Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-03-2009, 13:34   #1
Medlem

Pingu-mamma sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 105
MP Rating: 0% (0)
Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.
Hjelp..vil ikke ha den ene puppen

Lillegutt på 5 mnd har tydeligvis bestemt seg for at den ene puppen ikke lenger er noe stas Det er nok litt mindre melk i den enn i den andre, men den er ikke tom. Han tar den om natta og om han nettopp har våknet og er litt sånn i halvsøvne, men ellers hyler han når jeg prøver å legge ham til på den siden. På den andre siden gaper han lenge før puppen er framme.

Han nekter også plent å ta flaske, så det jeg pumper ut av den upopulære puppen får han ikke i seg.

Jeg blir nervøs for at produksjonen skal stoppe opp når han ikke vil ta den... Det blir jo lite for ham å bare leve på den ene puppen? Spesielt når han ikke vil ta flaske eller mme heller.

Noen som har tips til hvordan jeg kan få ham til å ta den? Skal jeg tilby den puppen først eller etter at han har spist av den andre?

Huff...nå som jeg var så glad for å ha fått til ammingen denne gangen
Gammel 02-03-2009, 14:50   #2
Veteranmedlem

Kathinka sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 3,859
Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.
Sv: Hjelp..vil ikke ha den ene puppen

Slik har jeg hatt det også, med alle mine. Jeg har bare passet på å gi fra det brystet, når de nettopp sovnet eller våknet, for da har det gått greit.

Med minstemann hender det jeg legger han med beina bak mot ryggen min, i stedet for "vanlig" ammestilling, og det funker som oftest. Ikke særlig praktisk utenfor husets 4 vegger, men det går nå på et vis.

Er han begynt å få et måltid fast føde?

Min nr.3 ammet jeg fra bare det ene brystet fra han var 6,5-7 mnd. Han fikk da et måltid fast føde, og når jeg så at det ble amming bare fra ett bryst så innførte vi et måltid til. Jeg ammet frem til han var 13 mnd, så det går fint an å amme fra bare ett bryst

Håper det ordner seg med en løsning dere begge er fornøyd med.

Glemte en ting, tilby alltid den "dumme" puppen først, når han er mest sulten er det større sjans for at han tar den. Når han begynne rå bli mett elelr halv-mett, så kan han velge å droppe den, da han ikke har et så stort behov lengre.

Sist endret av Kathinka; 02-03-2009 kl 14:53.
Kathinka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2009, 17:48   #3
Medlem

Pingu-mamma sin avatar

Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kathinka Vis post

Er han begynt å få et måltid fast føde?
så det går fint an å amme fra bare ett bryst

Ja han får litt fast føde også, og da prøver jeg å gi ham vann til, men får ikke i ham så mye.

Høres betryggende ut at man kan amme bare fra en pupp. men må vel pumpe den andre da? Så det ikke blir en svær melkepupp med en bitteliten nabopupp da? Så man ser helt skjev ut? (litt forfengelig også da... )
Gammel 02-03-2009, 17:59   #4
Medlem

Bulla sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 118
Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pingu-mamma Vis post
Lillegutt på 5 mnd har tydeligvis bestemt seg for at den ene puppen ikke lenger er noe stas Det er nok litt mindre melk i den enn i den andre, men den er ikke tom. Han tar den om natta og om han nettopp har våknet og er litt sånn i halvsøvne, men ellers hyler han når jeg prøver å legge ham til på den siden. På den andre siden gaper han lenge før puppen er framme.

Han nekter også plent å ta flaske, så det jeg pumper ut av den upopulære puppen får han ikke i seg.

Jeg blir nervøs for at produksjonen skal stoppe opp når han ikke vil ta den... Det blir jo lite for ham å bare leve på den ene puppen? Spesielt når han ikke vil ta flaske eller mme heller.

Noen som har tips til hvordan jeg kan få ham til å ta den? Skal jeg tilby den puppen først eller etter at han har spist av den andre?

Huff...nå som jeg var så glad for å ha fått til ammingen denne gangen
Jeg ville fått sjekket nakken hans hos kiropraktor. Min hadde det sånn en periode. Hun hadde låsninger på 3 steder i søylen. Skikkelig kink i nakken er jo ikke gått å ligge med. Spesielt ikke om det bilr sånn at han ligger å provoserer den vonde siden når han spiser.
Bulla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2009, 18:19   #5
Kii
Medlem

Kii sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Eidsvåg
Meldinger: 389
Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.

Snuppa mi hadde også KISS; og jeg endte opp med å miste melken på ene siden.
Gammel 02-03-2009, 18:24   #6
Medlem

Pingu-mamma sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Bulla Vis post
Min hadde det sånn en periode. Hun hadde låsninger på 3 steder i søylen.
Merket du det i andre situasjoner også da? At hun hadde vondt? Eller bare når hun skulle legges til brystet?

Kanskje jeg burde få ham sjekket, ja
Gammel 02-03-2009, 18:32   #7
Medlem

Bulla sin avatar

Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.Bulla har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pingu-mamma Vis post
Merket du det i andre situasjoner også da? At hun hadde vondt? Eller bare når hun skulle legges til brystet?

Kanskje jeg burde få ham sjekket, ja
Hun har alltid sovet veldig lite og hun har hatet vognen sin. Hun har aldri vært fan av å ligge på magen. Men da hun begynte å surre ved puppen ble jeg overbevist om at noe var galt.

Nå er hun "friskmeldt". Hun sover fortsatt lite, og liker ikke vogna, men hun trives like godt på magen som på ryggen. På 2 dager etter første behandling skjedde det enorme fraskritt i utviklingen. Fra å hate mageleie, kunne hun plutselig rulle over å ligge i mageleie frivillig. Etter 24 timer krøp hun rundt på gulvet.
Surringen ved puppen, som da hadde vart i en uke, 14 dager, var borte ved første amming etter første behandling. Og hun ble mye roligere under måltidene. Nå nyter hun maten mer enn før.

Ville absolutt fått ham sjekket.
Bulla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2009, 20:48   #8
Veteranmedlem

Kathinka sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 3,859
Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.

Lurer litt på hvor vi henvender oss for å få sjekket slikt med nakken?

Vi har jo alitt med amming hele tiden , men ikke merket noe til det utenom amming.... Bortsett fra at han de siste ukene har sovet mye mindre på dagtid.

Men HS har bare veivet det bort når jeg har spurt om råd, men kanskje min gutt også burde sjekkes?
Gammel 02-03-2009, 20:55   #9
Medlem

Bulla sin avatar

Jeg oppsøkte kiropraktor privat.
Kunne sikkert fått henvisning, men jeg er litt sånn at jeg må handle der og da. Hvis jeg først har bestemt meg gidder jeg ikke gå omveier. På Klinikk for Alle i Oslo er det kiropraktorer som har spesialisert seg på gravide og barn. det er sikkert det andre steder og. Du kan jo evt ringe HS å si at du har bestemt deg for å gå til kiropraktor og spørre om hun vet om noen som har spesialisert seg på barn.
Gammel I går, 10:57   #10
Medlem

Pingu-mamma sin avatar

Man trenger ikke henvisning fra lege for å gå til kiropraktor, de har fått egen refusjonsrett, som gjør at trygdekontoret dekker deler av beløpet for et visst antall behandlinger per år.

Jeg har heller ikke merket noe til at han skulle ha vondt i andre situasjoner, er stort sett alltid fornøyd, både i seng, vogn, bilstol og på gulvet...så jeg er litt usikker på om han har noe vondt i nakken...men mulig jeg får ham sjekket for å være sikker. Jeg går selv til kiropraktor og har fått mye hjelp med ulike plager
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:08.