|
|
10-09-2008, 23:39
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 867
|
Jeg sliter med muskel og leddsmerter og trenger hjelp til å finne den beste bærehjelpen.. Jeg har Babybjørn og det funker ikke, korsryggen protesterer med en gang!!!
Hva er best å bære med??
|
|
|
11-09-2008, 09:25
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,504
|
et elastisk sjal er godt å starte med, vil jer tro. Det gir mer spredning av belastningen enn en bæresele.
|
|
11-09-2008, 09:50
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Sted: over to broer...
Meldinger: 1,644
|
Og en formsydd sele ala manduca, patapum, ergo fordeler vekten via hoftene og nedover beina!! sambo synes den er super å bære i når han har vondt i korsryggen hvertfall!!!
11-09-2008, 10:05
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 55
|
Har ringslynge, vevd sjal og Mei Tai med sjalstropp/vanlig stropp. Ringslynga blir en naturlig nok litt "skeiv" vektfordeling - så den brukes mest for korttids bæring. Sjalet fordeler vekta veldig godt på rygg og skuldre - men jeg syns ikke jeg får bært noe vekt med hoftene med sjal. (Føler meg litt som et strå med en bille på toppen - om du skjønner tegninga.. Jeg får ofte litt vondt i korsryggen om jeg bærer for lenge med sjal.)
Min favoritt er Mei Tai med sjalstropper. Sjalstroppene fordeler vekta jevnt utover rygg og skuldre, og midjestroppen sørger for at mye av tyngden ligger på hoftene mine. Absolutt den beste vektfordelinga i mine øyne. Sjalstroppene gir også bedre sidestøtte til småtten. Hun "sagger" aldri til sidene sånn hun kan gjøre i vanlig mei tai - de kryssede sjalstroppene holder henne rett - og dermed havner heller ikke nesa i skulderstroppen. Sittekomforten for vesla er også bedre med sjalstropper - virker som om hun også får fordelt bæring av egenvekt på større område av kroppen.
Sist endret av Moia; 11-09-2008 kl 10:09.
|
|
|
16-09-2008, 04:53
|
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 105
|
Jeg har prøvd den "sportsutgaven" av BabyBjørn nå. Den har goooood støtte i ryggen. Syns den var god å bære i!! Men skjønner at den standars BB ikke er noe god når jeg ser folk gå med den.
|
|
|
02-10-2008, 20:26
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,375
|
For min del er det ingenting som kan måle seg med eit vevd sjal, eventuelt en sjaltai.
|
02-10-2008, 20:31
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 3,539
|
Sitat:
Opprinnelig postet av bigboobs
For min del er det ingenting som kan måle seg med eit vevd sjal, eventuelt en sjaltai.
|
Signerer det med vevd sal. Sjaltai er ikke helt min ting
|
|
|
02-10-2008, 20:47
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,375
|
Sitat:
Opprinnelig postet av VeroTrollet
Signerer det med vevd sal. Sjaltai er ikke helt min ting
|
Ikkje min heller, men tok den med for det er "nest best" hvis noen synes det virker vanskelig med sjal. Magebæring med sjal er absolutt favoritt, og jenta mi er nå 18 mnd (!)
|
08-11-2008, 15:22
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 1,434
|
Har hatt BabyBjørn Active med ekstra korsryggstøtte, den er MYKJE bedre enn den vanlege med berre eit kryss øverst i ryggen, MEN MeiTai eller formsydde bæreseler som Beco, Patapum eller Ergo er mykje bedre enn den...
Eg har i tillegg bekkenløsning etter forrige fødsel, er alltid øm i ryggmusklane pga av og på skiveutglidning i ryggen (=dårlig rygg ja), og eg synes det er viktig med bæretøy som fordeler vekta på begge skuldre men som også bærer vekt på hoftene, er spesielt fornøgd med Taitasi MeiTai'en min, kan bære 3 åringen på ryggen i den uten problem. (No har eg rett nok fått skikkelig bekkenløsning igjen, så det har blitt mindre bæring no pga graviditet).
|
08-11-2008, 15:40
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,983
|
Jeg vil anbefale Meitai på mage eller rygg ettersom hvor stor/tungt barnet er.
Jeg startet med elastisk sjal når snuppa var nyfødt, og gikk over til MT når hun ble ca 3-4mnd.
www.tettinntil.no er ett supert forum for nye og erfarne bærere. I tillegg finnes det bruktforum
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:57.
|