganger. Vi flyttet annenhver uke, mellom et stabilt hjem med oppfølging og et uten noen særlig oppfølging. Flyttinga var slitsom pga. nedpakking av ting, forskjellige rutiner, lengere reisevei og sånt.. Bortsett fra det var det greit, egentlig.

Nå hadde mamma og pappa et helt elendig forhold seg imellom, så det skadet vel helt sikkert en del når vi stortsett daglig skulle få høre hvor dårlig de samarbeidet.

Såeh.. Egentlig er det vel sikkert ei grei løsning?

oktober.2007

Strwberri er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-01-2009, 21:07   #7
Supermedlem

Amaya sin avatar

Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 1,109
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.

Min ex vokste foresten opp med 50/50. Som barn syntes han det var helt greit, men naa i voksen alder er han enormt rotloes. Jeg tror dette skyldes all flyttinga, men det kan jeg jo ikke si for sikkert. .

Alenemamma til Troy Des. 06

We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today. ~Stacia Tauscher
Amaya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-01-2009, 11:39   #8
Veteranmedlem

Piamor sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: på landet
Meldinger: 3,795
Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av karo Vis post
Jeg har en venninne som vokste opp med det, og hun beskriver det som veldig rotløst og vanskelig. Men som med som mye annet, kommer det selvfølgelig både an på barna og på foreldrenes evne til samarbeid og godt foreldreskap til tross for brudd.
har et par venninner som mener dette å.De hatet å bo i en bag.Den ene bagen er på en måte det eneste de kan holde fast ved i barndommen,for den inneholdt det som var stabilt for de. Jeg mener enkelte foreldre synes 50-50 er en bra løsning,en at det er få barn som trives med det,men selfølgelig sier de ikke i fra,for da må de velge mellom mor og far.

For å forstå dine foreldres kjærlighet må du få barn selv

dersom du føler deg ensom er det kanskje fordi du bygger vegger istedenfor broer.
Piamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-01-2009, 12:51   #9
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 154
mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Piamor Vis post
har et par venninner som mener dette å.De hatet å bo i en bag.Den ene bagen er på en måte det eneste de kan holde fast ved i barndommen,for den inneholdt det som var stabilt for de. Jeg mener enkelte foreldre synes 50-50 er en bra løsning,en at det er få barn som trives med det,men selfølgelig sier de ikke i fra,for da må de velge mellom mor og far.
Signerer denne ja
mariaca er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 17:45   #10
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,642
McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.

hvis du spør barnevernet eller en sakkyndig,eller en rettsdommer vil de si at det ikke er til det beste for barn og ha 50/50. dette pga at barn trenger EN fast plass de bor. men at de heller har det såpass fritt siden de bor så nerme pappan at de kan gå til han hvis de ønsker det og det passer sån.

min sønn er stor nok til at han kan sykle til sin far når han måtte ønske.jeg ville aldrig stoppet han eller nektet han det.

det er en grunn til at en rettsak aldrig dømmer 50/50.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:15.