PDA

Se hel versjon : Den sviskesafta, vøttø....

siss
28-03-2002, 14:20
Jeg lurer jeg, om dere gir deres barn sviskesaft??? Og hvordan da??

På flaska til Nestle står det jo at anbefalt dagsdose er 3-4 spiseskjeer, og det er greit nok!

Men så står det at det anbefales å gies med t-skje!! Åffår det a??? :???:

Og bruker dere å blande den ut??

I dag prøvde jeg noe nytt, siden den er så vanvittig sølete, og setter så stygge flekker, joda, dem går av i vask, men må jo lissom bade ungen nesten, etter å ha holdt på med det sølet der.

I dag hadde jeg i litt vann i en tåteflaske og hadde oppi de fire spiseskjeene på sviskesaft!!! Emil nyter det i laaange drag!! :D

Må da være greit å gjøre det sånn? Mååå vel ikke være konsentret, den safta vel? Eller i t-skje??? :gal:

Shady
28-03-2002, 14:50
Jeg gjorde som du gjør jeg siss. Ga han i flaske utblanda i litt vann.

Syns den så så sterk ut ellers jeg.

:klem:

Trultomteia
29-03-2002, 21:28
Jeg lager sviskesaften selv, så det er mulig at den er litt mildere enn Nestlé sin. Jeg kan godt gi den med skje, Kim synes det er godt og det meste havner i magen. Men jeg pleier å blande litt i grøten hans. Slik smaker den mye bedre. Jeg kjøpte Nestlé sin en gang, men da jeg blandet det i melka hans så satt det seg fast "stilker" i hullene på smukken slik at han ikke fikk i seg noe som helst. (Blander ikke i melka nå, men den gangen nektet han å spise fra skjea).

Reagerte litt på sviskesafta fra Nestlé. Anbefalt dagsdose er 3-4 ts. Når glasset er åpnet så er det holdbart i en uke i kjøleskap. Med den anbefalte dagsdosen så klarer man jo ikke å bruke opp alt. Synes det er helt på trynet. Burde ha vært litt mindre flasker.