Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-09-2008, 23:39   #1
Supermedlem

Theamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 867
MP Rating: 0% (0)
Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.
Dere som bærer!?

Jeg sliter med muskel og leddsmerter og trenger hjelp til å finne den beste bærehjelpen.. Jeg har Babybjørn og det funker ikke, korsryggen protesterer med en gang!!!
Hva er best å bære med??
Gammel 11-09-2008, 09:25   #2
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,504
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som bærer!?

et elastisk sjal er godt å starte med, vil jer tro. Det gir mer spredning av belastningen enn en bæresele.
Gammel 11-09-2008, 09:50   #3
Seniormedlem

minsten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: over to broer...
Meldinger: 1,644
minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.

Og en formsydd sele ala manduca, patapum, ergo fordeler vekten via hoftene og nedover beina!! sambo synes den er super å bære i når han har vondt i korsryggen hvertfall!!!
Gammel 11-09-2008, 10:05   #4
Medlem

Medlem siden: May 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 55
Moia er et navn alle kjenner.Moia er et navn alle kjenner.Moia er et navn alle kjenner.Moia er et navn alle kjenner.Moia er et navn alle kjenner.Moia er et navn alle kjenner.Moia er et navn alle kjenner.Moia er et navn alle kjenner.Moia er et navn alle kjenner.Moia er et navn alle kjenner.Moia er et navn alle kjenner.

Har ringslynge, vevd sjal og Mei Tai med sjalstropp/vanlig stropp. Ringslynga blir en naturlig nok litt "skeiv" vektfordeling - så den brukes mest for korttids bæring. Sjalet fordeler vekta veldig godt på rygg og skuldre - men jeg syns ikke jeg får bært noe vekt med hoftene med sjal. (Føler meg litt som et strå med en bille på toppen - om du skjønner tegninga.. Jeg får ofte litt vondt i korsryggen om jeg bærer for lenge med sjal.)

Min favoritt er Mei Tai med sjalstropper. Sjalstroppene fordeler vekta jevnt utover rygg og skuldre, og midjestroppen sørger for at mye av tyngden ligger på hoftene mine. Absolutt den beste vektfordelinga i mine øyne. Sjalstroppene gir også bedre sidestøtte til småtten. Hun "sagger" aldri til sidene sånn hun kan gjøre i vanlig mei tai - de kryssede sjalstroppene holder henne rett - og dermed havner heller ikke nesa i skulderstroppen. Sittekomforten for vesla er også bedre med sjalstropper - virker som om hun også får fordelt bæring av egenvekt på større område av kroppen.

Sist endret av Moia; 11-09-2008 kl 10:09.
Moia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2008, 04:53   #5
Medlem

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 105
anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.

Jeg har prøvd den "sportsutgaven" av BabyBjørn nå. Den har goooood støtte i ryggen. Syns den var god å bære i!! Men skjønner at den standars BB ikke er noe god når jeg ser folk gå med den.
anita791 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 20:26   #6
Supermedlem

bigboobs sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,375
bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.

For min del er det ingenting som kan måle seg med eit vevd sjal, eventuelt en sjaltai.
Gammel 02-10-2008, 20:31   #7
Veteranmedlem

VeroTrollet sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 3,539
VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av bigboobs Vis post
For min del er det ingenting som kan måle seg med eit vevd sjal, eventuelt en sjaltai.

Signerer det med vevd sal. Sjaltai er ikke helt min ting
Gammel 02-10-2008, 20:47   #8
Supermedlem

bigboobs sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,375
bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av VeroTrollet Vis post
Signerer det med vevd sal. Sjaltai er ikke helt min ting
Ikkje min heller, men tok den med for det er "nest best" hvis noen synes det virker vanskelig med sjal. Magebæring med sjal er absolutt favoritt, og jenta mi er nå 18 mnd (!)
Gammel 08-11-2008, 15:22   #9
Supermedlem

Vipp!! sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 1,434
Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.

Har hatt BabyBjørn Active med ekstra korsryggstøtte, den er MYKJE bedre enn den vanlege med berre eit kryss øverst i ryggen, MEN MeiTai eller formsydde bæreseler som Beco, Patapum eller Ergo er mykje bedre enn den...

Eg har i tillegg bekkenløsning etter forrige fødsel, er alltid øm i ryggmusklane pga av og på skiveutglidning i ryggen (=dårlig rygg ja), og eg synes det er viktig med bæretøy som fordeler vekta på begge skuldre men som også bærer vekt på hoftene, er spesielt fornøgd med Taitasi MeiTai'en min, kan bære 3 åringen på ryggen i den uten problem. (No har eg rett nok fått skikkelig bekkenløsning igjen, så det har blitt mindre bæring no pga graviditet).
Gammel 08-11-2008, 15:40   #10
Seniormedlem

Little my sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,983
Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.

Jeg vil anbefale Meitai på mage eller rygg ettersom hvor stor/tungt barnet er.
Jeg startet med elastisk sjal når snuppa var nyfødt, og gikk over til MT når hun ble ca 3-4mnd.
www.tettinntil.no er ett supert forum for nye og erfarne bærere. I tillegg finnes det bruktforum

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:57.