Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-08-2008, 23:55   #1
Medlem

Vimsen69 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 105
MP Rating: 0% (0)
Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.
_plystre Erfarne bærerer søkes !!

Er det noen av dere som har erfaring med Beco OBI Anaya fra Purnatur?

Jeg har elastisk sjal og en BB (som jeg forøvrig syntes er helt ok å bruke, på tross av alt jeg har hørt om den ). Jeg syntes det er så mye styr med vogn å vil gjerne ha ett bæretøy hvor snuppa kan sitte vendt både mot meg og fra meg. Tar i mot andre forslag til bæretøy med takk

Takk takk takk takk

Vimsen på SG
Vimsen69 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 08:59   #2
Veteranmedlem

Lille*My sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,638
Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Erfarne bærerer søkes !!

Det finnes veldig lite godt bæretøy hvor barnet kan sitte vendt fra deg, siden dette er en uheldig stilling både for barnet og for bæreren. Eldstejenta mi ville bare sitte framovervendt, helt til vi fikk Ergo og hun kunne sitte på ryggen. Det godtok hun. Så hvis du vil ha et veldig behagelig, og samtidig lettvint og brukervennlig bæretøy så anbefaler jeg Ergo eller lignende (f.eks Manduca). Vi har brukt vår nesten hver dag siden vi kjøpte den. Ungen kan ikke sitte vendt fra deg, men kan sitte på ryggen og dermed få se framover, og det er også mulig å ha barnet på hofta. Du kan gå i timevis uten å bli sliten, og samtidig være trygg for at barnet ikke får feil belastning.
Gammel 28-08-2008, 09:03   #3
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 1,691
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lille*My Vis post
Det finnes veldig lite godt bæretøy hvor barnet kan sitte vendt fra deg, siden dette er en uheldig stilling både for barnet og for bæreren. Eldstejenta mi ville bare sitte framovervendt, helt til vi fikk Ergo og hun kunne sitte på ryggen. Det godtok hun. Så hvis du vil ha et veldig behagelig, og samtidig lettvint og brukervennlig bæretøy så anbefaler jeg Ergo eller lignende (f.eks Manduca). Vi har brukt vår nesten hver dag siden vi kjøpte den. Ungen kan ikke sitte vendt fra deg, men kan sitte på ryggen og dermed få se framover, og det er også mulig å ha barnet på hofta. Du kan gå i timevis uten å bli sliten, og samtidig være trygg for at barnet ikke får feil belastning.
Signerer alt Lille My skriver.

tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 11:49   #4
Supermedlem

msme sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: sunnmøre
Meldinger: 531
MP Rating: 100% (1)
msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.

Er det et alternativ å ha babyen høyt på ryggen i stedefor å bære fremovervendt? Selv er jeg livende redd for overstimulering, men når jeg har han på ryggen gjemmer han bare ansiktet i håret/nakken min å hviler litt når han har fått nok inntrykk.. Det har de ikke mulig til når de sitter fremover og får alt slengt i ansiktet..

Formsydd eller meitai er enklest for ryggbæring, sjal trenger litt mer trening men er absolutt mer comfy!

msme er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 14:34   #5
Medlem

Vimsen69 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 105
Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.Vimsen69 er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av msme Vis post
Er det et alternativ å ha babyen høyt på ryggen i stedefor å bære fremovervendt? Selv er jeg livende redd for overstimulering, men når jeg har han på ryggen gjemmer han bare ansiktet i håret/nakken min å hviler litt når han har fått nok inntrykk.. Det har de ikke mulig til når de sitter fremover og får alt slengt i ansiktet..

Formsydd eller meitai er enklest for ryggbæring, sjal trenger litt mer trening men er absolutt mer comfy!

Tror jeg fint kan bære henne på ryggen, hun blir på en måte med på alt jeg prøver med henne. Har egentlig ikke tenkt på det med han hun faktisk kan ha bra utsikt fra ryggen Men sitter de så høyt med meitai at de kan kikke over skulderen ? Syntes det ser ut som meitai`en sitter så langt nede.

Vimsen på SG
Vimsen69 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 17:40   #6
Veteranmedlem

Lille*My sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,638
Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.

Med meitai kan du variere veldig selv, mer enn du kan med en formsydd. Du kan knytte den høyt oppe i livet, eller også knyte "tibetansk", dvs at alle stroppene knytes over brystet og ingenting rundt livet, da kan du få henne veldig høyt opp.
Gammel 28-08-2008, 20:21   #7
Supermedlem

msme sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: sunnmøre
Meldinger: 531
MP Rating: 100% (1)
msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vimsen69 Vis post
Tror jeg fint kan bære henne på ryggen, hun blir på en måte med på alt jeg prøver med henne. Har egentlig ikke tenkt på det med han hun faktisk kan ha bra utsikt fra ryggen Men sitter de så høyt med meitai at de kan kikke over skulderen ? Syntes det ser ut som meitai`en sitter så langt nede.
Om du tar midjestroppen over brystkassa og knyter der kommer babyen absolutt høyt nok opp ja.. Er jo en treningsak, men etterhvert er det det absolutt beste alternativet synes jeg..

msme er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-08-2008, 16:19   #8
Supermedlem

snuppeline sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 925
snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.

vi har manduca, veldig fornøyd med den til ryggbæring! slges på lotusbarn
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:01.