Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-07-2009, 14:45   #1
Seniormedlem

Simba77 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,138
MP Rating: 100% (2)
Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.
hvilken olje og hvor mye i ei flaske MME?

Snuppa får ei flaske MMe hver kveld med malt i.Men hun sliter litt med magen.Tenkte å bytte ut malten med olje.Men hvilken olje og hvor mye til 150 ml?
Gammel 23-07-2009, 14:54   #2
Medlem

€Elisabeth sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 342
MP Rating: 0% (0)
€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.
Sv: hvilken olje og hvor mye i ei flaske MME?

vet ikke svaret men lurer veldig på dette jeg også...

Hun må ha malt i hver eneste flaske for å få bæsjet, så det hadde kanskje funkte bedre med olje?

€Elisabeth er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-07-2009, 19:34   #3
Lia
Medlem

Lia sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 221
Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.

Jeg fulgte rådet til en annen her inne om å bruke rapsolje.
Gammel 23-07-2009, 19:55   #4
Medlem

€Elisabeth sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 342
€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.€Elisabeth har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lia Vis post
Jeg fulgte rådet til en annen her inne om å bruke rapsolje.

Hvor mye tok du i da?

€Elisabeth er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2009, 18:55   #5
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 149
Bikki er et navn alle kjenner.Bikki er et navn alle kjenner.Bikki er et navn alle kjenner.Bikki er et navn alle kjenner.Bikki er et navn alle kjenner.Bikki er et navn alle kjenner.Bikki er et navn alle kjenner.Bikki er et navn alle kjenner.Bikki er et navn alle kjenner.Bikki er et navn alle kjenner.Bikki er et navn alle kjenner.

Fikk tips på barsel om at jeg kunne bruke 0,3 ml soyaolje i 3 flasker pr. dag. Jeg ga da bare flaske. Brukte en engangssprøyte til å måle opp med. Hadde aldri trøbbel med magen her.
Bikki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2009, 20:03   #6
Lia
Medlem

Lia sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 221
Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.

Målene som Bikki angir her gjelder også for rapsolje. Jeg hadde ingen engangssprøyte, så jeg tok bare noen få dråper på en teskje og helte det over i flasken.
Gammel 24-07-2009, 20:31   #7
Medlem

lali sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Sørlandet
Meldinger: 365
lali er som en lysfontene.lali er som en lysfontene.lali er som en lysfontene.lali er som en lysfontene.lali er som en lysfontene.lali er som en lysfontene.lali er som en lysfontene.lali er som en lysfontene.lali er som en lysfontene.lali er som en lysfontene.lali er som en lysfontene.

Vi gav malt i en flaske om dagen tidligere for å få Sofie til å bæsje. Da kom det iløpet av dagen. Etter noen uker så måtte vi øke mengden malt og ha det i flere flasker og til og med da kunne hun gå en hel dag uten bæsj. Den siste uken nå droppet vi hele malten og nå bæsjer hun hver dag..

Barnelege på sykehuset sa også at malt kunne gi motsatt effekt etter hvert. Hva med å prøve uten noe i et par dager?

Vi har Duphalac stående i skapet her også om det skulle være nødvendig. Det er en svak avføringsmiddel som kan brukes på spedbarn.

Nå avsporte jeg litt da.. har dessverre ingen erfaring med olje. Håper du finner noe som passer snuppa di
Gammel 26-07-2009, 20:45   #8
Seniormedlem

Simba77 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,138
MP Rating: 100% (2)
Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Har alerede måttet bruke Laktulose for å få henne til å bæsje.Men vil ikke gjøre det til en vane.Jeg har også hørt de kan få hard mage av malt,derfor jeg vil prøve olje istedet.Glemte å lese tråden her før jeg startet.Ga henne 2 ts oppi flaska jegSkal fortsette med bare 0,5 ml jeg(regner med 0,3 ml var beregnet på nyfødte som da drikker mye mindre enn 150-200ml)

Hun har de siste to ukene bæsjet bare hver syvende dag,så må få snudd dette så jeg kan prøve med grøt igjen før hun spiser meg helt opp...

Takk for svar alle sammen

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:38.