Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-03-2009, 15:12   #1
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,868
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Arrow Moby Wrap eller Moby D?

Jeg skal kjøpe et av disse, enten vanlig elastisk Moby Wrap Chocolate eller Moby D Woven Chocolate.

Hvem bør jeg ha og hvorfor? Gutten er 6 uker nå og veier sikkert rundt 5 kg nå. Håper å bruke det lenge.

Etter hva jeg forstod er Moby D også et elastisk sjal, men har et panel foran som ikke er elastisk så det ikke siger så mye foran da. Spm er da om det er vanskeligere å lære seg å bruke siden det ikke er elastisk hele veien?

Og er det sånn at Moby D blir varmere fordi det blir et ekstra lag med panel i tillegg til selve sjalet, eller er det skjøtet inn i søm?

Vil ikke at det blir for vamt heller, spesielt ikke nå når vi går mot vår og sommer.

Med panel:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Uten panel:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Evt andre anbefalinger?

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2009, 17:07   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Trøndelag
Meldinger: 2,070
MP Rating: 0% (0)
SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Moby Wrap eller Moby D?

Anbefaler Moby D, jeg!

Jeg hadde den i Chocolate også, brukte den til jenta var 5-6 mnd uten problem. Det er ikke vanskeligere å knyte, man knyter på akkurat samme måte som vanlig Moby men det som gjør alt enklere er at panelet viser deg nøyaktig hvor midten av sjalet er, altså, det er nemlig panelet som skal være midt på magen når du begynner å knyte.

Panelet er en bit vevd stoff som er isydd i midten av sjalet, det er ikke dobbelt med stoff der, det er vevd bit istedet for elastisk hvis du sjønner hva jeg mener. Så sjalet blir ikke varmere av det, jeg synes faktisk det vevde stoffet kjennes mer behagelig ut når det er varmt.

Til slutt vil jeg bare si at det ser veldig fint ut også med det stripete vevde panelet. Veldig fin farge på det brune sjalet
SweetNovember er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2009, 17:17   #3
Æresmedlem

Berta sin avatar

Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svaret

Da går jeg nok for Moby D. Synes også det panelet er veldig flott og dekorativt uten at det blir for mye stæsj.

Skal kjøpe fra USA nå så blir det billigere enn her hjemme.

Sist endret av Berta; 22-03-2009 kl 17:20.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 18:42   #4
Moderator

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 3,006
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.

Fortsatt billig å handle fra usa? Hvor handlet du Berta?
Jeg lurer på å benytte meg å kjøpe nå. Venter ikke før i sept/okt da men Kan øve meg på knytting sålenge

Lillebrøster er ventet 2.oktober
Isse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-04-2009, 16:38   #5
Æresmedlem

Berta sin avatar

Jeg har handlet ja. Det ble 100 kr billigere enn her hjemme pluss at jeg måtte betalt for portoen på toppen her hjemme. I nettbutikk her hjemme kostet varen 100 kr mer pluss portoen som var på rundt 100 kr. Dvs jeg sparte 200 kr.

Jeg får ikke toll eller moms på denne varen da...

Du kan jo få kjøpe min pent brukt etter hvert, for over sommeren vil Lillebror være for tung for elastisk sjal

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:50.