PDA

Se hel versjon : ris grøt

Cheyenne
29-03-2002, 11:08
Jeg kjøpte småfolk risgrøt til småen. Jeg blandet ut grøtpulver/vann forhold etter pakken og hva får jeg?-SUPPE.
Har jeg gjort helt feil eller? Trodde at det skulle være grøt jeg og ikke suppe/velling. Har ikke tåteflasker så jeg ga med skje... Det ble moro:lol: Det endte med at han måtte drikke "grøten" fra kopp:p

Hvorfor er det ikke grøt når det står at det skal være grøt:gal:
Kan jo ta mere pulver i men da kan det bli for sterkt for en mage som nettopp har begynt med fatst føde.

Hadde ikke tenkt å bruke nestle sine grøter, men nå vet jeg ikke ..
Hva slags alternativ finnes?

Trultomteia
29-03-2002, 20:51
Jeg bruker også den grøten. Men følger ikke bruksanvisningen. Tar det på gefyllen. Pleier å vente litt før jeg gir den, for den eser kjempemye. Mitt råd er at du prøver deg frem slik at du får den ønskede konsistensen. Den første grøten skal heller ikke være for fast. Men synes du den er for løs så tar du enkelt å greit oppi mer pulver.

Den skal ikke blandes ut med vann, men med morsmelk/morsmelkerstatning. Kanskje derfor den ble alt for tynn.

Cheyenne
30-03-2002, 20:02
Skrev feil jeg, jeg blander den ut med morsmelk, ikke vann...
Men nå har jeg løst gåten: Når en blander ut grøt med morsmelk begynner enzymene i melken å spalte grøten med en gang- derfor blir den tynn, blir nok tjukkere med erstatning. Helsesøster sa at man må ikke ha i mye mer grøtpulver enn det som er anbefalt, da kan det bli for kraftig kost:)

Trultomteia
30-03-2002, 21:55
Har hørt det samme om morsmelk jeg også. Men siden det bare er tørrmelk i puppene mine så bruker jeg erstatning. Tar litt lenger tid før enzymene bryter ned grøten da. Bra du fant ut av det.