PDA

Se hel versjon : D vitamin dråper eller tran?

Minnette
29-03-2002, 16:59
Har mye heller lyst til å gi Julie d-vitamindråper enn tran på grunn av søl og etc. Men det er vel andre ting i tranen som er bra, ikke bare d vitaminen?
Så hva bruker dere?

Huldra
29-03-2002, 17:10
Vi bruker d-vitamindråper til Lille My, men ville mye heller egentlig gitt tran el.l. Pga. fettsyrene som er så viktige. Men Lille My bare brakk seg og sånn, så da ville jeg ikke tvinge henne.

Guttungen på 3,5 år får Dino vitaminer og Eskiom kids.....

MonAmi
29-03-2002, 17:13
Det er omega-3 fettsyrer i tranen. De har gunstig innvirkning på hjerte og kretsløp og på hud og ledd. Omega-3 fettsyren DHA, som tran er rik på, er viktig for utvikling av hjerne og synsfunksjonen.

D-vitaminet fremmer opptak av kalsium og derfor en forutsetning for en sterk benbygning.

Gir tran jeg ;)

Tulla
29-03-2002, 19:31
Prøvde med tran, men Tobias fikk så vondt i magen av det at han hylte som en stukken gris de dagene jeg ga han tran. Etter ca 1 uke gav jeg opp, sluttet med tranen og Tobias sluttet å skrike.

Helsesøster sa at d gjorde ingenting.

Hva om jeg tar tran - vil han da få i seg disse fettsyrene som er så viktige....?
Før i tiden gav de ikke tran til alle babyer og de klarte seg bra, det trøster jeg meg med. :)

Tulla og Tobias (19.01.02)

Tutti
29-03-2002, 19:48
Her går det i D- vitamindråper, Adrian er allergisk mot tran, fisk osv så hadde ikke noe valg.
Men hvis han ikke hadde vært allergisk ville jeg gitt han tran:)

Nelle
29-03-2002, 20:41
Her går det i tran. jeg er så gammeldags at jeg mener tran er det beste. For å unngå vond smak så er det lurt å gi kaldt vann rett etterpå.

Huldra
30-03-2002, 09:28
Opprinnelig melding fra Tulla
Hva om jeg tar tran - vil han da få i seg disse fettsyrene som er så viktige....?

De jeg har snakket med har sagt at det iværtfall ikke skader om mor tar Tran eller lign. når hun ammer. De mente at litt iværtfall kom over til babyen med morsmelken, og litt er jo selvfølgelig bedre enn ingenting. Dessuten så har man jo godt av slike fettsyrer selv også!!!

Jeg var veldig flink under svangerskapet, tran _hver_ dag (iform av Møllers trankapsler) men etterpå har det vært heller labert, og det er jo dumt... Men jeg kan jo ikke skru tiden tilbake, men hvis man begynner nå.... tja, skal prøve å bli flinkere..