Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-09-2008, 16:06   #1
Medlem

LeneV sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Nordvestlandet
Meldinger: 469
MP Rating: 0% (0)
LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.
Ergo? -eller anbefal meg noe annet...

Vi har brukt sjal (ikke elastisk) til nå, og er veldig fornøyd med det. Men nå føler jeg hun begynner å bli litt tung for sjalet. Hun siger fort ned osv. Pluss at jeg vil ha noe som er enkelt å ta av og på.

Jeg har IKKE lyst på baby bjørn.

Men jeg har hørt mye skryt om Ergo. Og tror jeg har lyst på en sånn en. Er det noen av dere som har brukt ergo og er godt fornøyd? Kom med deres utspill da! Vil også høre om noe er negativt med den...

Og om noen har noe annet i samme gate å anbefale.

Takker for svar!

Lenev!
Gammel 20-09-2008, 18:00   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 1,691
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ergo? -eller anbefal meg noe annet...

Vi har brukt Ergo siden snuppa var 3 mnd. Først på magen og så på rygg. Synes den er super på tur, men kanskje ikke best til kosebæring(selv om det er veldig kos med ergo også). Men har båret i ergo både på byferier og fjell og jeg synes den kjempegod. Ikke vondt noe sted og snuppa trives godt i den.

Noen synes den er litt kort i ryggen(selv synes jeg det bare er bra), og da kan feks en Manduca eller Beco(som mange også synes er finere) være gode alternativ. Alle er enkle å tilpasse og å ta på.

tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2008, 21:11   #3
Seniormedlem

Jenna sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,707
Jenna har en strålende fremtid.Jenna har en strålende fremtid.Jenna har en strålende fremtid.Jenna har en strålende fremtid.Jenna har en strålende fremtid.Jenna har en strålende fremtid.Jenna har en strålende fremtid.Jenna har en strålende fremtid.Jenna har en strålende fremtid.Jenna har en strålende fremtid.Jenna har en strålende fremtid.

Patapum!

Selges blant annet hos lotusbarn.no eller også se på patapum.com
Gammel 21-09-2008, 20:35   #4
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 13
VirreVera er en ukjent størrelse akkurat nå.

Og jeg sier manduca Den kan gjøres lengre i ryggen ergo. I tillegg kan man når man bærer på magen krysse stroppene på ryggen med manduca. Det kan man ikke med patapum og ergo.
VirreVera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-09-2008, 23:10   #5
Supermedlem

GutteMamma1 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 545
GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.

Jeg er kjempefornøyd med beco butterfly! den er like god til meg på 160 som faren min på 195!

GutteMamma1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 15:22   #6
Supermedlem

Kråkemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 610
Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.

Jeg er strålende fornøyd med min Ergo og bruker den daglig. Har både sjal og meitai, men med en sprellende frøken blir sjalet kronglete og Ergoen er mer behagelig enn meiatien. Samt at den er lett å få på seg på et blunk.

Gammel 25-09-2008, 20:37   #7
Veteranmedlem

Lissi80 sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Askim
Meldinger: 3,211
MP Rating: 100% (4)
Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.

Her er vi veldig godt fonøyd med MANDUCA Ikke noe negativt på komme med, den er bare helt fantastisk.. Og jeg liker godt at man kan folenge panelet på den for jeg liker store paneler, samt at man kan krysse stroppene bak når vi bærer på magen..

16-8-2008
Lissi80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-10-2008, 19:09   #8
Seniormedlem

lille L sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 2,024
MP Rating: 100% (1)
lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.

Beco .. ingen under og ingen over er min mening.. hehe
Vi har prøvd, sjal, mei tai, patapum og ergo, og Beco er eneste som har blitt boende her !
Gammel 28-10-2008, 22:10   #9
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,180
husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.

vi kjøpte Ergo da storebror var 3mnd, og har brukt den hele veien i 3 år, helt supert på reise, det tar mye mindre plass enn bæremeis altså!! Fikk mange spørsmål om hvor jeg hadde kjøpt den! Den er praktisk med lomma til bleie, konfortabel som en liten ryggsekk, mannen min ville så absolutt ha en bæremeis men den kjøpte vi aldri og han prøvde Ergo igjen for en mnd siden, han innrømmer at han følte nesten ikke at han hadde ungen på ryggen (selv om han nærmerer seg 20 kg nå...) og kunne ha gått veldig langt. Nå prøver jeg den på minste mann på 3 mnd, den er fortsatt litt for stor for han, han må åpne beinene for bred og da har jeg prøvd å legge lammeskinnet som "infant insert" (har ikke lyst å kjøpe inserten for en halv mnds bruk...), det var behagelig men ikke perfekt, han henger litt for langt fra kroppen min og blir tung, og gutten var vist litt klemt å ligge på siden, men han var godt på vei for å sove da jeg tok han av. Ergo kan også brukes med krysset stropper, en vennine av oss gjør det når hun bærer på ryggen. Selv liker jeg å bære på siden når vi er på reise/flyplassen så jeg ser hvor jeg går

husnisse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:20.