Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-05-2008, 12:43   #1
Supermedlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,482
MP Rating: 0% (0)
Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.
Bæring med dårlig rygg

Jeg lurer på hva som kan passe å bære fra nyfødt i for en med dårlig rygg... Testet Maya Wrap og Ergo forrige gang, men fikk fort vondt av begge. Har sett på Mei Tai og elastisk sjal (MobyWrap) men er usikker på hva som passer best. Jeg ønsker ikke noe altfor komplisert heller, vet ikke om sjal utgår da?
Gammel 21-05-2008, 13:17   #2
kel
Juniormedlem

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 1
kel er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Bæring med dårlig rygg

Hei

Det er bare trening å få på seg et sjal,men
jeg har både sjal og mei tai.Og jeg vil si at jeg har brukt mei tai mest.
Det som er posetiv med sjal er at du kan ha sjalet på deg etter du har tatt ut barnet .
Det er en smak sak
kel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 13:31   #3
Seniormedlem

Arachnida sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 2,885
MP Rating: 100% (1)
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vil nok anbefale Mei Tai.
Jeg har selv en dårlig rygg og må bære rimelig lenge på dunderklumpen min (14 kilo) før jeg blir sliten og får vondt...
Nå bærer jeg han på ryggen og ikke på magen da...det er han for stor til...

Juli 2006 i Akta Graco Cosmic Comfort og Brio Zento.
Oktober 2008 i Akta Graco Duologic 2.

Gutta mine sitter kun bakovervendt!
Arachnida er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 13:32   #4
Supermedlem

Christine76 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,266
MP Rating: 100% (1)
Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.

Med dårlig rygg er nok vevd sjal det aller beste. Men det kan nok gjerne være litt komplisert med liten baby om man ikke er vant til det. Så derfor vil jeg anbefale elastisk sjal.
Gammel 21-05-2008, 18:33   #5
Seniormedlem

minsten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: over to broer...
Meldinger: 1,644
minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.

eneste jeg klarte å bære lillegutt i i begynnelsen var elastisk sjal, men da han var 3 mnd var både meitai og vevd sjal gode erstatninger. nå bærer jeg han mest på rygg, da det er best både for bekkenet og ryggen min. når jeg knyter han i vevd sjal, så kan jeg bære han i timesvis uten å få vondt!!

MT må jeg ha en med brede stropper som er godt polstret, og et panel som ikek er for mykt, ellers gir den ikke god nok støtte og jeg får presspunkter..
Gammel 09-06-2008, 10:51   #6
Seniormedlem

sessan&prinsessan sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,641
sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.

Det är ju frågan hur dålig rygg du har också?

Jag måtte tyvärr inse att bäring inte gick med min korsryggs prolaps.
Testet till jag fick besked av kiropraktor att jag var tvungen att bruke vagn & ge mitt barn närhet i soffa & säng

Sessan&Prinsessan`s blogg

Vogndilla
Forum för speciellt intresserade

sessan&prinsessan er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2008, 11:55   #7
Seniormedlem

Blesha sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,820
Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.

Jeg ville prøvd vevd sjal. Med en god knyting som faktisk gir støtte til både barnet og til spesielt korsryggen til den som bærer, kan bæringen være med på å trene opp ryggen. Det fikk jeg merke mens jeg bar gutten vår i vevd sjal. Hva med å få truffet noen som har vevd sjal og prøve hvordan det er?

Gutten vår satt bakovervendt i Britax Two Way Elite til han var 5 1/2 år. Bakovervendt er tryggest!
Blesha er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-06-2008, 16:10   #8
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

har bare prøvd mei tai, men er veldig fornøyd med det! har litt bekkenproblemer, og mei taien er snill å bære i. både med mei tai og sjal bærer man barnet tett inntil kroppen vs bæremeis der ungen er lenger fra kroppen. det gir mer stabilitet og følelse av at ungen veier mindre, synes jeg. fikk min mei tai da påsan var 2 mnd, så har ikke prøvd på nyfødt. bærer mer nå enn jeg gjorde i begynnelsen, og ser at mange anbefaler elastisk sjal til nyfødt.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-06-2008, 16:11   #9
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

og så må jeg legge til at mei taien er enkel å lære seg! baby hawk er en god begynner-mei tai visstnok. det er den jeg har.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:31.