Se hel versjon : Hvor mange dl vann til grøt når poden er 6 månder????
Jeg lurer jeg!!:D
Nå er jo Emil blitt seks månder, og vi roter litt med grøtmengden her!! På pakkene står det jo at mengden er fra 0,5 - 1,0 dl fra 4-6 månder. Vi er jo oppe i 1,0 dl. Og en stund var vi også godt over, var helt oppe i 140 ml vann en stund, men så har vi altså gått ned til 110 ml igjen.
Emil sover dårlig om natta, spiser mye, og vi lurte på om kanskje vi ga for mye grøt, og prøver nå med litt mindre igjen.
Noen sier gi til poden stopper å gape, men det har jeg altså ikke turt ennå da, stoppet på 140 vi....:p
Hvor mye gir/ga dere når poden/frøkna er/var 6 månder????
:???:
Jentemamma
27-03-2002, 22:56
Jeg har aldri gått etter blandingen på pakka jeg, ikke med noen av jentene mine.
Koker opp litt vann, og bare rører grøtpulveret i, vil hun ha mer så får hun mer, er hun mett, ja da så kaster jeg resten.
Synes det nesten er litt umulig jeg, og gå etter pakkemålene, alle barn er forskjellig og alle barn spiser mer eller mindre.
Min mening.
Jentemamma
27-03-2002, 22:59
Glemte å legge til noe:
Vi stopper når hun begynner å leke med maten, ta tak i skjea (mer en 2-3 ganger), snur seg/vrir seg, eller rett og slett ikke vil gape mer.
Vi "bare" ser og merker vi når hun ikke vil ha mer-Ikke ofte hun ikke spiser opp.
Tidligere bruker
27-03-2002, 23:06
Jeg er akkurat som Jentemamma!
Tror ikke jeg har lest skikkelig på pakken en gang.. Merker når han ikke vil ha mer, og om kvelden lager jeg kanskje litt mer enn vanlig for å se hvor mye som egentlig går ned. Vanligvis er det ca 1,5 dl med vann. Måtte tømme fra skål til litermål for å se hvor mye det egentlig var :uff:
Må innrømme at jeg heller aldri har fulgt målene bak på grøtpakken.... Har derimot gjort som Tjorven, målt i opp hvor mye vann/grøt det gikk oppi skålen, av rein nyskjerrighet.... :) Da hun var 6 mnd, lå det mellom 1.5 - 2 dl vann... Har altid gitt til hun ikke vil ha mer, da begynner hun å sprute mat (lager bil-lyd), eller ikke gape mer..... ;)
Cazandra
28-03-2002, 06:41
Har heller aldri sett på pakken hvor mye grøt Sarah skulle ha.
Da hun var 6 mnd spiste hun alt fra 100-150 ml grøt.
Ikke noe problem å se når denne jenta er mett. Da spytter hun ut maten, eller graver ut med fingrene eller kniper igjen munnen.
3 dl, når LJ fikk bestemme selv :blush:
Har aldri fulgt pakkemålet vi heller. Starte med noen skjeer. Ble til mer og mer. Nå spiser han en hel djuptallerken.
Så her går det unna.
Er bare å prøve seg frem.
:klem:
Serenne fikk ca. 2 dl væske pr dag. 1 dl om morgen og 1 dl om kvelden da hun var 6 mnd. Jeg varmer vannet i microen og sper med grøtpulver til det blir passe.
Nå når hun er 6 mnd og 3 uker får hun i tillegg ett lite glass fruktpure til lunsj eller ett glass youghurt (Nestleglass m/25 % youghurt) eller moset banan eller eple.
Hun spiser ett lite glass middag.
I tillegg får hun pupp 6 ganger om dagen!
Og hun ligger såvidt UNDER vektkurven.....;)
Philomène
08-04-2002, 15:06
LuMa faar ca. 2,5dl til frokost og 3dl om kvelden - halvparten hver altsaa...
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.