Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-12-2008, 13:41   #1
Seniormedlem

Høns sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 2,112
MP Rating: 0% (0)
Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.
Bæretøy - elastisk, MT eller formsydd?

Jeg bruker fremdeles det elastiske sjalet mitt, men lillebror begynner å bli stor.... 7.6 kg! Lurer på å kjøpe en formsydd sele eller en MT. Vi har jo to bæreseler allerde, en BB Active og en elite babycruiser. Disse brukes minimalt, dvs aldri.

Hva bruker dere av bæretøy? Og hva tenker dere å bruke fremover og hvorfor?

Noen som har erfaringer med babyhawk MT? Eller 7kids?
Gammel 05-12-2008, 15:29   #2
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 4,261
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæretøy - elastisk, MT eller formsydd?

Jeg har brukt MT mye på tur til min sønn, bruker det fortsatt (han er nesten tre år, ca 14 kilo).
Jeg er superfornøyd!
Når det gjelder merker, så har jeg ikke prøvd Babyhawk, men etter hva jeg har hørt, så er et ikke den beste. Den er ikke så stødig og behagelig som mange andre.
Selv har jeg Concerti, og liker den godt. Det er en jungel der ute, så det er vanskelig å bestemme seg.
Har du sett på Tettinntil? Der er det mange med peiling, og du kan evt bli med på et treff.

Lykke til med valget!

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-12-2008, 15:37   #3
Veteranmedlem

Tryll-Tryll sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,554
MP Rating: 100% (1)
Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde tettitett MT og var superfornøyd med den, god støtte ga den.
Nå har jeg vevd sjal og en ergo sele, skal selge dem og kjøpe meg ringslynge.
Bærer lite og det holder med ei slynge til mitt bærebruk.

Ergo Ng selen kan man bære barn opp til 29 kg, veldig enkel og stødig bæresele.
Gammel 05-12-2008, 23:47   #4
Medlem

Kitty sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 349
Kitty har mye å være stolt av.Kitty har mye å være stolt av.Kitty har mye å være stolt av.Kitty har mye å være stolt av.Kitty har mye å være stolt av.Kitty har mye å være stolt av.Kitty har mye å være stolt av.Kitty har mye å være stolt av.Kitty har mye å være stolt av.Kitty har mye å være stolt av.Kitty har mye å være stolt av.

Vi har Ergo og bruker den mye veldig fornøyd
Gammel 06-12-2008, 21:29   #5
Seniormedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,779
lied74 har et ubeskrivelig bra rykte.lied74 har et ubeskrivelig bra rykte.lied74 har et ubeskrivelig bra rykte.lied74 har et ubeskrivelig bra rykte.lied74 har et ubeskrivelig bra rykte.lied74 har et ubeskrivelig bra rykte.lied74 har et ubeskrivelig bra rykte.lied74 har et ubeskrivelig bra rykte.lied74 har et ubeskrivelig bra rykte.lied74 har et ubeskrivelig bra rykte.lied74 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg merker at stroppene på min DingleMej MT er mye å knyte hvis jeg bare skal en kort tur. (og ryggbæring har jeg ikke turt å prøve meg på enda...)
Men - den er helt gull når det gjelder bærekomfort, utrolig god vektfordeling på både skuldre og hofte. -sånn sett kan det jo kanskje være greit å teste en formsydd mot en MT for deg? (og MT´er er veldig forskjellige, har jeg merket)

Til ut og inn av bilen har jeg en Hotsling, og lillebror på 10 kg sitter godt i denne, og jeg merker ikke mye til skjevfordeling av vekten selv om den kun er på en skulder.

Dersom du drar på bæretreff, kan du jo få testet litt ulike ting. I Oslo er det på Kafe Sømmelig hver torsdag, (husker ikke tidspunktet, men det står mer om det på tettinntil)Jeg har ikke vært der selv, da

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:53.