Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-05-2008, 20:56   #1
Supermedlem

kAninen sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Nordre Vestfold
Meldinger: 1,249
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 0% (0)
kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.
Ergo

Jeg skal kjøpe ergo til poden i sommer. '

Er den virkelig så mye bedre en patapum at det er verdt å bruke 500 kr mer?
Hvor får man tak i den billigst?
Finnes det ulike størrelser slik som på patapum??
Gammel 21-05-2008, 23:11   #2
Veteranmedlem

Lille*My sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,638
Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ergo

Ergoen kommer bare i en størrelse. Den er omlag like stor som patapum baby, bare en tanke bredere. For meg var den absolutt verdt mellomlegget ja, jeg hadde begge deler en stund (hadde patapum baby i reserve, for å bruke når ergoen måtte vaskes o.l, men har nå solgt den). Synes ergoen rett og slett er mye bedre å bære i. Hoftebeltet sitter bedre inntil, bedre form på skulderstroppene, mer formsydd sittedel, slik at den sitter bedre rundt rompa på barnet, og derfor føles mer stødig, samtidig som det er lettere å få barnet ordentlig på plass med det samme det settes oppi. Den har bedre sovehette med bedre festeanordning, i tillegg til at jeg liker detaljer som lomme, muligheten til å feste på en ryggsekk ..

MEN må bare få understreke at dette er min subjektive mening. Jeg har hørt folk si at de synes patapumen til og med er bedre å bære i enn ergoen, selv om det går over min fatteevne. Noen klager på at de synes ergoen blir for kort (samme lengde som P baby som sagt, men P småtass er høyere), men for oss har det aldri vært noe problem. Bruker den fortsatt til jenta som blir 3 i juni.
Gammel 22-05-2008, 19:30   #3
Supermedlem

kAninen sin avatar

kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.

Men hvordan kropp har du da? Jeg er 167 høy og ca 75-78 kg, og ganske brystfager.. hehe.. har dette noe å si?
Gammel 22-05-2008, 19:57   #4
Veteranmedlem

Lille*My sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,638
Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er 176, 75 kg og bruker 80C i BH (neida, alle andre, dette er ikke kontaktannonser )

Samboeren min bruker den også, han er 190 cm, ca 75-80 kg, og ikke spesielt brystfager (og foretrekker også ergoen langt framfor patapumen)

Ellers kjenner jeg mange som har ergo; tynne, kraftige, meloner eller speilegg. Men disse har ikke prøvd patapum da, de har kjøpt seg ergo etter å ha prøvd min. Min søster lånte patapumen en stund, men klagde over at hun ikke helt fikk den til, men elsket ergoen som hun fikk låne litt senere. Men som sagt, jeg har hørt det motsatte, i diskusjoner inne på tettinntil.no.

Sist endret av Lille*My; 22-05-2008 kl 20:00.
Lille*My er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 21:11   #5
Supermedlem

Christine76 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,266
MP Rating: 100% (1)
Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.Christine76 er fantastisk mot andre.

Jeg har en ergo, og har lånt en patapum i en ukes tid. Jeg synes absolutt at Ergoen er verd de ekstra pengene. Den er mye bedre å bære i synes jeg.
Gammel 22-05-2008, 21:20   #6
Supermedlem

Gurli sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 787
Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.

patapum kommer i 2 størrelser en baby og en barn
Jeg har patapum og en bæremeis, er veldig fornøyd med patapum synes den er super har barne størrelsen, men nå har jeg jo ikke prøvd noe annet.
Gammel 16-06-2008, 19:54   #7
Supermedlem

kAninen sin avatar

Blir en ergo litt liten til en stor gutt på 2,5 år?
Gammel 16-06-2008, 20:18   #8
Seniormedlem

Blesha sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,820
Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.

Da vi hadde Ergo bar jeg gutten vår i den til han var nesten 4 år. Han har vært lang for alderen nesten siden han var nyfødt, og ble for lang i ryggen for den da han nærmet seg 4 år.

Gutten vår satt bakovervendt i Britax Two Way Elite til han var 5 1/2 år. Bakovervendt er tryggest!
Blesha er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-07-2008, 11:49   #9
Seniormedlem

lille L sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 2,024
MP Rating: 100% (1)
lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.

Det er absolutt verdt de ekstra pengene ja... men vi solgte ergoen også til fordel for Beco. Som er absolutt vår favoritt !

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:42.