Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Aleneforeldre

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-11-2008, 18:06   #1
Supermedlem

prestinne sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 759
MP Rating: 0% (0)
prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.
Question Utregning av barnebidrag, flere barn?

Jeg har siden i sommer hatt hovedomsorgen for tre barn, og venter fremdeles på Navs utregning av barnebidrag.

Kan jeg regne med å motta for hvert av barna det beløpet jeg selv kommer frem til via NAVs bidragsveileder? Eller reduseres det på grunn av antall barn?

Jeg lurer også på om det skal krysses av for at jeg mottar ekstra barnetrygd ved utregningen på alle tre? Jeg mottar den jo bare en gang.

Noen som mottar bidrag til flere barn, og som vet hvordan de beregner?
prestinne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2008, 19:21   #2
Seniormedlem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 2,841
Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Utregning av barnebidrag, flere barn?

Jeg hadde vel villa kryssa av for ekstra barnetrygd på alle, for man får jo bare en ekstra samme hvor mange barn man har.
Det er noen faktorer som spiller inn når man regner det ut på kalkulatoren. Hvis faren har andre barn han og betaler bidrag til, vil det påvirke tallet.
Jeg har for 2 barn, og kunne regne ut for hver unge og legge sammen, men ingen "komplikasjoner" i bildet, om du skjønner.
Men tar det virkelig så lang tid for NAV å få regnet det ut? Tror jeg ville tatt en tlf jeg gitt.....
Gammel 22-11-2008, 21:45   #3
Medlem

Pharma sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 373
Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.

tror de bare tilbake betaler for 3 måneder tilbake, så jeg tror jeg ville ha tatt en telefon snart ja. hvis ikke det var regler for andre stønader. må innrømme at jeg er rimelig forvirret på alle reglene ja

Pharma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2008, 21:52   #4
Seniormedlem

2 fine barn sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,781
Blogginnlegg: 4
2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.

Du skal krysse av for at du får ekstra barnetryg på alle barna ja. Hvis alle opplysningene er fylt ut korrekt da så skal du kunne legge sammen de tre summene du har fått.

Det er vanskelig å være noe for andre, derfor er jeg noe for meg selv!!

2 fine barn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2008, 21:56   #5
Supermedlem

prestinne sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 759
prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.prestinne har en strålende fremtid.

Takk for svar. Satser på at jeg vet sånn ca hva jeg kan regne med da.

Sist endret av prestinne; 23-11-2009 kl 11:33.
prestinne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-11-2008, 10:16   #6
Veteranmedlem

trøtt sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 4,839
trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Carpe Diem Vis post
Men tar det virkelig så lang tid for NAV å få regnet det ut? Tror jeg ville tatt en tlf jeg gitt.....
Jeg har ventet siden februar. Fikk vedtak i sommer, men NAV hadde gjort en feil og derfor venter jeg enda.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pharma Vis post
tror de bare tilbake betaler for 3 måneder tilbake, så jeg tror jeg ville ha tatt en telefon snart ja. hvis ikke det var regler for andre stønader. må innrømme at jeg er rimelig forvirret på alle reglene ja
De betaler for 3 mnd før du søkte. Jeg søkte i februar fra og med februar og har enda ikke fått vedtak, men pappan må betale meg fra februar uansett.
Gammel 24-11-2008, 10:25   #7
Medlem

Pharma sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 373
Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.Pharma har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av trøtt Vis post
De betaler for 3 mnd før du søkte. Jeg søkte i februar fra og med februar og har enda ikke fått vedtak, men pappan må betale meg fra februar uansett.
ja mente jeg hadde hørt noe sånt ja

skremmende å måtte vente så lenge. hva skal man liksom gjøre i mellomtiden om pengene er litt vesentlige da

Pharma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:02.