Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Aleneforeldre

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-01-2009, 08:12   #1
Medlem

svar sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 65
MP Rating: 0% (0)
svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.
ny samboer og gravid

hei

jeg har noen spørsmål jeg lurer på som jeg håper jeg kan få svar på av dere her..

Jeg er alenemor til ei jente på fire år, så jeg får overgangsstønad, dobbel barnetrygd, støtte til barnetilsyn. i tillegg jobber jeg 50 % og har en inntekt på ca 9500 i lønn hver mnd.

Nå har det seg sånn at jeg har fått meg en kjæreste, og er blitt gravid.. vi bor ikke sammen foreløpig, men skal flytte sammen.

mine spørsmål er: vil jeg miste alt av støtte når jeg får meg samboer?

hva burde jeg gjøre i forhold til permisjonspenger?

tusen takk for svar på forhånd

svar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-01-2009, 08:15   #2
Supermedlem

smurfine sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 591
smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.
Sv: ny samboer og gravid

Du kommer til å miste en god del av det du allerede har, men til gjengjeld, så får du jo samboer som kan bidra både økonomisk og med barna
Jeg har samboer, og får barnetrygd som eneste "tilskudd" fra staten. Du vil jo også få barnebidrag for det eldste barnet ditt.

Lillebror 11.desember 2008
smurfine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-01-2009, 08:45   #3
Medlem

svar sin avatar

svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.svar vil raskt nok bli berømt.

ok

mener jeg leste et sted at man beholder støtte i 12 mnd etter man får samboer, men det gjelder kanskje ikke når man får samboer og er gravid..??

svar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-01-2009, 09:06   #4
Seniormedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 1,546
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av svar Vis post
ok

mener jeg leste et sted at man beholder støtte i 12 mnd etter man får samboer, men det gjelder kanskje ikke når man får samboer og er gravid..??
Det gjelder ikke når du får barn med den nye samboeren din.

Men gratulerer med samboer og baby

Lillesøster født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-01-2009, 09:29   #5
Veteranmedlem

trøtt sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 4,508
trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.

Du mister stønadene så fort barnet er født.
Gammel 15-01-2009, 10:04   #6
Medlem

svar sin avatar

ok

takk for svar så langt

men da betyr det at jeg med samboer og som gravid beholder stønadene til barnet er født??

et annet spørsmål også, permisjonspenger. overgangsstønad regnes det som inntekt eller vil jeg bare få permisjonspenger av min inntekt fra jobben??

Gammel 15-01-2009, 11:04   #7
VIP-Medlem

Ninapia sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: utenfor tr.heim
Meldinger: 6,699
Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.

Overgangsstønad regnes ikke som inntekt i forhold til utregning av fødselspenger.

Du mister alle stønadene som enslig forsørger fra mnd etter barnet er født. Du beholder selvsagt bidrag fra far til største barn.
Gammel 15-01-2009, 12:52   #8
Medlem

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 258
Lurv er et navn alle kjenner.Lurv er et navn alle kjenner.Lurv er et navn alle kjenner.Lurv er et navn alle kjenner.Lurv er et navn alle kjenner.Lurv er et navn alle kjenner.Lurv er et navn alle kjenner.Lurv er et navn alle kjenner.Lurv er et navn alle kjenner.Lurv er et navn alle kjenner.Lurv er et navn alle kjenner.

jeg trodde reglene på dette var forandret, så man mistet all støtte med en gang man flyttet sammen?
Gammel 15-01-2009, 12:56   #9
Veteranmedlem

Piamor sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: på landet
Meldinger: 3,795
Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lurv Vis post
jeg trodde reglene på dette var forandret, så man mistet all støtte med en gang man flyttet sammen?
neida,dette er jo ikke far til eldstebarnet,så hun får beholde i 12mnd eller som i dette tilfellet til barnet er født.

For å forstå dine foreldres kjærlighet må du få barn selv

dersom du føler deg ensom er det kanskje fordi du bygger vegger istedenfor broer.
Piamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-01-2009, 18:34   #10
VIP-Medlem

Idril sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Ullensaker
Meldinger: 7,194
Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.

Lønner seg for deg å jobbe 100% for å få full rett til fødselspenger. OS regnes ikke som grunnlag for foreldrepenger. Så foreldrepengene blir jo veldig lavt (hvis du velger 80%) med 50% stilling.

Og som de andre sier så mister du stønadene mnd etter barnet er født.

02 - 04 - 05 & 76 72 & 96 - 98 - 04
Idril er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:40.