Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-07-2009, 22:27   #1
Supermedlem

Snuppa83 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 687
MP Rating: 0% (0)
Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.
Nattamming - avvenne ?

Når er det greit å avslutte nattamming og hvordan avenner man med det ?
Gullet mitt er nå 7,5 måned og spiser fortsatt 1-3 ganger på natten.

Han får grøt morgen og kveld, samt middag + fruktmos midt på dagen. Utenom det ammes han, han tar ikke flaske eller kopp (drikker gjerne noen dråper vann fra kopp) og er generelt en ordentlig puppegutt. Altså, ikke misforstå meg for jeg synes det er utrolig koselig å amme, men jeg føler vel egentlig ikke at han har behov for pupp på natten lenger og det hadde vært deilig å få igjen nattesøvnen.
Vi samsover siste halvdelen på natten, veldig deilig, men jeg våkner når han begynner å styre for å finne puppen ettersom jeg legger meg i hodehøyden hans når han er ferdig å puppe. Ikke klarer jeg å sove noe særlig mens han pupper lenger heller, for han biter med de bittesmå riskorna han har fått nede nå

Så tror dere det vil gå greit å venne av med nattpupp nå, eller bør han få lov så lenge han fortsatt spiser ordentlig på natten og ikke bare kosesutter ?
Gammel 25-07-2009, 22:18   #2
Supermedlem

Snuppa83 sin avatar

Sted: Østfold
Meldinger: 687
Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.
Sv: Nattamming - avvenne ?

Ingen ?
Gammel 25-07-2009, 23:13   #3
Medlem

Eplejenta sin avatar

Meldinger: 365
Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.
Sv: Nattamming - avvenne ?

Jeg gir ikke nattpupp lenger og har ikke gjort det siden snuppa var ca 4,5 mnd (eller -dvs, det hender -men bare hvis hun våkner av seg selv og gråter og jeg samtidig mistenker at hun kan være sulten -f.eks hvis hun har spist lite om kvelden el.l). Hun har riktignok styrt en del av det selv, hun sov rundt omtrent halvparten av nettene av seg selv, og da skjønte jeg jo at hun ikke egentlig trengte nattmat, men ønsket kosen. Så da ble det å tilby annen trøst når hun våknet, og det gikk fort og greit å avvenne henne (etter noen få oppvåkninger med en fornærma liten jente som måtte bysses av pappa riktignok), så nå sover hun fra 21-07.

Jeg tror nok at du som mamma vet best om han er klar for å slutte med mat om natta. Hvis du ikke tror at han egentlig er sulten, så er han kanskje klar? Skjønner godt at du ønsker litt mer kvalitetssøvn! Hvis du er usikker kan du jo prøve å begrense til max 1 nattamming i første omgang og se hvordan det går, og så se det an videre?

Skulle akkurat anbefale deg å tilby han vann i stedet når han våknet og du ikke ville fram med puppen, men ser nå at han ikke tar flaske, så da blir det vel å prøve å roe han på andre måter(Det gjør ikke jenta mi heller). Håper du har mulighet til å få hjelp i begynnelsen, og ønsker lykke til

Sist endret av Eplejenta; 25-07-2009 kl 23:20.
Eplejenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:27.