Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-03-2009, 22:44   #1
Medlem

wilmamor sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 445
MP Rating: 0% (0)
wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.
Question Formsydd (?) bæresele som tar liten plass samt god å bruke?

Vi har en mei tai som brukes lite pga jeg syns det er stryrete med all knyting. Men vi skal ut og reise og ser fordelene med å ha noe bæretøy der hvor vi ikke kommer fram med vogn, samt f.eks på flyplass og i transit.

Ønsker at den skal være enkel å ta på/av (ikke knyting, men disse "ryggsekkstroppene), ta liten plass sammenlagt og være grei for barnet (kommer nok ikke til å bruke den så altfor mye pga jeg har dårlig rygg), og helst ikke koste skjorta..

Har sett på disse

Papatum:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Yamo;

Beco butterfly 2 (men syns den er veldig dyr til lite bruk så er egentlig uaktuell)

Ergo;

Hvilken anbefaler dere og hvorfor? Snuppa blir rundt 9 mnd ved reise og greit om selen kan brukes senere også. Syns det er litt vanskelig å se forskjellene på disse - kan man krysse skulderstroppene på noen av dem?

Liker best tanken på å bære henne på magen men hun er kanskje for stor for det da?

Tar imot tips med stor takk
Gammel 16-03-2009, 23:13   #2
Supermedlem

bubba sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 543
bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.
Sv: Formsydd (?) bæresele som tar liten plass samt god å bruke?

Har bare erfaring med ergo, og kan anbefale den på det varmeste. Jeg foretrekker å bære på ryggen og når babyen var ni mnd bar jeg bare på rygg. Ved 5-6 mnd alder bar jeg en del på magen, men fant raskt ut at vi begge likte ryggbæring best.
Vi bruker ergoen enda, nå er han to år og liker det like godt
Gammel 16-03-2009, 23:15   #3
Supermedlem

kesam sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 1,083
kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.

Eg har patapum, og kan anbefale den, veldig fin til både mage og ryggbæring
kesam er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 08:03   #4
Kes
Supermedlem

Kes sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Vest-Agder
Meldinger: 871
Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.

Jeg har Manduca og den anbefales !!
Er vel den som har lengst panel også ( kan justere det i to lengder), noe som kan være greit for en større unge
Også kan selene krysses på ryggen for magebæring, noe som er veeeldig greit om du skal bære en stund, mye mer behagelig

Ser nå at du ikke har sett på den da....men anbefaler den likevel.

Før jeg bestemte meg prøvde jeg også Ergo og Beco.
Ergoen ble faktisk for kort i selene til meg ( et litt overvektig) og Beco var god å ha på, men litt dyrere da...
Og i magen, ventes 23. mars

( Også kjent som Ingeniøren ... )
Kes er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 09:35   #5
Medlem

Bulla sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 440
Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kes Vis post
Jeg har Manduca og den anbefales !!
Er vel den som har lengst panel også ( kan justere det i to lengder), noe som kan være greit for en større unge
Også kan selene krysses på ryggen for magebæring, noe som er veeeldig greit om du skal bære en stund, mye mer behagelig

Ser nå at du ikke har sett på den da....men anbefaler den likevel.

Før jeg bestemte meg prøvde jeg også Ergo og Beco.
Ergoen ble faktisk for kort i selene til meg ( et litt overvektig) og Beco var god å ha på, men litt dyrere da...
Signerer! Denner er super Og den passer like godt til meg på 163cm og mannen (med litt justeringer) som er 186cm
Bulla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 10:02   #6
Veteranmedlem

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 3,143
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har bare gode erfaringer med Ergo. Jeg er vel normalvektig og har masse å gå på i selene og snuppa som nå er rundt 80 cm sitter fremdeles kjempefint i den.

...krysser fingrene for lillebrøster i juli
tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 11:28   #7
VIP-Medlem

millact sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 8,635
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Henger meg på denne siden jeg skal ut og fly alene med lillebror om en måneds tid. Han vil da være 7 mnd gammel. Stor gutt på 70 cm og 8 kg. Hva kan passe for oss? Jeg er 1.65 cm lang. Skal være noe som jeg kan få på meg på flyplass ol alene, altså uten masse knyting osv. Hvor får jeg kjøpt? Vil helst ha ham på magen tror jeg. Skal ikke brukes ofte.
Gammel 17-03-2009, 12:16   #8
Medlem

Bulla sin avatar

Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.Bulla har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av millact Vis post
Henger meg på denne siden jeg skal ut og fly alene med lillebror om en måneds tid. Han vil da være 7 mnd gammel. Stor gutt på 70 cm og 8 kg. Hva kan passe for oss? Jeg er 1.65 cm lang. Skal være noe som jeg kan få på meg på flyplass ol alene, altså uten masse knyting osv. Hvor får jeg kjøpt? Vil helst ha ham på magen tror jeg. Skal ikke brukes ofte.
Anbefaler Manduca på det varmeste.

Manduca bæresele : Lotusbarn DA, Alt du trenger til bæring av barn. Bæresjal, slynge, mei tai og mer.

Har et sjal og. Det er kos til hjemmebæring, men Manducaen er genial å ha med seg rundt.
Den er lett å ta på og av. Når du bare har funnet de innstillingene som passer deg best så er det jo bare å klikke den på. Jeg tar på selen først og putter ungen oppi etterpå, tilslutt strammer jeg bare litt for å sørge for at hun sitter bra. Om hun sovner mens hun sitter i selen så har jeg to måter å sikre hodet hennes på. Den ene er med hetten. Den andre er å forlenge hele ryggen ved å åpne glidelåsen. På den måten kan jeg fortsatt ha begge hendene frie selv om jeg bærer. Det brede magebeltet gjør også at presset på skuldrene blir lite.

Alle innstillingsmulighetene gjør at samboeren min også kan bruke selen. Dessuten kan man velge hvordan man vil feste skulderstroppene.
Kunne ikke vært mer fornøyd.
Bulla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 12:24   #9
VIP-Medlem

millact sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 8,635
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bulla Vis post
Anbefaler Manduca på det varmeste.

Manduca bæresele : Lotusbarn DA, Alt du trenger til bæring av barn. Bæresjal, slynge, mei tai og mer.

Har et sjal og. Det er kos til hjemmebæring, men Manducaen er genial å ha med seg rundt.
Den er lett å ta på og av. Når du bare har funnet de innstillingene som passer deg best så er det jo bare å klikke den på. Jeg tar på selen først og putter ungen oppi etterpå, tilslutt strammer jeg bare litt for å sørge for at hun sitter bra. Om hun sovner mens hun sitter i selen så har jeg to måter å sikre hodet hennes på. Den ene er med hetten. Den andre er å forlenge hele ryggen ved å åpne glidelåsen. På den måten kan jeg fortsatt ha begge hendene frie selv om jeg bærer. Det brede magebeltet gjør også at presset på skuldrene blir lite.

Alle innstillingsmulighetene gjør at samboeren min også kan bruke selen. Dessuten kan man velge hvordan man vil feste skulderstroppene.
Kunne ikke vært mer fornøyd.
Takk! Følger hetten med?

Er den lett å bruke? Hadde et sleepywrap, men det ble for mye knyting og styr, så det ble solgt.
Gammel 17-03-2009, 15:42   #10
Medlem

Bulla sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av millact Vis post
Takk! Følger hetten med?

Er den lett å bruke? Hadde et sleepywrap, men det ble for mye knyting og styr, så det ble solgt.
Ja, hetten er fastsydd og rullet inn i en lomme og kan trylles fram når den trengs

Den er omtrent så enkel som en ryggsekk. Første gang bruker du litt tid på å finne den perfekte innstilling av stroppene. Deretter er det bare å spenne på. Tre klikk - fredig!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:57.