Hei!!
Siden jeg selv har følt på frustrasjon ang valg av
mme, så vil jeg bare skrive ned mine erfringer ang forskjellige merker..., kanskje det kan hjelpe andre?
begynte med NAN1 da jenta var nyfødt, fungerte greit noen uker, men ved 4 ukers alderen begynte problemene med magevondt etter hvert måltid, og hun var urolig stort sett hele tiden da hun var våken.
Skiftet så til NAN HA1 som vi kjøpte på apoteket. Denne skal som kjent være lettere fordøyelig enn vanlig
mme fordi melkeproteinene er med spaltet. Dette hjelp litt, men ikke nevneverdig. Hun var fortsatt urolig. Jeg fikk ordnet med ekstra time hos helsesøster for vurdering av tilltak if orhold til snuppas mage. Bl.a å gå over på nutramigen.
Siden jeg hadde fått time hos helsesøster, bestemte jeg meg for å prøve HIPP
mme, den dyre fra apoteket hadde uansett ikke så mye effekt....
Nå er det noen dager siden vi skiftet melk, og etter 1 dag med HIPP har vi fått en helt ny baby!! Hun ligger mye alene i vippestol/leketepp...noe som aldri har skjedd før. Hun griner og suterer nesten ingenting lenger. Avføringen er GUL..., den har med de andre merkene vært mer borti grønn!!
Kan selvfølgelig ikke vite sikkert at dette ikke er tilfeldig, men syns det er merkelig siden det snudde 1-2 dager etter vi skiftet melk!!
Vi har fått en helt ny herdag, nå gleder jeg meg til å reise på ferie..., noe jeg ikke gjorde for noen uker siden!! Krysser fingrene for at det fortsetter!!
Håper dette kan hjelpe noen!!
Sommerhilsen fra Maye79, som koser seg med lille vennen på 7,5 uke!!