Se hel versjon : Hvor gammel
Hvor gammel var deres barn da dere begynte med mat vi gjerne prøve litt om ikke så lenge så kanksje han sover litt lengre!!!
Han er 3 mnd snart og full ammer
Søstra fikk fra hun var ca 3 mnd men da pga hun ble ikke mett av tilleg (ammet ikke)
Trultomteia
30-03-2002, 23:01
Generelt sett så er det vel ikke anbefalt å begynne med fast føde før barnet er 4 mnd (fordi tarmsystemet ikke er helt utviklet før den alderen) . Men vet om mange som begynner litt før. Nå er anbefalingene 6 mnd. Selv så begynte vi da Kim var 4 mnd.
Andrea fikk grøt for første gang et par dager før hun var 5 mnd.... og det var nam, nam det!!! ;)
Hei Vest :)
En ting som står i spebarnsboken. Dersom et barn er født for tidlig, så bør man vente like mange uker over 4 mnd som barnet er født før termin. Mener at gutten din kom før (eller klarte du å knipe igjen...;)), så dersom han kom 3 uker før, så bør du vente til han er 4 mnd + 3 uker før han får grøt. Vilde kom 3 uker før termin, så jeg kommer til å vente litt til. Jeg fullammer også.
Men det er jo du som kjenner gutten din! :klem:
Tidligere bruker
31-03-2002, 21:29
Sondre fikk smake litt grøt for første gang dagen før han ble 4 mnd. På 4 mnds kontrollen fikk jeg beskjed av helsesøstra at det ikke var noe i veien for å gi han litt grøt, men den bør da helst være uten gluten.
Om de sover lenger er jo ganske forskjellig fra barn til barn... Sondre skal fortsatt ha nattmat selv om han får grøt om kvelden :sover:
Alex prøvde grøt og middag fra 4 mnd, men ville ikke ha skikkelig før han var 6 mnd!
hegecesi
02-04-2002, 09:55
Med førstemann fikk han grøt fra han var 3 mnd og 1 uke. Dette fordi han ikke var ordentlig mett.
Nå er Lotte 5 mnd (I dag), og hun har ikke begynt med grøt. Vil vente enda 14 dager, hvis det går.:)
Tidligere bruker
08-04-2002, 09:51
Patrick fikk litt rundt 4 mnd. Men begynte ikke skikkelig da. Og det hjalp ihvertfall ikke på søvnen!
Vi begynte litt over 5mnd. Hjalp ikke på søvnen da, men hjalp når han fikk til andre tider på dagen også.
Villa ammet en stund til om jeg var deg :)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.